Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Τankers

Σταθερές παρέμειναν οι τιμές στα δεξαμενόπλοια, ενώ οριακή άνοδο παρουσίασαν στα μοντέρνα LP1.

-To VLCC Nave Galactic (χωρητικότητας 297,200 DWT και κατασκευής 2009, στο ναυπηγείο Jiangnan Shanghai Changxing HI) πουλήθηκε στη Navios Midstream Partners LP στην τιμή των 44,5 εκατ. δολ. έναντι 39,03 εκατ. δολ. που είναι η εκτιμώμενη από τη VV τιμή.

-Τρία πλοία aframax πουλήθηκαν en bloc στην εταιρία Iconic στην τιμή των 110 εκατ. δολ. ενώ η εκτιμώμενη τιμή από τη VV ήταν τα 118,4 εκατ. δολ. Πρόκειται για τα πλοία Diamond Bliss/Destiny/Eternity (ζωρητικότητας 107,500 DWT, που κατασκευάστηκαν το 2009 και το 2011 στο ναυπηγείο Tsuneishi Zosen) καθώς και το Diamond Faith (χωρητικότητας 114,600 DWT, που κατασκευάστηκε το 2016, στο ναυπηγείο Namura).

 

Bulkers

Σταθερές παρέμειναν οι αξίες και στη συγκεκριμένη κατηγορία, με οριακή άνοδο στα παλαιάς κατασκευής handymax/supra tonnage.

-Το Panamax Ocean Vision (χωρητικότητας 81,500 DWT, που κατασκευάστηκε το 2015, στο Longxue) πουλήθηκε έναντι 24 εκατ. δολ. με την εκτιμώμενη από τη VV τιμή να διαμορφώνεται στα 21,75 εκατ. δολ.

-Το Handymax Nepenthe (χωρητικότητας 48,900 DWT, που κατασκευάστηκε το 2001, στο IHI) πουλήθηκε έναντι 8,2 εκατ. δολ., λίγο υψηλότερα από την εκτίμηση της VV για 7,79 εκατ. δολ.

-Το Handymax Monica P (χωρητικότητας 46,700 DWT, που κατασκευάστηκε το1998, στο ναυπηγείο Mitsui Tamano) πουλήθηκε έναντι 6 εκατ. δολ. κοντά στην εκτιμώμενη τιμή των 5,94 εκατ. δολ. 

Containers

Παρά το γεγονός ότι δεν σημειώθηκαν αγοραπωλησίες στο συγκεκριμένο κλάδο, οι αξίες στα handy και feedmax σημείωσαν οριακή άνοδο, λόγω της βελτίωσης του κλίματος στην αγορά.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,23% και διαμορφώθηκε στις 209,91 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο 0,12% και έκλεισε στις 277,37 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,44% και διαμορφώθηκε στις 4.776,62 μονάδες
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) υποχώρησε οριακά κατά 0,06% και διαμορφώθηκε στις 600,43 μονάδες

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

tanker ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέες παραγγελίες vs διαλύσεις: Τι συμβαίνει στον κλάδο των τάνκερ;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe