Την έναρξη της νέας γραμμής ΛΑΥΡΙΟ – ΛΕΜΕΣΟΣ– ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ–ΛΑΥΡΙΟ, από 1ης Οκτωβρίου 2022 ανακοίνωσε στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στο Λαύριο, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, Γιώργος Βακόνδιος.

Ο Γιώργος Βακόνδιος εξήγησε επίσης τους λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχει αναπτυχθεί η Ακτοπλοΐα, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα στο παρελθόν, οι οποίοι σχετίζονται με την οργάνωση της αγοράς, το μέγεθος και το πλήθος των πλοίων και εξήγησε ποιες είναι οι δυνατότητες σε αυτόν τον Τομέα μετά την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν ο ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ, με συντονιστή και εισηγητή τον Πρόεδρό του κ. Ιωάννη Σοφικίτη.

Από πλευράς των εμπλεκομένων Φορέων, εισηγήσεις και ενημερώσεις έγιναν από τον Λιμενάρχη του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου, Αντιπλοίαρχο, κ. Χρήστο Ζούμπο, τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, κ. Δημήτρη Λουκά και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου κ. Γιώργο Βακόνδιο.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πλήθος εκπροσώπων εταιρειών και Φορέων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Λαυρίου, κάτοικοι της περιοχής, ενώ τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων εκπροσώπησε η κα Λάουρα Γκίλσον.

Η εισήγηση του κου Λιμενάρχη επικεντρώθηκε σε θέματα ασφάλειας και τάξης εντός θαλάσσης, αλλά και επί της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Λαυρίου, ενώ για το ίδιο θέμα υπήρξε παρέμβαση του Διοικητή του Α.Τ. Λαυρεωτικής, κ. Αχιλλέα Μπογδανίδη.

Ο Δήμαρχος, κ. Λουκάς, ανέλυσε τα σχέδια χωροταξικής ανάπλασης περιοχών της πόλης που γειτνιάζουν με το λιμάνι, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της πόλης, την υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ Δήμου και ΟΛΛ ΑΕ, την ανάγκη κατασκευής του νέου περιφερειακού οδικού άξονα, ο οποίος θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι με τη Λεωφ. Λαυρίου, την εξέλιξη του θέματος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, καθώς και την πορεία του έργου αποκατάστασης του ιστορικού μνημείου της Γαλλικής Σκάλας.

Ο κ. Βακόνδιος, αφού αναφέρθηκε στους τομείς που ενδεχομένως επιβαρύνονται από τη λειτουργία ενός λιμανιού, ανέλυσε τη θετική επίδρασή του στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της πόλης και των κατοίκων, τις συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρηματικότητας που ευνοούνται, τις πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και τη συμβολή των λιμενικών δραστηριοτήτων στην αύξηση των θέσεων εργασίας.

Εξήγησε τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεχώς αυξανόμενη δράση της Κρουαζιέρας, τον ρόλο και τα οφέλη της λειτουργίας του Τομέα Σκαφών Αναψυχής, του Εμπορικού Τομέα και την έμμεση συμβολή του ΟΛΛ ΑΕ στη μετάβαση της χώρας σε μορφές παραγωγής πράσινης ενέργειας.

Ακολούθως, ανέλυσε τα προβλήματα που προκύπτουν από τις στρεβλώσεις της νομοθεσίας και κυρίως της γραφειοκρατίας.

Για παράδειγμα, ανέφερε τη μη δυνατότητα κατασκευής νέας γλίστρας στην περιοχή Θορικού, τις καθυστερήσεις στην κατεδάφιση του ερειπιώδους κτίσματος πρ. ΚΟΡΑΛΛΙ και ανέγερση νέου καταστήματος, αλλά και στο έργο προμήθειας πλωτών κυματοθραυστών και προβλητών στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής εξαιτίας της νομοθεσίας, της εμπλοκής πλήθους συναρμόδιων Φορέων αλλά και της πανδημίας.

Επίσης, ενημέρωσε για τη νέο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τις απαιτήσεις εκπόνησης Master Plan και Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ακολούθως, οι τρεις εισηγητές παρείχαν διευκρινίσεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που έθεσαν οι παρευρισκόμενοι.

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Βακόνδιος: Δεν υπάρχει καμία παρατήρηση για το λιμάνι του Λαυρίου