ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας
Σε μία ακόμη παραγγελία πλοίου μεταφοράς LNG προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες η ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη, ασκώντας μία ακόμη option -τη δεύτερη για φέτος- σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας.
Πηγές της αγοράς συνδέουν την Capital Gas με την παράγγελία νεότευκτου πλοίου που ανακοίνωσε το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries αυτή την εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, το ναυπηγείο επισήμανε ότι Έλληνας εφοπλιστής παρήγγειλε πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000-cbm που θα κατασκευαστεί στο Hyundai Samho Heavy Industries.
Μάλιστα, τόνισε ότι αναμένει να συνάψει περισσότερες παραγγελίες για μεγάλου μεγέθους πλοία LNG φέτος.
Αν επιβεβαιωθεί η νέα κίνηση της Capital Gas, η εταιρεία θα διαθέτει στο στόλο της έξι πλοία μεταφοράς LNG, διαθέσιμα για ναυλώσεις. Μάλιστα, σύμφωνα με ναυλμεσίτες, η ναυτιλιακή βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλο ναυλωτή προκειμένου να κλείσει πολυετή συμφωνία ναύλωσης.
O κ. Μαρινάκης εισήλθε στην αγορά του LNG τον Ιούλιο 2018, όταν η εταιρεία του Capital Gas έκλεισε συμφωνία με την Hyundai Heavy Industries (HHI) για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, αξίας 744 εκατ. δολ.
Η συμφωνία περιλάμβανε option για νέες παραγγελίες, με την εταιρεία να έχει τη δυνατότητα αύξησης του στόλου της μέχρι τα 10 πλοία.
Η Capital Gas θα παραλάβει το πρώτο πλοίο της στο τελευταίο εξάμηνο του 2020, ενώ η παράδοση των πρώτων τεσσάρων LNG θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2021.
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Φεβρουαρίου η Capital Gas άσκησε την πρώτη option και παρήγγελε το πέμπτο πλοίο του στόλου της.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας σε γεύμα εργασίας της Fearnley Securities στο Λονδίνο είχε επισημάνει ότι η Capital Gas, έχει έναν αριθμό option, τα οποία θα μπορούσε να ασκήσει τώρα που υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο, ικανοποιητικές τιμές και αναμένεται αυξημένη ζήτηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.
Πάντως, ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι οι νέες παραγγελίες φέτος κινούνται με πιο αργούς ρυθμούς μετά τα υψηλά επίπεδα, σχεδόν ρεκόρ, κατέγραψαν το 2018, ξεπερνώνας τα 60 πλοία.