ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνεχείς λύσεις στα υψηλά χρέη των άλλοτε κραταιών ομίλων αναζητούν οι τράπεζες πιέζοντας τους επιχειρηματίες να ρευστοποιήσουν συμμετοχές προκειμένου να μειώσουν τον μεγάλο δανεισμό τους. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο επιχειρηματίας Βασίλης Θεοχαράκης ο οποίος βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή για την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Λάιον Ρένταλ Α.Ε., η οποία λειτουργεί υπό το εμπορικό σήμα της Sixt. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης διαδικασίας διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων εταιρειών συμφερόντων του επιχειρηματία, που αθροιστικά ανέρχονται στα 303,76 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της κοινής επιτροπής διαχείρισης τέτοιων πιστώσεων των ελληνικών τραπεζών.
Οι επιχειρήσεις του κ. Βασίλη Θεοχαράκη, που βαρύνονται με μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 303,6 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνουν τις επενδύσεις του επιχειρηματία στις κλινικές ούτε αυτές στον ασφαλιστικό κλάδο ή τρίτες δραστηριότητες. Περιλαμβάνουν όμως τη Λάιον Ρένταλ αλλά και τη Λάιον Ελλάς και άλλες θυγατρικές ή συνδεδεμένες εταιρείες με τη Λάιον Ελλάς όπως η Τεοδομή, τεχνική εταιρεία που ως επί το πλείστον συνδέθηκε με την κατασκευή ακινήτων του ομίλου.
Μεταβιβάζει τα ακίνητα
Είναι σε αυτά τα ακίνητα στα οποία εδράζεται ο δεύτερος, μετά την αξιοποίηση της Λάιον Ρένταλ, πυλώνας για τη ρύθμιση των μη εξυπηρετούμενων υποχρεώσεων εταιρειών του κ. Β. Θεοχαράκη, αναφέρουν τραπεζικές πηγές.
Ειδικότερα, τα συμφωνηθέντα μεταξύ του επιχειρηματία και των πιστωτριών προβλέπουν τη μεταβίβαση των ακινήτων στις τράπεζες ανάλογα με την έκθεση την οποία η κάθε μία έχει στο πιστωτικό άνοιγμα.
Πηγές σε άμεση επαφή με τη διαδικασία σημειώνουν πως τα ιδιόκτητα ακίνητα των εταιρειών συμφερόντων Β. Θεοχαράκη εκτιμήθηκαν πρόσφατα από τη Savills για λογαριασμό των τραπεζών και αποτιμήθηκαν στα επίπεδα των 50 εκατ. ευρώ, ενώ περί τα 8 εκατ. ευρώ επιπλέον φέρονται να έχουν εγγραφεί λογιστικά τα ακίνητα της Τεοδομής.
Εκ του συνολικού ανοίγματος των 303,76 εκατ. ευρώ, τα 102 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων των τόκων, αφορούν την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Λάιον Ρένταλ Α.Ε., γνωστή στην αγορά απλώς ως Sixt.
Για την αξιοποίησή της οι τράπεζες, με leader την Alpha Bank που έχει και τη μεγαλύτερη πιστωτική έκθεση, έχουν αναθέσει σε μεγάλη διεθνή ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων τη συγκρότηση επιχειρηματικού σχεδίου και τη διερεύνηση της αγοράς για δυνητικό επενδυτή.
Η πλευρά Βασίλη Θεοχαράκη έχει επίσης αναθέσει την εκπροσώπησή της στις διαπραγματεύσεις με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε εξειδικευμένο ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό σύμβουλο εγνωσμένης αξίας και εμπειρίας.
Η Λάιον Ρένταλ στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, αυτόν του 2015, αναφέρει πως ήδη από εκείνη τη ζημιογόνο χρήση δεν κατέβαλε τους αναλογούντες τόκους.
Μεταξύ πιστωτριών και δανειολήπτη υφίσταται standstill agreement περί μη λήψης καταδιωκτικών και αναγκαστικών μέτρων είσπραξης από πλευράς των πιστωτριών προκειμένου να κυλήσει ομαλά η συνεργασία για την αξιοποίηση της Sixt και τη μεταβίβαση των ακινήτων.
Ομαλή συνεργασία
Όμως η εν λόγω standstill συμφωνία εκπνέει στα μέσα Ιανουαρίου. Αλλά επειδή η συνεργασία εκτιμάται πως κυλάει ομαλά, αναμένεται να δοθεί παράταση.
Άλλωστε είναι πιθανό να χρειαστεί αρκετός χρόνος και για την εξεύρεση αγοραστή για τη Sixt. Και αυτό, όχι διότι δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, αλλά επειδή αυτοί φέρονται να ζητούν γενναία απομείωση των δανείων που τη βαρύνουν.
Αν και η εταιρεία έχει καλή θέση στην αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από ευοίωνες προοπτικές εξαιτίας της δυναμικής του τουρισμού, βαρύνεται με μεγάλες υποχρεώσεις. Οι μεγαλύτερες προκύπτουν από τη χρηματοδότηση της αγοράς και της κυκλικής ανανέωσης του στόλου των περίπου 6.000 οχημάτων της και τη συντήρησή του.
Η άλλη μεγάλη επιχείρηση του κ. Β. Θεοχαράκη με σημαντικές δανειακές υποχρεώσεις, η Λάιον Ελλάς, διατηρεί συνεργασία με την Τεορέν Μότορς Α.Ε., ιδίων συμφερόντων, που είναι η αντιπροσωπεία της Renault SAS.
Άλλες οι εταιρίες του κ. Τάκη Θεοχαράκη της Nissan
Διευκρινίζεται πως το πόσο αυτό αφορά τις εταιρείες στις οποίες τον έλεγχο ασκεί ο επιχειρηματίας, αλλά και διακεκριμένος ζωγράφος, Β. Θεοχαράκης και όχι τις εταιρείες Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. και Θεοχαράκης Α.Ε., που αποτελούν διακριτά συμφέροντα και δεν περιλαμβάνονται στον όμιλο εταιρειών του Βασίλη Θεοχαράκη, καθώς ανήκουν στον ανιψιό του Τάκη Θεοχαράκη, ο οποίος έχει αναλάβει τη διοίκησή τους από το 2013.
Βασική δραστηριότητα είναι η αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Nissan αλλά και των εξωλέμβιων μηχανών θαλάσσης Suzuki, η αντιπροσωπεία αγροτικών μηχανημάτων και ελαστικών όπως τα Yokohama. Οι εταιρείες αυτές εξυπηρετούν κανονικά τις τραπεζικές τους υποχρεώσεις και στην τελευταία χρήση εμφανίζουν αθροιστικό κύκλο εργασιών της τάξης των 140 εκατ. ευρώ, από 60 εκατ. πριν από τέσσερα χρόνια, ενώ παρουσιάζουν υγιή κερδοφορία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρης Δούκας: «Να βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας και να χαρίσουμε το δώρο της προσφοράς»
- Συρία: Οι νέες αρχές είπαν ότι έκαψαν ένα εκατομμύριο χάπια captagon
- Δένδιας: Ευχήθηκε από την την οριογραμμή της Ελλάδας στον Έβρο
- Χριστούγεννα: Εκατομμύρια χριστιανοί γιορτάζουν κάτω από την σκιά του πολέμου