Η Toyota Motor είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για τέταρτη συνεχή χρονιά, καθώς κατέκτησε την παγκόσμια πρωτιά στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων το 2023, ξεπερνώντας και τη Volkswagen.

Ειδικότερα, οι παγκόσμιες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των θυγατρικών της Daihatsu Motor και Hino Motors, αυξήθηκαν κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας ρεκόρ 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας.

Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 8,6% στα 11,5 εκατομμύρια μονάδες, ενώ οι παραδόσεις της VW αυξήθηκαν 12% σε 9,24 εκατομμύρια μονάδες το 2023.

«Η Toyota έχει υποστεί ταλαιπωρία με τις αλυσίδες εφοδιασμού το περασμένο καλοκαίρι», δήλωσε ο Tatsuo Yoshida, ανώτερος αναλυτής του Bloomberg Intelligence.

Παρά το γεγονός ότι έμεινε και άλλο πίσω στην παγκόσμια στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάκαμψη των αλυσίδων εφοδιασμού και η σταθερή ζήτηση στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη πέρσι, βοήθησαν την Toyota να ενισχύσει την παραγωγή και να συγκεντρώσει κέρδη από το εξωτερικό.

Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για υβριδικά οχήματα παραμένει υψηλή και σταθερή στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου.

Η Toyota, συγκριτικά, πούλησε 104.018 EV με μπαταρία. Αρχικά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε στόχο να πουλήσει 202.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο, ωστόσο, μείωσε αυτόν τον στόχο σε 123.000 τον Νοέμβριο, επικαλούμενη προβλήματα με τη ζήτηση και τη προσφορά.

Σημειώνεται ότι η Tesla παρέδωσε 1,81 εκατομμύρια οχήματα πέρσι.

Την ίδια στιγμή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, υπόσχεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα βρεθεί σε θέση να πουλάει 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά ηλεκτρικά με μπαταρία ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμύρια έως το 2030.

Ακόμη ένα σκάνδαλο

Στο μεταξύ χθες Δευτέρα, ο όμιλος Toyota ανέστειλε την παράδοση 10 οχημάτων λόγω παρατυπιών πιστοποίησης που σχετίζονται με κινητήρες ντίζελ που κατασκευάζονται από την Toyota Industries Corporation (TICO).

Αυτό το πρόβλημα επηρεάζει μοντέλα από τις μάρκες Toyota, Lexus, Mazda και Hino.

Η ιαπωνική εταιρεία αναγνώρισε ότι τα δεδομένα ισχύος έχουν αλλοιωθεί σε 10 από τα μοντέλα της που πωλήθηκαν παγκοσμίως, σηματοδοτώντας ένα ακόμα σκάνδαλο για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα σκάνδαλα της Daihatsu, που ανήκει στην Toyota, και της θυγατρικής της, Hino Motors.

Η μονάδα της Daihatsu, η οποία πουλά και προμηθεύει ελαφρού τύπου φορτηγά, παραδέχτηκε ότι παραποιούσε τις δοκιμές ασφαλείας για 30 χρόνια.

Μετά από τα πορίσματα ανεξάρτητης έρευνας, ανακοινώθηκε ότι όλες οι εξαγωγές οχημάτων της Daihatsu πρόκειται να ακυρωθούν και θα σταματήσει η παραγωγή των συγκεκριμένων οχημάτων.

Παράλληλα, η Daihatsu έλαβε εντολή από το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας να υποβάλει αντίμετρα μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου για να αποτρέψει την επανάληψη ενός τέτοιου σκανδάλου.

Η Toyota είπε επίσης ότι θα ανακοινώσει μια νέα δομή, αν και δεν διευκρίνισε τι σημαίνει αυτό.

Το όραμα του Toyoda

Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda – ο οποίος είπε ότι αυτόν τον μήνα τα ηλεκτρικά οχήματα θα φτάσουν το 30% μερίδιο αγοράς – ανέφερε στα μέσα ενημέρωσης το όραμά του για το μέλλον του ομίλου.

Όπως σημείωσε, η εταιρεία και οι συνδεδεμένες μονάδες της πρέπει να επιστρέψουν στα βασικά για να ξεπεράσουν τα σκάνδαλα.

Πριν μιλήσει στους δημοσιογράφους, ο Toyoda είχε συγκεντρώσει την ανώτατη διοίκηση σε ένα χώρο-μουσείο, που μνημονεύει την ιστορία και την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τους επεσήμανε ότι ο όμιλος πρέπει να κάνει ο,τι καλύτερο μπορεί, για να παραδίδει ασφαλή προϊόντα στους πελάτες.

Ταυτόχρονα, σήμερα, η Honda Motor δήλωσε ότι η παγκόσμια παραγωγή της αυξήθηκε κατά 8,2% στα 4,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, παρά τις κακές επιδόσεις στην Ασία.

Οι ετήσιες πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 5,6% σε περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες, παρουσιάζοντας αύξηση για πρώτη φορά μέσα σε επτά χρόνια, λόγω της περιορισμένης ζήτησης στις ΗΠΑ.

Η Nissan Motor παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια παραγωγή αυξήθηκε κατά περίπου 6% στα 3,4 εκατομμύρια οχήματα, αν και η εταιρεία αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αγορά της Κίνας.

Πρωτιά στις πωλήσεις και στην Ελλάδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota κατέκτησε για ακόμη μία χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2023.

Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα της αδιάκοπης προσπάθειας να παρέχει αξεπέραστη ποιότητα και υπηρεσίες στους πελάτες της, ειδικά κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, στην οποία οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις παραγωγές παρέμειναν, ενώ στηρίχθηκε σε 3 κεντρικούς πυλώνες. Δείτε εδώ

Διαβάστε επίσης: 

Toyota: Πρωτιά στις πωλήσεις το 2023!

Elon Musk: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την Neuralink και την πρώτη εμφύτευση τσιπ σε ανθρώπινο εγκέφαλο

ΕΨΑ: Από τα ψυγεία με πάγο και τα «λεμονατζίδικα» της Αγριάς στην εταιρεία του οραματιστή Νίκου Τσαούτου