ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αειφορία είναι σήμερα, ως έννοια και στόχος, περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Ιδίως όταν πρόκειται για μία επιχείρηση που, από τα πρώτα της ακόμη βήματα, είχε ως στόχο να υπηρετεί τον άνθρωπο και την κοινωνία. Και για τη Unilever, μία από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών παγκοσμίως, ο στόχος αυτός είναι ακόμη πιο σημαντικός, καθώς την εμπιστεύονται καθημερινά 2,5 δισ. άνθρωποι!
Με περισσότερες από 400 επώνυμες και ιδιαίτερα δημοφιλείς μάρκες στο χαρτοφυλάκιό της, όπως οι Skip, Klinex, Dove, AIM, Axe, Knorr, Hellmann’s, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, με 161.000 εργαζόμενους διεθνώς και πωλήσεις σε 190 και πλέον χώρες, η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1930, δραστηριοποιείται στους τομείς των τροφίμων, των ποτών, των προϊόντων καθαρισμού και των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, έχοντας πάντα ως γνώμονα όχι μόνο την κάλυψη των αναγκών των πελατών της, αλλά και τις ανάγκες της κοινωνίας μέσα στην οποία ζουν.
Γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια η Unilever αποφάσισε να συνδέσει ευθέως την ανάπτυξή της με την έννοια της αειφορίας, αναγνωρίζοντάς την ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη μιας υγιούς επιχειρηματικότητας. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι ο William Lever, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας, είχε ξεκινήσει ήδη τον περασμένο αιώνα την επιχειρηματική δραστηριότητά του με γνώμονα την αρχή της «κοινής ευημερίας» και δέσμευση να καταστήσει την καθαριότητα κοινό αγαθό. Έκτοτε ο εναλλακτικός τρόπος επιχειρηματικής προσέγγισης, που εστιάζει σε όλους τους συνεργαζόμενους φορείς και όχι μόνο στους μετόχους, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εταιρικής κουλτούρας της Unilever. Με αυτό το σκεπτικό, το 2010, υπό την ηγεσία του Paul Polman, η εταιρεία εκπόνησε το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία, το οποίο περιλαμβάνει 3 βασικές δεσμεύσεις:
- Να βοηθήσει πάνω από 1 δισ. ανθρώπους να βελτιώσουν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους με καλύτερες συνθήκες διατροφής και υγιεινής μέχρι το 2020,
- να μειώσει στο μισό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων της μέχρι το 2030,
- να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης εκατομμυρίων ανθρώπων μέχρι το 2020.
Σήμερα, πλησιάζοντας την πρώτη καταληκτική ημερομηνία, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι στόχοι, στο μεγαλύτερο μέρος τους, έχουν επιτευχθεί. Το 2017, η Unilever κατετάγη, για 18η φορά, στην πρώτη θέση του Δείκτη Αειφορίας Dow Jones για τον κλάδο της, ενώ πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία για το περιβάλλον και στον δείκτη FTSE 4 Good Index. Επιπλέον, για 7η συνεχόμενη χρονιά, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας με τους Παγκόσμιους Εταιρικούς Ηγέτες για την Αειφορία.
Σταθερή πεποίθηση της εταιρείας είναι ότι «κανένα προϊόν και καμία επιχείρηση δεν μπορεί να ευημερεί και να αναπτύσσεται, αν δεν αναπτύσσονται παράλληλα και οι κοινωνίες στις οποίες απευθύνεται. Γι’ αυτό και ολοένα περισσότερες μάρκες μας αποκτούν σκοπό, που δεν είναι άλλος από το να αφήνουν βαθύ, θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία και στο περιβάλλον».
Η Unilever στην Ελλάδα και στην Κύπρο
Στην Ελλάδα, η Unilever δραστηριοποιείται με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS Α.Ε.. Είναι η 3η σε μέγεθος εταιρία σε εγχώριες πωλήσεις μη διαρκών καταναλωτικών προϊόντων, με ετήσιο τζίρο το 2016 ύψους 489,1. εκατ. ευρώ. Δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1.400 κωδικούς και είναι ο Νο 1 προμηθευτής στο λιανεμπόριο, με παρουσία σε 35 διαφορετικά σημεία μέσα στα Σούπερ Μάρκετ.
Η εταιρία απασχολεί συνολικά 750 εργαζόμενους (700 εργαζόμενους στην Ελλάδα και 50 στην Κύπρο). Διαθέτει 3 εργοστάσια στις περιοχές του Ρέντη, του Νέου Φαλήρου και στη Γαστούνη Ηλείας, καθώς και 2 σύγχρονα Κέντρα Διανομής και Αποθήκευσης, στον Ρέντη Αττικής και στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Υπάρχει ακόμη 1 εργοστάσιο στην Κύπρο, στη Λευκωσία.
Η ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS Α.Ε. συνεργάζεται με πολλούς Επιστημονικούς Οργανισμούς και με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.), προκειμένου να προωθήσει τοπικά αειφόρες πρακτικές και πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, όπως το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip, δράσεις προληπτικού οδοντιατρικού ελέγχου της ΑΙΜ, το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» της Klinex, τη «Γειτονιά Αλληλεγγύης» και πολλές άλλες. Κάθε χρόνο, 15% περίπου του συνολικού ετήσιου τζίρου της ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS, (πέραν των πρώτων υλών που προμηθεύεται από Έλληνες αγρότες), επιστρέφονται στο κοινωνικό σύνολο της χώρας μας, με την μορφή άμεσων και έμμεσων φόρων προς το Δημόσιο, παροχών προς το προσωπικό, αποθεματικών προς την επιχείρηση και δωρεών-χορηγιών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;