ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε «αχαρτογράφητα νερά» εξακολουθεί να κινείται το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο προσπαθεί εννέα μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας να αποκωδικοποιήσει τις νέες καταναλωτικές συνήθειες.
Ενδεικτική της αβεβαιότητας που επικρατεί στον κλάδο είναι η παραδοχή του επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλη Σταύρου στο πλαίσιο του 31ου συνέδριου ηγεσίας της ΕΑΣΕ πως παρ’ ότι αρχίζουν να διαμορφώνονται κάποιες αγοραστικές τάσεις, ωστόσο αδυνατούν προσδιορίσουν με ακρίβεια ποια θα είναι η επόμενη μέρα. «Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η επόμενη μέρα, πρέπει να πάμε ανιχνεύοντας…», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο διοικητικός ηγέτης της ΑΒ αναφέρθηκε σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών που έχουν συντελεστεί τους τελευταίους μήνες ως αποτέλεσμα του Covid-19 και έχουν δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στην αγορά των σούπερ μάρκετ. Ειδική μνεία έκανε στην έξαρση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες πλέον καταλαμβάνουν σταθερά στον χώρο των σούπερ μάρκετ πάνω από το 2% από 0,5% πριν τον κορονοϊό, στην «αναγέννηση» των μεγάλων καταστημάτων, αλλά και στην αύξηση της κατανάλωσης τροφίμων στο σπίτι.
Για τον κ. Σταύρου, η αγορά των σούπερ μάρκετ «έχει αδιαμφισβήτητα περάσει στην εποχή του omnichanel», όπου οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές από το φυσικό αλλά και το ηλεκτρονικό κατάστημα, σημειώνοντας ωστόσο πως ο ρόλος του φυσικού καταστήματα θα διαφοροποιηθεί. Υπογράμμισε πως διανύουμε μια περίοδο όπου δεν υπάρχει πλέον πιστότητα των καταναλωτών (loyalty), αντίθετα «είμαστε σε μια εποχή no loyalty», με τους καταναλωτές να δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα ενώ στάθηκε στη σημασία που παίζει η καινοτομία για ένα brand. «Δεν νοείται brand, το οποίο δεν βλέπει το μέλλον με την καινοτομία ενσωματωμένη στις δραστηριότητές της», είπε χαρακτηριστικά.
Η μεγάλη αλλαγή
Ο κ. Σταύρου, ο οποίος ηγείται της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην χώρα με δίκτυο πάνω από 500 καταστήματα και περίπου 15.000 εργαζόμενους στάθηκε ιδιαίτερα στη αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Την χαρακτήρισε μάλιστα «ως την μεγάλη αλλαγή που βλέπουμε να έρχεται», λέγοντας πως οι καταναλωτές δεν ψάχνουν πλέον για κάτι μαζικό.
«Έχουμε μπει», είπε «στην εποχή όπου οι προσωποποιημένες κατευθυνόμενες ενέργειες αποτελούν όλο και περισσότερο το ζητούμενο από την επόμενη αλλά και την υπάρχουσα γενιά πελατών», για να προσθέσει πως η εξειδίκευση των ενεργειών, το «personalization» θα βρεθεί στο επίκεντρο.
Προκειμένου να διαχειριστεί καλύτερα τις προκλήσεις της νέας εποχής, η ΑΒ προσδιόρισε έξι περιοχές, στις οποίες επικεντρώνει τις προσπάθειές της. Πρόκειται για το brand purpose, την εστίαση στον πελάτη, την υποστήριξη όλων των καναλιών πώλησης, την στήριξη της κοινωνίας, τη συνέχιση των στοχευμένων επενδύσεων και την καινοτομία.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στον πελάτη, τα αγοραστικά κριτήρια του οποίου έχουν αλλάξει σημαντικά. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, η ΑΒ συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό της πλάνο και εστιάζει στο «customer value» ενώ περιλαμβάνει και την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, την ψηφιοποίηση και την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωαγορές: Κλείνουν ελαφρώς υψηλότερα καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση της Fed- η Renault σημειώνει άλμα 5%
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της