Αυξημένες πωλήσεις εμφάνισε πέρυσι, η Όπτιμα, ο τυροκομικός βραχίονας της οικογένειας Παντελιάδη που δραστηριοποιείται και στο λιανεμπόριο και χονδρεμπόριο τροφίμων με τις αλυσίδες My Market και Metro Cash & Carry.

Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 176,3 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 17,4% σε σχέση με το 2021 όπου οι πωλήσεις ήταν στα 150,1 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, υπό τον Στέφανο Παντελιάδη, η αύξηση του ύψους των πωλήσεων σε μια χρονιά δύσκολη, δικαιώνει τις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας αν ληφθεί υπόψη ο έντονος ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά και οι αρνητικές συγκυρίες στην οικονομία.

Απορρόφηση μέρους της αύξησης των πρώτων υλών

Η απορρόφηση μέρους της αύξησης του κόστους πρώτων υλών ώστε να μην περάσει στο σύνολό της στις τιμές καταναλωτή κόστισε στην Όπτιμα σε κερδοφορία.

Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 8,29% και ανήλθαν σε 19,4 εκατ. ευρώ έναντι 21,1 εκατ. ευρώ το 2021. Το μεικτό κέρδος μειώθηκε στο 11,02 το 2022 από 14,11% το 2021.  Το σύνολο του μικτού κέρδους και των άλλων εσόδων της εταιρείας ανήλθε στο ποσό των  20,248 εκατ. ευρώ έναντι 22.23 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας κατά  8,95 %.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι κερδοφόρο και ανήλθε στο ποσό των ευρώ 9,8 εκατ. ευρώ- ποσοστό 5,60% επί των πωλήσεων- έναντι ευρώ 11,9 εκατ. ευρώ  ή ποσοστό 7,57% επί των πωλήσεων στο προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 13,06%.

Στα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, που δημοσιεύτηκαν χθες, περιλαμβάνονται και ενοποιούνται στη χρήση 2022 η μητρική εταιρεία Όπτιμα ΑΕ με ολική ενοποίηση, η κατά 100% θυγατρική της εταιρεία MEDOLIO ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ και με τη μέθοδο της καθαρής θέσης η συγγενής εταιρεία ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ.

Με την ενσωμάτωση  της Medolio, η οποία σημείωσε κύκλο εργασιών 1,1 εκατ. ευρώ ο ενοποιημένο κύκλος εργασιών της ‘Οπτιμα ανέρχεται σε 177,5 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου (174,5 εκατ. ευρώ) παράγεται στην εγχώρια αγορά και μόλις 2,6 εκατ. ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι προοπτικές για φέτος

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας περιλαμβάνονται brands όπως Ηπειρος, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι, Λογάδι, Κατίκι Δομοκού, Λεβέτι κ.α. πρόσφατα προχώρησε στη διεύρυνση του Διοικητικού Συμβουλίου της με έμπειρα στελέχη της αγοράς και επιφανείς επιχειρηματίες σηματοδοτώντας έναν νέο κύκλο ανάπτυξης.

Έχοντας συμβουλευτικό ρόλο τα τέσσερα νέα μέλη στο Δ.Σ. και ειδικότερα οι  Χρήστος Χαρπαντίδης, αντιπρόεδρος της Philipp Morris International για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Αλέξανδρος Κίκιζας, βασικός μέτοχος και επικεφαλής της Μέλισσα-Κίκιζας, Γιάννης Μπενόπουλος, ιδρυτής της Cafetex και Βασίλης Σταύρου, πρώην επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος και σήμερα CEO στη Valvis Holdings θα συμβάλλουν στη χάραξη στρατηγικής για τα επόμενα βήματα της ‘Οπτιμα, η οποία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τυροκομικών προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Πάντως όπως επισημαίνεται στο ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις, η διοίκηση της ‘Οπτιμα εκτιμά ότι και φέτος θα έχει ανάλογα αποτελέσματα με τη χρήση του 2022 ενώ στους στόχους είναι η  βελτίωση του παρεχόμενου προϊόντος και για το λόγο αυτό δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της έρευνας της αγοράς και της παρακολούθησης των εξελίξεων και γενικότερων τάσεων στην αγορά, προκειμένου να παρασχεθούν προς τους πελάτες της εταιρείας υπηρεσίες εγγυημένης ποιότητας και υψηλών προδιαγραφών.

Διαβάστε επίσης

«Η Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της ΕΕ σε γάλλιο» – Ο ρόλος της Mytilineos

Αττική Οδός: Ξεκινούν άμεσα έργα ανακατασκευής οδικών τμημάτων του παράπλευρου οδικού δικτύου

HELLENiQ Renewables: Δυναμική είσοδος στον τομέα της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας