Η μετάλλαξη «Ο» και το αρνητικό PCR τεστ που είναι πλέον προϋπόθεση από τις 19 Δεκεμβρίου για τα ταξίδια δημιουργούν νέα δεδομένα και προσώρας ανακόπτουν τη δυναμική των κρατήσεων προς την Ελλάδα. Πηγές της τουριστικής αγοράς αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «σταμάτησαν τα πάντα μέσα σε 24 ώρες, όλοι περιμένουν να δουν πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Μας πάνε πίσω».

Αυτομάτως σταμάτησε και κάθε διοργάνωση events τα οποία είχαν προγραμματιστεί για τις επόμενες μέρες του Δεκεμβρίου και τον Ιανουάριο. Οι εκδηλώσεις πήραν αναβολή για το 2023, εξέλιξη που δημιουργεί νέα πίεση και απώλεια εσόδων στα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας.

Και ενώ η «Ο» με το αρνητικό PCR, έρχεται να αφήσει το «πυρακτωμένο αποτύπωμα της» -οι σινεφίλ θα καταλάβουν-, στον ελληνικό τουρισμό οι Έλληνες ξενοδόχοι και επιχειρηματίες του τουρισμού δεν χάνουν την αισιοδοξία τους.

Διότι απέδειξαν το καλοκαίρι που πέρασε ότι η υιοθέτηση όλων των μέτρων ασφαλείας, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη των διεθνών τουριστών στην Ελλάδα και τα έσοδα θα κινηθούν στην περιοχή των 10 δις ευρώ.

Η χώρα κινήθηκε ικανοποιητικά σε επίπεδο επισκεπτών και εσόδων σε σύγκριση με το 2019. Τα resort πέτυχαν ανάκτηση μέχρι και 75% του τζίρου του 2019, που ήταν και η χρονιά ρεκόρ με 31 εκατομμύρια αφίξεις και 18 δις ευρώ τουριστικά έσοδα. Και αυτός είναι ο μέσος όρος της αγοράς διότι υπήρξαν περιοχές και τουριστικές μονάδες που «έπιασαν» τους προ διετίας τζίρους.

Και φυσικά η ζήτηση για την Ελλάδα δημιουργεί και τις συνθήκες για αύξηση των τιμών διανυκτέρευσης το 2022.

Αντίθετα τα ξενοδοχεία πόλης –όπως για παράδειγμα της Αθήνας -, κινήθηκαν με πολύ χαμηλότερους ρυθμούς, καθώς δεν ξεπέρασαν το 50% με 60% των επιδόσεων του 2019.

Το μεγάλο στοίχημα είναι φυσικά πως θα κινηθεί ο τουρισμός το 2022

Οι φορείς του τουρισμού –υπό προϋποθέσεις πάντα- προβλέπουν «μία πολύ καλή θερινή χρονιά», και εκτιμούν πως τα resort αν δεν αλλάξει δραματικά η κατάσταση- θα πιάσουν τους τζίρους του 2019, όμως δεν ισχύει το ίδιο για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Ήδη πριν από την εμφάνιση της μετάλλαξης «Ο» η Αθήνα για το τέλος του 2021 και τις αρχές του 2022 εμφάνιζε μέτρια κίνηση. Τώρα έχουν «παγώσει» τα πάντα, λένε χαρακτηριστικά.

Και επαναφέρουν και το θέμα με τα λογής hotel και Airbnb καταλύματα που λειτουργούν χωρίς πλαίσιο και κανόνες ασφαλείας. Κάνουν λόγο για «μαύρη αγορά» στο κομμάτι της ξενοδοχείας και υπογραμμίζουν πως η αλλαγή χρήσης χωρίς έλεγχο αλλοιώνει την πολεοδομική μορφή της πόλης, αλλοιώνει τη γειτονιά. Φέρνουν μάλιστα ως παράδειγμα το Κουκάκι, που οι Έλληνες εγκατέλειψαν την περιοχή και μία αστική γειτονιά μετατράπηκε τα τελευταία χρόνια σε ένα τεράστιο Airbnb κατάλυμα.

Διαβάστε επίσης: