Βασίλης Φουρλής. CEO ομίλου Φουρλή
Σε τομές στον τρόπο ανάπτυξης των ΙΚΕΑ προχώρησε ο όμιλος Φουρλής προκειμένου να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα και να προετοιμασθεί καλύτερα για την «επόμενη μέρα».
Μια διαδικασία που σύμφωνα με την διοίκηση της Φουρλής άρχισε πριν την έλευση της Covid-19, αλλά επιταχύνθηκε στη διάρκειά της. Ποιες ήταν αυτές οι τομές; Τι ήταν αυτό που άλλαξε άρδην στο μοντέλο λειτουργίας των σουηδικών καταστημάτων οικιακού εξοπλισμού;
Καταρχάς, άλλαξε η στρατηγική και ο τρόπος προσέγγισης του καταναλωτή, κάτι που αποτυπώθηκε στο μέγεθος και στα σημεία των νέων καταστημάτων. Σύμφωνα με τον διοικητικό και μετοχικό ηγέτη του ομίλου Φουρλή, επιδίωξη είναι πέραν των μεγάλων περιφερειακών (άνω των 20.000 τμ.) να δημιουργηθούν και καταστήματα μεσαίου μεγέθους (περίπου 8.000 τμ.), ώστε να έχουν πρόσβαση και οι καταναλωτές των μικρότερων πόλεων.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο κ. Φουρλής, αποφασίσθηκε το άνοιγμα μεσαίου μεγέθους καταστημάτων, μεταξύ άλλων, στην Πάτρα και στο Ηράκλειο αλλά και μικρότερων σε διάφορες πόλεις, σαν αυτό που άνοιξε πρόσφατα στον Πειραιά (2.000 τ.μ.). Παράλληλα, δρομολογήθηκε η ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού καταστήματος, ώστε να συμβαδίσει με την αλματώδη άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων που «ήρθαν για να μείνουν» ενώ επενδύθηκαν σημαντικά κεφάλαια για τη δημιουργία υπερσύγχρονων υποδομών logistics (μεταξύ των οποίων ένα δεύτερο κέντρο logistics στο Σχηματάρι ύψους 12 εκατ. ευρώ).
«Είμαστε απόλυτα αισιόδοξοι και βέβαιοι ότι με τον καινούριο τρόπο ανάπτυξης η ΙΚΕΑ θα κερδίσει και άλλα μερίδια αγοράς», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φουρλής από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας που διενεργήθηκε πρόσφατα.
Την ίδια στιγμή, πέρα από τις πρωτοβουλίες ανάπτυξης, σημαντικές κινήσεις γίνονται και για τον εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας των μεγάλων ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα, τα οποία είναι ζημιογόνα. Στο πλαίσιο αυτό, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου, ετοιμάζεται να αρχίσουν από την 1η Ιουλίου οι εργασίες αναμόρφωσης των παραπάνω ΙΚΕΑ, με επίκεντρο τη μείωση των τετραγωνικών τους, από τα περίπου 20.000 τ.μ. που είναι σήμερα σε περίπου 10.000 τμ. Μια διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Οκτώβριο.
Στη συνέχεια σχεδιάζεται η εκμίσθωση των χώρων που θα μείνουν κενοί στο κατάστημα των Ιωαννίνων, το οποίο ανήκει στον όμιλο Φουρλή σε τρίτη εταιρεία (μέχρι στιγμής υπάρχουν αρκετές προσφορές από μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου, μεταξύ των οποίων η H&M).
Διαβάστε επίσης:
Kiko Milano: Ετοιμάζεται για είσοδο στην Κύπρο – Έρχονται τρία νέα σημεία στην Ελλάδα
Λιανεμπόριο: Τα μέτρα στήριξης, η τοποθέτηση Βακάκη που πέρασε στα ψιλά και η «επόμενη μέρα»
Σάμι Φάις: Φέρνει στην Ελλάδα το διάσημο «Zeffirinο», το εστιατόριο του Σινάτρα και του Βατικανού