ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την απόφαση της να εξοπλίσει τα πλοία της με scrubbers ανακοίνωσε μία ακόμη ναυτιλιακή. Η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου 2018, έκανε γνωστό ότι σχεδιάζει να εγκαταστήσει scrubbers σε 14 από τα μεγάλα πλοία της, συμπεριλαμβανομένων 10 containerships, τριών tankers και ένός φορτηγού πλοίου.
Η τελική απόφαση για την επιλογή των πλοίων θα ληφθεί τους επόμενους μήνες ενώ η εγκατάσταση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019 και το 2020.
Αναφορικά με τη συμφωνία να εξοπλίσει πέντε containers χωρητικότητας 5,000 ΤEU με scrubbers, και συγκεκριμένα τα πλοία Hyundai Prestige’, ‘Hyundai Premium’, ‘Hyundai Paramount’, ‘Hyundai Privilege’ και ‘Hyundai Platinum’ , η ναυτιλιακή έχει κλείσει συμφωνίες με τη Hyundai Merchant Marine, τη ναυλώτρια τους, προκειμένου να αυξήσει την ημερήσια χρέωση του ναύλου κατά 4.900 δολ. για κάθε πλοίο.
Η αύξηση θα έχει ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020 ή αν είναι αργότερα, από την ημερομηνία εγκατάστασης των scrubbers και μέχρι την λήξη του κάθε συμβολαίου, το 2024 και το 2025 ανά περίπτωση. Τα πλοία της HMM αποφέρουν τώρα ακαθάριστα έσοδα 23.480 δολ. ημερησίως. Προηγούμενη συμφωνία του Ιουλίου 2016, προβλέπει ότι τα ναύλα θα αυξηθούν σε 29.350 δολ. ημερησίως ακαθάριστα και θα αυξηθούν περαιτέρω στα 34.250 δολ. όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των scrubbers.
Σχολιάζοντας την νέα κίνηση της εταιρείας ο CEO της Τζέρι Καλογηράτος επισήμανε: “Πιστεύουμε ότι η απόφαση μας να εξοπλίσουμε το στόλο μας με scrubbers είναι σημαντική και απαραίτητη δεδομένων των νέων κανονισμών που τίθενται σε ισχύ από την IMO το 2020. Η κίνηση αυτή μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση της ελκυστικότητας των μεγάλων πλοίων της CPP κατά τις περιόδους ναύλωσης που θα υπάρξουν μετά τον Ιανουάριο 2020, ενώ παράλληλα θα μας επιτρέψει να πετύχουμε συμφωνίες για υψηλά ναύλα, όπως η πρόσφατη που κλείσαμε με έναν από τους ναυλωτές μας για πέντε πλοία μας.”
Η πώληση του ‘Amore Mio II’
Η ναυτιλιακή προχώρησε σε συμφωνία για την πώληση του πλοίου ‘Amore Mio II’ έναντι 11,2 εκατ. δολ. Ωστόσο, κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την πώληση του πλοίου, η CPP αναγνώρισε επιβάρυνση απομείωσης ύψους 28,8 εκατ. δολ. Το πλοίο παραδόθηκε στο νέο ιδιοκτήτη στις 15 Οκτωβρίου 2018. Παράλληλα, την ίδια ημερομηνία δόθηκε η προβλεπόμενη προκαταβολή ύψους 5,9 εκτ. δολ. στο πλαίσιο της πιστωτικής διευκόλυνσης 2017 που έχει σχέση με την πώληση. Ως εκ τούτου, η τριμηνιαία δόση στο πλαίσιο της πιστωτικής διευκόλυνσης 2017 θα μειωθεί κατά 0,3 εκατ. δολ., αρχής γενομένης από τη δόση του πρώτου τριμήνου 2019.
Διεύρυνση ναυλασυμφώνου με τη Shell
Το τάνκερ μεταφοράς χημικών προϊόντων M/T ‘Aktoras’ (χωρητικότητας 36,759 dwt και κατασκευής 2006) διεύρυνε την περίοδο ναύλωσης του στη Shell Tankers Singapore Private Limited για ένα έτος (+/- 30 ημέρες) με ημερήσια ακαθάριστα ναύλα 12.000 δολ. , που θα ισχύσουν από το Ιανουάριο 2019.
Τα συνολικά έσοδα της CPP κατά το τρίτο τρίμηνο του 2018 ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 17,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο που διαμορφώθηκαν στα 72,7 εκατ. δολ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι νέες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ασυνήθιστη κίνηση της Laskaridis Shipping που δεν θα έχει συνέχεια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Ένα ακόμα πλοίο ξηρού φορτίου για την Eurobulk
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας