ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με ένα τάνκερ τύπου MR ενίσχυσε τον στόλο της η ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη επιστρέφοντας στη second hand αγορά μετά από ένα χρόνο.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 48,008 dwt δεξαμενόπλοιο Bright Fortune, που κατασκευάστηκε το 2010 στο ιαπωνικό ναυπηγείο Iwagi Zosen.
Αναφορικά με το τίμημα της πώλησης υπάρχουν διαφορετικές πληροφορίες. Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι το πλοίο πουλήθηκε έναντι 13 εκατ. δολαρίων, ενώ σύμφωνα με την Allied Shipbroking η τιμή του ανήλθε στα 13,75 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την VesselsValue, το Bright Fortune πουλήθηκε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων, τιμή ικανοποιητική καθώς οι αναλυτές της πλατφόρμας αποτίμησης πλοίων, υπολογίζουν την αξία του στα 14,94 εκατ. δολάρια.
Η Velos Tankers ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2019, με έδρα στα νησιά Μάρσαλ, και εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Μετά την εμπειρία που αποκόμισε από την ενασχόληση του με τις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ο Πασχάλης Διαμαντίδης, αποφάσισε να χαράξει τη δική του πορεία στον κλάδο “ποντάροντας” στις ευκαιρίες που εντόπισε στον κλάδο των LR και MR τάνκερ.
Στόχος του ήταν να διαφοροποιηθεί από την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δύο ναυτιλιακές του πατέρα του Διαμαντή Διαμαντίδη: η Delta Tankers, που ιδρύθηκε το 2006 και κατέχει και διαχειρίζεται στόλο 25 μεγάλων πετρελαιοφόρων τάνκερ VLCC, suezmax και aframax, και η Marmaras Navigation που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου.
Ωστόσο, οι φιλοδοξίες δεν έτυχαν θετικής ανταπόκρισης από τον πατέρα του και στο νέο του επιχειρηματικό βήμα βρήκε σύμμαχο και οικονομικό αρωγό τον Απόστολο Βακάκη, ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo και πατέρα της συζύγου του, Σοφίας Βακάκη.
Το δυναμικό ξεκίνημα
Έτσι, η Velos Tankers προχώρησε άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Οι πρώτες κινήσεις της νεοσύστατης ναυτιλιακής, ήταν η εξαγορά δύο τάνκερ MR, χωρητικότητας 50.000 dwt, των Atlantic Aquarius και Atlantic Leo, κατασκευής 2008, από την Diamond S Shipping, στα μέσα Αυγούστου 2019. Το τίμημα ανήλθε στα 32 εκατ. δολάρια και τα δύο πλοία μετονομάστηκαν σε Velos Aquarius και Velos Leo.
Ακολούθησε στο τέλος του ίδιου μήνα η απόκτηση του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1, Breezy Victoria (κατασκευής 2007), της Mitsui Osk Lines (MOL), το οποίο εξαγόρασε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων και μετονομάστηκε σε Velos Ruby.
Τον Σεπτέμβριο του 2019 η Velos Tankers πρόσθεσε στο στόλο της το χωρητικότητας 47,300 dwt δεξαμενόπλοιο MR2, Challenge Pacific (κατασκευής 2007). Σύμφωνα με τη VesselsValue το συγκεκριμένο πλοίο πουλήθηκε έναντι 13,85 εκατ. δολαρίων και ανήκε στο στόλο της ιαπωνικής Meiji Shipping. Το πλοίο ονομάζεται πλέον Velos Fortuna.
Στο τέλος του 2019, ο Πασχάλης Διαμαντίδης απέκτησε το πέμπτο πλοίο του. Προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 75,000-dwt τάνκερ LR1 Grace Victoria (κατασκευής 2007), από την ιαπωνική Mitsui OSK Lines (MOL). Το τίμημα κατά τους ναυλομεσίτες κυμάνθηκε πέριξ των 15 εκατ. δολαρίων. To νέο όνομα του πλοίου είναι Velos Sapphire.
Παρά το δυναμικό ξεκίνημα, κατά το 2020 η ναυτιλιακή τήρησε στάση αναμονής όσον αφορά την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της, γεγονός που σύμφωνα με ναυλομεσίτες αποδίδεται σε κάποιο βαθμό και στην διστακτικότητα που προκάλεσε η πανδημία και οι επιπτώσεις της.
Οι επενδύσεις της εταιρείας μέχρι το τέλος του 2019 για τα πέντε second hand πλοία, ανήλθαν περίπου στα 74,6 εκατ. δολάρια, ενώ η χρηματοδότηση τους, κατά πληροφορίες προήλθε από κεφάλαια του Απόστολου Βακάκη.
Ωστόσο, η αξία των συγκεκριμένων πλοίων υποχώρησε καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue είχε διαμορφωθεί τον Οκτώβριο 2020, στα 66 εκατ. δολάρια.
Πρέπει να επισημανθεί, βέβαια, ότι δεν είναι γνωστά τα στοιχεία σχετικά με την εμπορική δραστηριότητα των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του 2020, το οποίο ομολογουμένως, ήταν μία δύσκολη χρονιά και για τη ναυτιλία.
Η εξαγορά του Bright Fortune, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, πιθανόν να σηματοδοτεί την επιστροφή της Velos Tankers στην αναζήτηση ευκαιριών στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, όπου από τις αρχές του έτους παρατηρείται έντονη κινητικότητα.
Αρκετοί Έλληνες επενδυτές έχουν εστιάσει κατά το πρώτο δίμηνο του 2020 στη second hand αγορά πλοίων, καθώς είτε βρίσκονται σε διαδικασία ανανέωσης των στόλων τους είτε επεκτείνονται και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας όπου εκτιμούν ότι θα υπάρξει ανοδική πορεία των ναύλων το επόμενο διάστημα.
Βακάκης-Διαμαντίδης: Σε «θολά» νερά η επένδυση του Mr Jumbo στη ναυτιλία
Δυναμικό «παρών» των Ελλήνων εφοπλιστών στη second hand αγορά – Οι τελευταίες κινήσεις
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση