ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η Capital επένδυσε πάνω από 1,2 δισ. δολάρια σε πλοία LNG σε λιγότερο από έξι μήνες»
«Το LNG θα παραμείνει η κύρια πηγή ενέργειας για τη μετάβαση στην καθαρή εποχή της απανθρακοποίησης των πλοίων. Στα επόμενα 15 χρόνια, το 40% του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος θα παρέχεται από το φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει ραγδαία αυξημένη ζήτηση για μεταφορείς LNG», επισημαίνει ο Τζέρι Καλογηράτος, της Capital Product Partners.
Η CPLP, τονίζει ο Τζέρι Καλογηράτος, εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στον κύριο τομέα ανταγωνισμού της που είναι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων και πιο συγκεκριμένα, η CPLP έχει αποκτήσει από τη μητρική εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp το δικαίωμα της πρώτης προσφοράς σε τρία πλοία 13.278 teu που ναυπηγούνται στη Νότια Κορέα και συνδέονται με 10ετή ναύλωση στη Hapag Lloyd.
Επισημαίνεται ότι μετά την ολοκλήρωση της έκδοσης του ομολόγου των 150 εκατ. ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών τον περασμένο Οκτώβριο, η CPLP άσκησε το δικαίωμα αγοράς τριών επιπλέον πλοίων μεταφοράς LNG με εξασφαλισμένες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία επένδυσε πάνω από 1,2 δισ. δολάρια σε πλοία LNG σε λιγότερο από έξι μήνες.
«Από την άποψη του επιχειρηματικού μοντέλου, η επέκτασή μας ανταποκρίνεται σε όλα τους τομείς. Αποκτήσαμε σύγχρονα περιουσιακά στοιχεία με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, γεγονός που μας παρέχει ταμειακές ροές και μειώνει τη μέση ηλικία του στόλου», υπογραμμίζει ο Τζέρι Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της CPLP.
Ο Τζ. Καλογηράτος επισημαίνει ότι το LNG δίνει στον πλοιοκτήτη την ευκαιρία να επωφεληθεί από τα βασικά στοιχεία της βιομηχανίας και να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Όπως εξηγεί υπό κανονικές συνθήκες, το LNG είναι πιο οικονομικό από το πετρέλαιο. Επίσης, υπάρχει επαρκής υποδομή παγκοσμίως που επιτρέπει την αποθήκευση πλοίων LNG διπλού καυσίμου στα περισσότερα λιμάνια.
Για τα σχέδια επέκτασης του στόλου, ο Τζ. Καλογηράτος λέει: «Αξιολογούμε τα πλοία σε σχέση με τις ταμειακές ροές. Δεν πρόκειται να παραγγείλουμε ή να αγοράσουμε πλοίο, χωρίς να υπάρχει ναύλωση που θα δίνει αυξημένες αποδόσεις, ειδικά με τις σημερινές αυξανόμενες τιμές».
Περιγράφοντας τη στρατηγική ναύλωσης της εταιρείας, ο Τζ. Καλογηράτος σημειώνει ότι «αν έχετε μια μεγάλη αγορά, όπως απολαμβάνουμε σήμερα στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων και του LNG, θα βρείτε ναυλώσεις μεγαλύτερης διάρκειας από το συνηθισμένο και μεγαλύτερη απόδοση κεφαλαίων. Αυτός είναι ο στόχος μας».
Η CPLP επωφελήθηκε το περασμένο έτος από τα υψηλά ποσοστά ρεκόρ στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Ο Τζ. Καλογηράτος πιστεύει ότι η αγορά θα πέσει σταδιακά από αυτά τα επίπεδα, αλλά οι ναύλοι θα παραμείνουν υγιείς τουλάχιστον μέχρι το 2023, όταν ο τεράστιος όγκος των πλοίων που κατασκευάζονται σήμερα θα παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους.
Ο Τζέρι Καλογηράτος τονίζει ότι «παρατηρούμε ακόμη σημεία συμφόρησης σε επίπεδο λιμανιού και ταυτόχρονη αύξηση της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά και σημείο καμπής για τον κλάδο θα είναι πιθανώς η μείωση των πλεονεκτημάτων που έδωσαν οι δυτικές κυβερνήσεις στους πελάτες εν μέσω του Covid-19 και η εξάντληση των επιπλέον αποταμιεύσεων των πελατών. Αυτό σε συνδυασμό με μια πιο ομαλοποιημένη εικόνα στην πλευρά της προσφοράς του κλάδου, καθώς επιλύονται ζητήματα logistics, θα προκαλέσει τελικά διόρθωση των ναύλων».
Ο στόλος CPLP αριθμεί σήμερα 21 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 14 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ένα πλοίο ξηρού φορτίου χύδην και έξι πλοία μεταφοράς LNG.
Επίσης να αναφερθεί ότι αυξημένο μέρισμα για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 θα διανείμει στους μετόχους της η Capital Product Partners. Ειδικότερα, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά κοινό μερίδιο (common unit), που είναι αυξημένο κατά 50% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Διαβάστε επίσης:
Έλληνες εφοπλιστές: Πρωταθλητές στη second hand αγορά το 2021 – Αγορές πλοίων ύψους 8,8 δισ. δολαρίων
Βαγγέλης Μαρινάκης: H Capital Product Partners παρέλαβε το 6ο LNG carrier – Ολοκλήρωσε επένδυση 1,2 δισ. δολαρίων
Χρηματιστηριακή πρεμιέρα για το ναυτιλιακό ομόλογο του ομίλου Μαρινάκη, με τους 8.234 επενδυτές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike