Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται οι επενδύσεις των σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια. Από το 2013 έως και το 2022 έχουν επενδυθεί περισσότερα από 2,7 δισεκ. ευρώ με τον μέσο όρο των επενδύσεων να κινείται πέριξ των 268 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με χρηματοοικονομική ανάλυση του ΙΕΛΚΑ για τον κλάδο, όπου έχουν αποτυπωθεί τα αποτελέσματα 35 αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η χρονιά με τις μεγαλύτερες επενδύσεις είναι το 2022 όπου εκτιμάται ότι το ύψος των επενδύσεων έφτασε στα 477,589 εκατ. ευρώ. Στη διάρκεια της δεκαετίας, το 2014 είναι η χρονιά έγιναν οι λιγότερες επενδύσεις με τα κεφάλαια που δαπανήθηκαν να μην ξεπερνούν τα 28,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2013, το 2018 και το 2019 ήταν χρονιές στις οποίες οι επενδύσεις κινήθηκαν κάτω από τον μέσο όρο της δεκαετίας.

1

Οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου παρά την κρίση πληθωρισμού, που έχει συμπιέσει την καθαρή κερδοφορία σε επίπεδα οριακά στο «κόκκινο», όπως οι εκπρόσωποί τους επισημαίνουν, ωστόσο τα επενδυτικά τους πλάνα είναι φιλόδοξα ιδιαίτερα δε των μεγάλων παικτών του κλάδου.
Έμφαση δίνεται από όλους στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, σε ψηφιακό μετασχηματισμό, σε αποθηκευτικές υποδομές αλλά και σε πράσινες επενδύσεις.

Σκλαβενίτης: Σταθερό επενδυτικό πλάνο από τον leader της αγοράς

Ο leader της αγοράς υλοποιεί ένα σταθερό επενδυτικό πλάνο που κινείται κοντά στα 50-60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και κατευθύνεται είτε για την ανάπτυξη του δικτύου είτε για ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων.

Το 2022 το επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποίησε εκτός της απόκτησης των εννέα καταστημάτων της SEP Markets Παπαδόπουλος, ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ και αφορούσε στη δημιουργία του νέου υπερμάρκετ στη Νέα Φιλαδέλφεια, στην ενίσχυση των υποδομών που εξυπηρετούν το eMarket Σκλαβενίτης, μέσω της δημιουργίας νέου darkstore στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική, στην ανακαίνιση 20 καταστημάτων, καθώς στη δημιουργία σταθμών ηλεκτροφόρτισης σε 160 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα ως το τέλος του 2023, σε συνεργασία με τη ΔΕΗ, δημιουργώντας ένα εκτενές δίκτυο σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στη χώρα.

Τη φετινή χρονιά έχει προσθέσει στο δυναμικό της τέσσερα καταστήματα από τη συμφωνία με τη Γέγος, οκτώ καταστήματα της AS Agora στη Λάρισα, ενώ άνοιξαν τρία νέα καταστήματα.Το ένα στη Γλυφάδα, το δεύτερο στη Μυτιλήνη, το οποίο αποτελεί το πρώτο κατάστημα με ταμπέλα Σκλαβενίτης στο νησί και το τρίτο στην Καρδίτσα.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επένδυση σε νέας γενιάς καταστήματα

Τα 12 εκατ. ευρώ ξεπέρασε η επένδυση της ΑΒ Βασιλόπουλος για το νέο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 2.800 τ.μ. που άνοιξε τον περασμένο μήνα στο Μαρούσι.

Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο καταστήματος, με μια διαφορετική ταυτότητα και πολλές καινοτομίες, που θα αποτελέσει και πιλότο για το rebranding των υπόλοιπων δέκα mega καταστημάτων της αλυσίδας, σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής της κ. Νίκος Λαβίδας κατά την παρουσίαση του καταστήματος.

Με την έναρξη του 2024 εκτιμάται πως θα ανοίξει τις πόρτες του και το κατάστημα που δημιουργεί η ΑΒ Βασιλόπουλος – το πρώτο- στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στις Καρυές της Χαλκιδικής.

Σημειώνεται ότι η αλυσίδα έχει ανακοινώσει συνολικές επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025, προγραμματίζοντας συνολικά 198 νέα καταστήματα εκ των οποίων 16 εταιρικά και 182 franchise.

Lidl: Εμφαση σε νέα καταστήματα

Επενδυτικό πλάνο 120 εκατ. ευρώ στην τριετία 2024-2026 έχει δρομολογήσει η Lidl Ελλάς. Οι επενδύσεις που δρομολογούνται αφορούν σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις υφιστάμενων και στο δίκτυο logistics.

Πέρα από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων δομών δεν αποκλείεται και η δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου στην Ελλάδα από τη νέα χρονιά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα λειτουργεί σήμερα τέσσερα logistic centers. Παράλληλα συνεχίζονται και οι επενδύσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει τις προηγούμενες χρονιές μεταξύ των οποίων η τοποθέτηση ηλεκτρονικών ετικετών τιμών στα ράφια και η επέκταση του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από τα 28 καταστήματα που είναι σήμερα σε 57 έως τις αρχές του επόμενου έτους.

Σημειώνεται ότι η αλυσίδα, με παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1999, έχει υλοποιήσει επενδύσεις στη χώρα πάνω από 1,4 δισεκ. ευρώ.

Ομιλος Metro: Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ έως το 2026

Ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 280 εκατ. ευρώ έχει δρομολογήσει για την τετραετία 2023-2026 ο όμιλος Metro. Το 2023 οι επενδύσεις του ομίλου, με επικεφαλής τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, ανήλθαν σε 50 εκατ. ευρώ με τα κεφάλαια να κατευθύνονται σε κινήσεις επέκτασης, στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, καθώς και στη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος.

Σχεδόν το 25% των επενδύσεων που έχει δρομολογήσει για τα επόμενα χρόνια είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί σε προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, εξοικονόμησης αλλά και άλλων πράσινων πρωτοβουλιών. Το μεγαλύτερο μέρος αναμένεται να κατευθυνθεί, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, στη δημιουργία νέου κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο αλλά και σε «πράσινες» επενδύσεις που περιλαμβάνουν και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε καταστήματα και κέντρα διανομής.

Δ. Μασούτης: Επενδύει στις μεγάλες σάλες

Επενδύσεις που θα ξεπεράσουν το ετήσιο budget των 22 εκατ. ευρώ δρομολογεί η Διαμαντής Μασούτης το 2024 εστιάζοντας στις μεγάλες σάλες. Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας υπό τον κ. Γιάννη Μασούτη προβλέπει τη δημιουργία 10-12 καταστημάτων εκ των οποίων τα τρία θα είναι Grand Μασούτης. Από αυτά τα δύο θα βρίσκονται στα βόρεια προάστεια της Αττικής ενώ το τρίτο Grand Μασοσύτης, θα λειτουργήσει στο τέλος του χρόνου στις Τρεις Γέφυρες. Σε οικόπεδο ιδιοκτησίας της Μασούτης όπου θα ανεγερθούν παράλληλα δύο εννιαόροφορες πολυκατοικίες με 110 διαμερίσματα.

Η εταιρεία είναι σε διαπραγματεύσεις αυτό το διάστημα και προσανατολίζεται είτε στην ανάπτυξη και του οικιστικού ακινήτου και μετέπειτα στην πώληση των διαμερισμάτων, μέσω εξειδικευμένων συνεργατών, είτε σε συμφωνία με developer που θα αναλάβει όλο το έργο.

H συγκεκριμένη επένδυση με το οικιστικό project θα ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προωθεί παράλληλα τα αναπτυξιακά της πλάνα στην υπόλοιπη επικράτεια δίνοντας ειδικό βάρος στην Πελοπόννησο, όπου τρέχει ειδικό επενδυτικό πλάνο με στόχο 15 καταστήματα, τα οποία θα αναπτυχθούν σε τρία κύματα, ανά πέντε, εκτός κι αν στο μεταξύ προκύψει κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας.

Διαβάστε επίσης:

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ποια η επίδραση του καλαθιού του νοικοκυριού στα απορρυπαντικά ρούχων

Σούπερ μάρκετ: Μπόνους και αυξήσεις μισθών για να κρατήσουν τους εργαζόμενους

Ισπανία: Η κυβέρνηση παρατείνει ορισμένα αντιπληθωριστικά μέτρα ώστε να ισχύσουν και το 2024