Στις επιπτώσεις από τη συνεχιζόμενη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, τους τρόπους με τους οποίους το διαχειρίζεται η Jumbo αλλά και στα επόμενα πλάνα της στο επενδυτικό κομμάτι αναφέρθηκε ο επικεφαλής της εταιρείας Απόστολος Βακάκης κατά τη διάρκεια της σημερινής Γενικής Συνέλευσης.

«Aυτό που συμβαίνει στην τροφοδοτική αλυσίδα δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ο κορονοϊός αλλά εξίσου μεγάλη παράμετρο αποτελεί και η επιθυμία των partners  στην τροφοδοτική αλυσίδα να απολαύσουν κέρδη εκτός κάθε λογικής για τη δραστηριότητα την οποία παρέχουν» δήλωσε ο επικεφαλής της Jumbo.

«Η βιομηχανία των κοντέινερς το 2022 θα έχει περισσότερα κέρδη από ότι η Google και τη Μicrosoft» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Στο τέλος του Δεκεμβρίου προσομοιάζουμε τους αιχμαλώτους πολέμου που βρέθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, αποσκελετωμένοι αλλά υγιέστατοι» εξήγησε ο κ. Βακάκης αναφορικά με το ζήτημα των αποθεμάτων της εταιρείας προσθέτοντας: «Ότι η κατάσταση βαίνει, διορθώνοντας μόνο οριακά, έχει ως αποτέλεσμα ότι εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε, σ΄ αυτή την πραγματικότητα».

Περιορισμός στο 25% στο κωδικολόγιο σε προϊόντα από την Άπω Ανατολή

«Η σταδιακή απαναποθεματοποίηση προϊόντων στην εταιρεία έχει αρχίσει, αποδεχόμενοι ότι θα πρέπει να πληρώσουμε και κάποια κόστη «ομηρείας» σημείωσε.

Αναφερόμενος στην κίνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε περιορισμό των κωδικών προϊόντων στο κωδικολόγιό της, ο κ. Βακάκης σημείωσε ότι αποτελεί την «πεμπτουσία της στρατηγικής» που ακολουθεί αυτό το διάστημα η Jumbo όταν η σχέση τιμής με προϊόν δεν είναι υπέρ του καταναλωτή.

«Δεν θα με εξέπληττε εάν ακούμπαγε και το 25% των προϊόντων που έρχονται από την Άπω Ανατολή. Μέρος των προϊόντων θα αντικατασταθούν με προϊόντα από άλλες χώρες με διαφορετικό κόστος και μέρος τους θα μετατεθεί η επανατοποθετοποίηση τους στην ελληνική αγορά όταν η λογική και το fair price επανέλθει στο σύστημα» σημείωσε ο κ. Βακάκης.

«Ύστατη επιλογή η άνοδος τιμών»

«Όταν βρισκόμαστε προ διλήμματος, το συμφέρον του καταναλωτή έρχεται πριν από συμφέρον της εταιρείας» σημείωσε ο κ. Βακάκης ερωτηθείς σχετικά με ενδεχόμενο ανατιμήσεων στους τιμοκαταλόγου.

Περιγράφοντας τις αυξήσεις που καλείται να διαχειριστεί η εταιρεία έκανε λόγω για 10πλάσιες αυξήσεις στα ναύλα και αύξηση κατά 50% στο ρεύμα.

Σημείωσε ωστόσο ότι η τιμή θα ανέβει σαν ύστατη επιλογή και δεν αφορά το σύνολο των προϊόντα αλλά έχει να κάνει με την τιμή κάθε είδους ξεχωριστά.

Τα νέα καταστήματα

«Tο capex της εταιρείας, δηλαδή οι επενδύσεις της όσον αφορά στο μέλλον, έχει παραμείνει ενεργό και αλώβητο. Είναι στη θέση του και ενεργοποιείται για να δώσει ανάπτυξη όταν οι συνθήκες στην αγορά ομαλοποιηθούν» σημείωσε ο κ. Βακάκης.

Σημείωσε δε ότι έχουμε προϊδεάζει ότι 2022 θα είναι μία χρονιά με θετικά νέα.  Η έντονη μερισματική πολιτική παραμένει στόχος της διοίκησης.

Στα επενδυτικά πλάνα της περιλαμβάνεται ένα κατάστημα στην  Ελλάδα περί το Πάσχα (10.000 τ.μ) και ένα στην Κύπρο (13.000 τμ).

Όσον αφορά στη Ρουμανία, προγραμματίζονται τουλάχιστον 2 νέα καταστήματα προς το τέλος του έτους,  ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου) και πολύ πιθανόν να προχωρήσει και το ehop στη συγκεκριμένη χώρα.

Η έκτακτη χρηματική διανομή

Η  σημερινή Έκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων του Ομίλου Jumbo πραγματοποιήθηκε με σημαντικά αυξημένη συμμετοχή μετόχων που εκπροσώπησαν το 79% περίπου του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου.

Οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τη Jumbo,  κατά το 2021 αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2020, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά +19,87%, της αμυντικής πολιτικής που
ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου 2021 το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2020 και η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Διαβάστε επίσης:

Jumbo: Γιατί ο Απόστολος Βακάκης προχωρά σε διπλή κίνηση καλής θέλησης προς τους ξένους επενδυτές