Ακόμα ένα επεισόδιο έρχεται να προστεθεί στο σίριαλ των καθυστερήσεων της ανάπλασης της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας με πρωταγωνιστές την αναθέτουσα αρχή του έργου που είναι η ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε. (πρώην ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ) και την ανάδοχο που είναι η LM Construction με το υπουργείο υποδομών να έχει αναλάβει το ρόλο του διαιτητή.

Το μήλον της έριδος μεταξύ των δύο πλευρών ήταν το ποια εκ των δύο θα έπρεπε να έχει στη διάθεσή της τους φακέλους με τις ποσότητες και τις προδιαγραφές των υλικών για τις νέες εγκαταστάσεις τραμ και τρόλεϊ με την κατασκευαστική να προχωράει σε ένσταση στις αρχές του έτους και την τελική απόφαση να βγαίνει ύστερα από σχεδόν τέσσερις μήνες, δηλαδή στα τέλη του Απριλίου.

1

Το ζήτημα λύθηκε με ένα κάπως ισόπαλο αποτέλεσμα αλλά για να καταλήξουμε σε αυτό χρειάστηκε να επιληφθεί του θέματος το Συμβούλιο Έργων και Μελετών Εποπτευόμενων Φορέων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όσον αφορά την ένσταση της κατασκευαστικής εταιρείας αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα αρμόδια όργανα θεώρησαν ως υποχρέωσή της να βρει τα παραπάνω στοιχεία.

Ωστόσο, η απάντηση αυτή, σύμφωνα με την ένσταση της LM Construction, είναι αντίθετη με τις διατάξεις που αφορούν τις υποχρεώσεις της αναδόχου σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, τις εγκεκριμένες μελέτες, την ωριμότητα του έργου, αλλά και τα όσα αναφέρονται στα τεύχη της σύμβασης.

Επιπλέον, η LM Construction τονίζει ότι αντισυμβατικά γίνεται λόγος για την υποχρέωσή της να αναζητήσει τις προδιαγραφές και τα υλικά μελέτη από τις αρμόδιους φορείς για το τραμ (ΤΡΑΜ Α.Ε.) και τα λεωφορεία (ΣΤΑΣΥ).

Σε αυτό το σημείο επενέβη η αρμόδια υπηρεσία η οποία επισήμανε ότι η LM Construction αλλά και κανένας ενδιαφερόμενος κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας δε ζήτησε τις ποσότητες και τις προδιαγραφές υλικών και εργασιών που προβλέπονται για την υλοποίηση αυτού του τμήματος του έργου προκειμένου αυτά να αξιολογηθούν ώστε να κατατεθεί η προσφορά.

Το Συμβούλιο Έργων και Μελετών του υπουργείου υποδομών αφού έλαβε υπόψη τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών εξέδωσε μία «ισόπαλη» απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, καθώς δικαίωσε την ανάδοχο αποδεχόμενο εν μέρει το αίτημα της για τη χορήγηση των ποσοτήτων από την αναθέτουσα αρχή.

Από την άλλη πλευρά το ίδιο Συμβούλιο κρίνει ότι η ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε. έχει προχωρήσει στην χορήγηση των όσων ζητά η κατασκευαστική.

Ανδρέας Γραμματικογιάννης (Αντιδήμαρχος Υποδομών): Βρισκόμαστε στο σκοτάδι για την πορεία της ανάπλασης

Ο Αντιδήμαρχος Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Ανδρέας Γραμματικογιάννης, μιλώντας στο mononews αναφέρει ότι η δημοτική αρχή ενημερώνεται εκ του πλαγίου για την πορεία των έργων στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, καθώς ο ανάδοχος, δηλαδή η ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πλέον δεν εποπτεύεται από το Δήμο Αθηναίων (σ.σ. η εταιρεία πέρασε με τροπολογία του υπουργείου οικονομικών, που κατατέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, στον έλεγχο των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, και Υποδομών και Μεταφορών)

Τονίζει, δε, ότι το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος για τουλάχιστον ένα εξάμηνο. Αυτό συμβαίνει καθώς η σχετική σύμβαση για την ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας υπογράφηκε μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της LM Construction στις 20 Φεβρουαρίου 2023 με αρχική αξία 4,6 εκατ. ευρώ και είχε δεκάμηνη διάρκεια.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται και στη σχετική απόφαση έχει δοθεί παράταση έξι μηνών (δηλαδή έως τα τέλη του Ιουνίου).

Σχετικά με αυτή την εξέλιξη ο κ. Γραμματικογιάννης τονίζει ότι το έργο έχει κολλήσει λόγω των αρχαίων και ότι το βασικό κατασκευαστικό αντικείμενο δεν προχωρά, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και αιτήματα αποζημιώσεων εκ μέρους του αναδόχου καθώς έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος.

Όσον αφορά την πορεία του έργου αλλά και τα πιθανά αιτήματα αποζημιώσεων η Ανάπλαση Α.Ε. απάντησε σε σχετικό ερώτημα του mononews ότι τα έργα δεν έχουν διακοπεί και ότι κάθε αίτημα αποζημίωσης θα εξεταστεί και θα αντιμετωπιστεί καταλλήλως.

Εκτός όμως από την πορεία των έργων ο Αντιδήμαρχος υποδομών καταγγέλλει, επίσης, το γεγονός ότι υπήρξαν ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας στα εργοτάξια της ανάπλασης με αποτέλεσμα να υπάρξουν βανδαλισμοί στις υποδομές αλλά και έκθεση των περαστικών σε κίνδυνο καθώς η περίφραξη ήταν αρκετά χαμηλή.

Πρόσθεσε, δε, ότι η κατάσταση αυτή οδήγησε στο πάγωμα των έργων για περίπου τρεις εβδομάδες ξεκινώντας από το Μάρτιο, ενώ ο Δήμος δεν είχε διστάσει να απειλήσει και με νομικές προσφυγές, αλλά το πρόβλημα λύθηκε.

Επιπλέον, ο Αντιδήμαρχος υποδομών αναφέρει ότι υπάρχει κυκλοφορία στη Λεωφόρο κυρίως για τα Τραμ και τα Λεωφορεία, αλλά εντοπίζονται και συμβάντα παράνομης διέλευσης ΙΧ.

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΑΞ: Κλείνει και επίσημα οδικό έργο 310 εκατ. ευρώ

Αττική Οδός: Από παράταση σε παράταση οδεύει η Λεωφόρος Κύμης – Νέα καθυστέρηση από το ΣτΕ

Υπερταμείο: Νέο Business Plan για στις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα – 1500 νέα λεωφορεία έως το 2027