Θ. Θεοδωρόπουλος – Απ. Ταμβακάκης – Ν. Καραμούζης – Π. Τσάκος – Δ, Τσέλιος – Γ. Βάλβης – Η. Γεωργιάδης – Ι. Σαβίδης – Π. Σεπετας
Περιεχόμενα
Στα 503 δισεκ. δολάρια υπολογίζεται ότι θα φτάσει το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς εμφιαλωμένου νερού έως το 2032 από τα 302 δισεκ. ευρώ το 2023.
Η πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό σε ασφαλές πόσιμο νερό σε ορισμένα σημεία του πλανήτη αλλά και η η εύκολη διαθεσιμότητα του εμφιαλωμένου νερού σε όλο το εύρος της λιανικής, από τα σούπερ μάρκετ και τα παντοπωλεία μέχρι τα περίπτερα τροφοδοτούν τον ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης 5,24% ετησίως έως τοπ 2032 (Precedence Reasearch).
Λόγοι, οι οποίοι υπάρχουν και στην εγχώρια αγορά του εμφιαλωμένου νερού που ξεπερνά το 1,32 δισεκ. ευρώ και τροφοδοτείται επιπλέον από τον τουρισμό που συμβάλλει περαιτέρω στην αύξηση της κατανάλωσης.
Μια αγορά, στην οποία την τελευταία διετία καταγράφεται τσουνάμι επενδύσεων αλλά και είσοδος νέων παικτών.
Νερά Διός και Σέλι σε Θεοδωρόπουλο, Ταμβακάκη, Καραμούζη
Τελευταία επιχειρηματική κίνηση ήταν η είσοδος των κ.κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Νικόλαου Καραμούζη και Απόστολου Ταμβακάκη στην κατηγορία, μέσω της απόκτησης του ελέγχου της εταιρείας Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Σέλι και Διός.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά του εμφιαλωμένου από το 1992. Διαθέτει δύο μονάδες εμφιάλωσης. Η μία βρίσκεται στον Νομό Πιερίας, στην περιοχή Καρίτσα, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΔΙΟΣ». Η δεύτερη μονάδα εμφιάλωσης βρίσκεται στο νομό Κοζάνης, περιοχή Σπηλιά Κοζάνης, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΣΕΛΙ».
Στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα νερά Αρρένα του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου
Στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχει βρει ήδη θέση το εμφιαλωμένο νερό Arrena της Νερά Πηγών Γράμμου, εταιρείας του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του γιου του Νίκου. Η εταιρεία “Νερά Γράμμου Α.Ε.” επένδυσε στις φυσικές πηγές στο “Κεφαλόβρυσο” και στο “Μισό Σάδι” στο Πευκόφυτο Καστοριάς συνολικά 6.392.810 ευρώ και σε πρώτη φάση έχει κυκλοφορήσει στην αγορά δύο κωδικούς φυσικού μεταλλικού νερού στη φιάλη των 500 ml και του 1,2 λίτρου.
Στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού με την κυλοφορία μεταλλικού και επιτραπέζιου νερού υπό το brand Vlasti, ετοιμάζεται να μπει και η εταρεία Νερά Βλάστης ΑΕ, συμφερόντων του Μελά Γιαννιώτη, ιδρυτή και προέδρου της Ιντερσαλόνικα. Η εταιρεία Νερά Βλάστης ΑΕ συστάθηκε στο τέλος του 2022 και οι διαδικασίες και πρόσφατα προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών της μονάδας παραγωγής στη Βλάστη Κοζάνης, γενέτειρα του επικεφαλής της εταιρείας.
Επενδυτικό βήμα με στόχο τη διεκδίκηση μεριδίων αγοράς έχει κάνει και ο Γιάννης Βάλβης με το Aqua Carpatica. O ιδιοκτήτης του Ομίλου Βάλβη στη Ρουμανία (Valvis Holding), όπου ανήκει και το Aqua Carpatica και επικεφαλής της Carpathian Springs, μετά τη στρατηγική συμφωνία με την Pepsico στοχεύει στην ενίσχυση των πωλήσεων του νερού από τις πηγές των Καρπαθίων στοχεύει στη δυναμική διείσδυση του Aqua Carpatica στην ελληνική αγορά, με αποκλειστικό αντιπρόσωπο του εν λόγω σήματος την Mantis Group.
Στα νερά και τα αδέλφια Γεωργιάδη
Στο νερό μπήκαν επενδυτικά και τα αδέλφια Γεωργιάδη, επικεφαλής της Sterner Stenhus Greece και βασικού μετόχου της ΑΕΕΑΠ Premia Properties μέσω της εξαγοράς της Ιόλη που άνηκε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην περιοχή του Μοσχοχωρίου Φθιώτιδος, δηλαδή οικόπεδο συνολικής επιφάνειας 99.209 τ.μ. και οι εντός αυτού κτιριακές εγκαταστάσεις επιφάνειας 12.230 τμ, πέρασαν στην κυριότητα της Premia.
Σημαντικές επενδύσεις έχει κάνει και η AHB Group με το brand Θεόνη. Στα σχέδια της εταιρείας, που δημιούργησε προ δεκαετίας ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Δημήτρης Τσέλιος και σήμερα εκτιμάται ότι είναι ο τέταρτος «παίκτης» στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού έχοντας ήδη επενδύσει σε νέες γραμμές παραγωγής για Pet και βιοδιασπώμενα μπουκάλια και ένα νέο υπερσύγχρονο κέντρο logistics στο Μουζάκι Καρδίτσας.
Τα 55 εκατ. ευρώ θα αγγίξει στην πλήρη ανάπτυξή της η επένδυση της N.U.AQUA στο εργοστάσιο στο Λουτράκι. Η εταιρεία, υπό τον Δημήτρη Μπαμπάκο, που δέκα χρόνια μετά έβαλε μπρος τις μηχανές στο εμβληματικό εργοστάσιο της Pepsico στο Λουτράκι, παράγοντας το νερό Eonio Λουτράκι, ήδη υλοποιεί τη δεύτερη φάση του επενδυτικού της πλάνου για τη νέα μονάδα εμφιάλωσης νερού.
Κυρίαρχα brands Βίκος και Ζαγόρι
Στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού έχουν επενδύσει οι αδελφοί Σαράντη με το νερό Δουμπιά, η Λουξ που ελέγχει το 42,34% της Δίρφυς και ο Ιβάν Σαββίδης που έχει επενδύσει στη Σουρωτή με την εταιρεία να έχει επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023 προγραμματίζοντας νέες επενδύσεις για τη μεγέθυνση του αποτυπώματός της εντός και εκτός συνόρων.
Ηγετική θέση στην αγορά κατέχουν η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) η οποία έχει δρομολογήσει νέο επενδυτικό πλάνου ύψους 100 εκατ. ευρώ αλλά και η Χήτος που συγχωνεύτηκε με την Green Cola, που εναλλάσσεται με το brand Ζαγόρι στην πρώτη θέση ως προς τα μερίδια αγοράς με τη Βίκος.
Διαβάστε επίσης
«Χρυσό» νερό αξίας 1,3 δισ. – Σκληρή μάχη επιχειρηματιών για το εμφιαλωμένο
Οι… χρυσές μπίζνες με το εμφιαλωμένο νερό
Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος: Σύντομα στα Super Market το εμφιαλωμένο νερό ARRENA της οικογένειας