Στην ανάκληση των ανατιμήσεων που είχε κοινοποιήσει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, προχώρησε η Ελαϊς Unilever Ελλάς.

Λίγο πριν την ανακοίνωση από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα της νέας δέσμης μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας η εν Ελλάδι θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού Unilever, προχώρησε σε ανατιμήσεις.

1

Λίγο αργότερα και αφού προηγήθηκε η γνωστοποίηση των παρεμβάσεων για την πτώση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μεταξύ των οποίων, και τα μέτρα που αφορούν στις προσφορές, η εταιρεία ανακάλεσε τις αυξήσεις.

Οι αυξήσεις τιμών κοινοποιήθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, η Ελαϊς Unilever στις 3 Ιανουαρίου στους νέους τιμοκαταλόγους που έστειλε στους πελάτες της για τον Φεβρουάριο νέες αυξημένες τιμές σε κάποια από τα εκατοντάδες προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ακολούθησε η γνωστοποίηση της νέας ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης ότι από τις 10 Ιανουαρίου για τα καταναλωτικά προϊόντα που ανακοινώνεται αύξηση τιμής δεν θα επιτρέπεται καμία προωθητική ενέργεια για τρεις μήνες από την ημερομηνία που γίνεται η αύξηση.

Νέοι τιμοκατάλογοι με μηδενικές αυξήσεις

Μετά από τη γνωστοποίηση του μέτρου η Ελαϊς Unilever πήρε πίσω τις ανατιμήσεις στέλνοντας νέους τιμοκαταλόγους και τους οποίους έχει στη διάθεσή του το mononews. Στους τιμοκαταλόγους δε αναγράφεται με σαφήνεια ότι «η διαφορά σε σχέση με τον τιμοκατάλογο Φεβρουαρίου που είχε κοινοποιηθεί στις 3/1 είναι ότι ΔΕΝ θα ισχύσουν οι ανατιμήσεις που υπήρχαν».

Η Ελαϊς Unilever έχει στο χαρτοφυλάκιό της κάποια από τα πλέον γνωστά brands στην κατηγορία των απορρυπαντικών και της προσωπικής φροντίδας, και όχι μόνο, όπως Skip, Omo, Cazoline, Klinex, Aim, Ultrex, Dove κ.α. ενώ ισχυρή παρουσία έχει και στα τρόφιμα με μάρκες όπως η Hellmann’s, Κnorr, Calve ή τα παγωτά Magic, Ben & Jerry’s κ.α.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των πολευθνικών

Ιδιαίτερα στις κατηγορίες των απορρυπαντικών και των προϊόντων προσωπικής και οικιακής φροντίδας, όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικές, το να μείνουν κάποια δημοφιλή προϊόντα εκτός προσφορών, όταν μάλιστα οι καταναλωτές έχουν εκπαιδευτεί από τις ίδιες τις εταιρείες να τα προμηθεύονται σχεδόν σε μόνιμη βάση υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας, μπορεί να αποτελέσει σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα.

Κάτι που όπως φαίνεται αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα για να ανακληθούν οι αυξήσεις από τη Unilever, την ώρα που κάποιες άλλες εταιρείες, όπως ανέδειξε το mononews, έσπευσαν να κοινοποιήσουν νέους τιμοκαταλόγους με αυξήσεις πριν τις 10 Ιανουαρίου ώστε να παρακάμψουν το τρίμηνο «μπλόκο» Σκρέκα στις προσφορές.

Το πρόστιμο για αθέμιτη κερδοφορία

Εξάλλου η Ελαϊς -Unilever μαζί με την έτερη πολυεθνική Procter & Gamble Ελλάς βρέθηκαν στο επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας όταν από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού διαπιστώθηκε ότι οι Ελληνες καταναλωτές πληρώνουν για τα ίδια απορρυπαντικά πολύ υψηλότερες τιμές απ’ ότι οι καταναλωτές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι εταιρείες μπήκαν στο μικροσκόπιο της ΔΙΜΕΑ και τον περασμένο Νοέμβριο, με απόφαση του υπουργού Ανάπυξης, επιβλήκαν πρόστιμα ύψους 1 εκατ. ευρώ στην καθεμία για αθέμιτη κερδοφορία.

Η Ελαϊς Unilever Hellas αμφισβήτησε την απόφαση και προχωρά στις προβλεπόμενες νομικές ενέργειες. Η έντασή της εστιάζεται στη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων, όπως είχε επισημάνει σε σχετική ανακοίνωσή της.

Συμμετοχή στην πρωτοβουλία Μόνιμη Μείωση Τιμής με 84 προϊόντα

Τονίζει δε ότι ασκώντας «μια συνεπή και υπεύθυνη προσέγγιση προς τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, αναγνώρισε εξαρχής την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών από το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και έλαβε τη συνειδητή απόφαση να μην μετακυλήσει μεγάλο ποσοστό του επιπλέον κόστους παραγωγής και λειτουργίας της, εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας μας, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές και τους μεταπωλητές λιανικού εμπορίου. Αυτό καταγράφεται και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, από το 2021 και μετά, και αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές για το σύνολο των προϊόντων-κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις για το Καλάθι του νοικοκυριού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία συμμετέχει στην πρωτοβουλία Σκρέκα για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με κλειδωμένη δέσμευση τιμής από 5% τουλάχιστον για έξι μήνες, με 84 προϊόντα, αποτελώντας μια από τις εταιρείες με τον μεγαλύτερο αριθμό κωδικών που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα.

Διαβάστε επίσης:
Κεραμέως: Από αρχές Φεβρουαρίου οι αιτήσεις για την επιστολική ψήφο

Ξεκινούν άμεσα οι διαβουλεύσεις για τον κατώτατο μισθό

Ποιους περιορισμούς στο ύψος των στεγαστικών δανείων συνιστά το ΔΝΤ