Σε μια νέα περίοδο αβεβαιότητας μπαίνει η παγκόσμια οικονομία και μαζί οι εκτιμήσεις για τα φετινά τουριστικά έσοδα, καθώς είναι άγνωστο πώς τελικά θα επηρεαστεί η φετινή χρονιά από τις εξελίξεις στην Ουκρανία.

“Μέχρι πρότινος ο στόχος για το 2022 είναι τα τουριστικά έσοδα να φτάσουν τουλάχιστον το 80% των εσόδων του 2019, δηλαδή να πιάσουν τα 15 δισ. ευρώ. Σήμερα, συνεχίζονται οι προσπάθειες και προς το παρόν δεν υπάρχουν ακυρώσεις στις κρατήσεις των ξενοδοχείων, αλλά έχουμε μπει και πάλι σε μια περίοδο αβεβαιότητας”, σημείωσε ο κ. Γιάννης Ρέτσος Πρόεδρος του ΣΕΤΕ και των ξενοδοχείων Electra Palace.  Όπως εξηγεί, δεν μπορεί να προβλεφθεί ποια θα είναι η διάρκεια ούτε η έκταση των επιπτώσεων της πολεμική σύρραξης που έχει ξεκινήσει, και οι εξελίξεις στην Ουκρανία αποτελούν τον απρόβλεπτο παράγοντα της φετινής χρονιάς. “Το ενεργειακό κόστος το είχαμε υπολογίσει, όπως και την επίπτωση του πληθωρισμού στον κλάδο του τουρισμού, όμως η πολεμική σύγκρουση αποτελεί νέο δεδομένο, που μπορεί να μας επηρεάσει από καθόλου ως πολύ”.

1

Τρεις πτήσεις/ ημέρα από ΗΠΑ

Όπως ανέφερε, για φέτος προτεραιότητα αποτελούν οι αμερικάνοι τουρίστες. Οι αμερικάνοι τουρίστες, “έσωσαν την παρτίδα” και τα τουριστικά έσοδα το 2021  αφού η Ελλάδα ήταν η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, μαζί με την Κροατία που δεχόταν πτήσεις από τις ΗΠΑ. Το αποτέλεσμα είναι φέτος οι αμερικάνικες πτήσεις να ξεκινάνε πολύ νωρίς, η DELTA ξεκινάει από 7 Μαρτίου και η United από 24 Απριλίου και μαζί με την Emirates θα έρχονται στην Αθήνα τρεις πτήσεις από ΗΠΑ την ημέρα, ήδη από τον Απρίλιο.

«Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης»

Σημαντική βοήθεια στην αναβάθμιση των υποδομών και του τουριστικού προϊόντος σε όλη την Ελλάδα μπορεί να προσφέρει η μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης», με τίτλο «Προϊόντα και Αγορές», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ και πρόσφατα παρουσιάστηκε από τον ΣΕΤΕ στον Πρωθυπουργό, με στόχο να προωθηθεί για να καθοδηγήσει τον τρόπο τουριστικής ανάπτυξης σε όλες τις περιφέρειες.

“Από τις 36 περιοχές θα επιλέξουμε να ξεκινήσουμε την προώθηση του σχεδίου από τις ώριμες περιοχές, Ήπειρο, Κρήτη, Αιγαίο, Ιόνιο, Θεσσαλονίκη και στις συναντήσεις με τις Περιφέρειες θα πάμε μαζί με το υπουργείο Τουρισμού, που έχει αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία”, σημείωσε ο κ. Γιάννης Ρέτσος.

Η μελέτη, όπως ανέφερε ο κ. Γιάννης Ρέτσος, κάνει μια πλήρη χαρτογράφηση και σε βάθος ανάλυση σε συγκεκριμένους προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, πολλοί από τους οποίους είναι διαπεριφερειακοί και μελετά 36 ευρύτερες περιφέρειες. Για κάθε μια από αυτές εκπονεί ένα πλήρες σχέδιο δράσης, παρουσιάζοντας ποιες είναι οι ώριμες αγορές και ποιες οι δυνητικές αγορές, πώς προωθείται σήμερα το τουριστικό προϊόν, ποιες είναι οι υποδομές της κάθε περιφέρειας και ποιες οι δυνατότητες για το μέλλον αλλά και τι επενδύσεις πρέπει να γίνουν σε υποδομές δημόσιες και ιδιωτικές.

Η χαρτογράφηση αυτή είναι πολύ βοηθητική για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ολόκληρης της χώρας, αλλά για να πετύχει πρέπει να ανοίξει ο διάλογος με όλους τους παράγοντες κάθε τόπου ώστε να συμμετέχουν όλοι. “Και είναι σημαντικό για όλους γιατί ένα σχέδιο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των υποδομών ενός τόπου, τους αφορά όλους. Ουσιαστικά είναι ένα ακριβοπληρωμένο εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί από πολλούς φορείς και επιχειρήσεις με πολλούς τρόπους”, ανέφερε ο κ. Ρέτσος.