ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγαλύτερα κέρδη των τελευταίων δύο ετών κατέγραψαν οι μετοχές της εταιρίας ειδών πολυτελείας Salvatore Ferragamo, όταν έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου της χήρας του ιδρυτή της, Wanda Ferragamo.
O λόγος που ένα τόσο θλιβερό γεγονός πυροδότησε το αγοραστικό ενδιαφέρον των επενδυτών είναι τα σενάρια που υποστηρίζουν ότι οι κληρονόμοι της μπορεί να πουλήσουν τις μετοχές τους και η θρυλική εταιρία να αλλάξει χέρια.
Η Wanda Ferragamo πέθανε την Παρασκευή σε ηλικία 96 ετών, σχεδόν έξι δεκαετίες από τότε που ανέλαβε τα ηνία του κορυφαίου ομίλου κατασκευής υποδημάτων, τον οποίο προτιμούσαν οι αστέρες της μεγάλης οθόνης, όπως η Audrey Hepburn.
Η ίδια κατείχε ρόλο κλειδί για τη διατήρηση του ελέγχου των μετοχών του ομίλου, ενώ ήταν αντίθετη σε ενδεχόμενη πώληση του μετά την είσοδο του στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου το 2011.
Ο θάνατος της “δημιουργεί πολλά πιθανά σενάρια” για εξαγορές και συγχωνεύσεις, επισήμανε ο Flavio Cereda, αναλυτής της Jefferies. “Θα υπάρξει μεγαλύτερη συγκέντρωση του ελέγχου στα χέρια ορισμένων μελών της οικογένειας, μερικά από τα οποία στο πρόσφατο παρελθόν είχαν πουλήσει μετοχές.”
Η Wanda Ferragamo διατήρησε το 20% των δικαιωμάτων ψήφου στην οικογενειακή εταιρίας, ενώ άλλο ένα ποσοστό 15% πρέπει να κατανεμηθεί μετά το θάνατο της κόρης της Fulvia νωρίτερα αυτή τη χρονιά, αναφέρει ο αναλυτής.
Η Ferragamo ήταν μέρος μιας ομάδας εταιριών που αναπτύχθηκαν από φιλόδοξες γυναίκες επιχειρηματίες, οι οποίες ήθελαν να έχουν τα ηνία και μεταμόρφωσαν το τοπίο της μόδας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν οι αδελφές Fendi και αργότερα η Miuccia Prada και η Donatella Versace.
Μετά το θάνατο του συζύγου της το 1960, η Wanda Ferragamo, τέθηκε επικεφαλής του ομίλου που εστίαζε στην δημιουργία πολυτελών υποδημάτων και τον ανέπτυξε. Επεκτάθηκε και σε άλλα προϊόντα, όπως οι τσάντες, τα έτοιμα ενδύματα, τα αρώματα, δημιουργώντας μία ολοκληρωμένη επιχείρηση στο χώρο της μόδας.
Ενώ ο Salvatore Ferragamo έχει αγωνιστεί να διατηρήσει την κερδοφορία και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, η εταιρία παραμένει ελκυστική για τους αγοραστές. Είναι μία από τις λίγες εταιρίες του κλάδου πολυτελών ειδών που έχει παραμείνει ανεξάρτητη. Μία ιστορική μάρκα, στην οποία ένας αγοραστής θα μπορούσε να δώσει άλλον αέρα.
Γεγονός πάντως είναι ότι υπάρχουν αρκετοί πιθανοί αγοραστές. Οι αμερικανικές εταιρίες Michael Kors και Tapestry προσπαθούν να δημιουργήσουν τεράστιους ομίλους μόδας, οι μεγιστάνες της Γαλλίας διαθέτουν αρκετά μετρητά για αγορές και οι κινέζικες εταιρίες προσπαθούν ολοένα και περισσότερο να προσεγγίσουν τα ευρωπαϊκά εμπορικά σήματα.
Τον περασμένο μήνα, η Versace πωλήθηκε στον Michael Kors έναντι 2,1 δισ. δολαρίων.
Ο μεγαλύτερος γιος του Ferragamo, Ferrucio, ο οποίος είναι πρόεδρος της εταιρίας, δήλωσε τον Απρίλιο ότι η οικογένεια δεν σκοπεύει να πουλήσει. Αυτό το καλοκαίρι η οικογένεια επέλεξε ένα πρώην εκτελεστικό μέλος της Gucci, τη Micaela Le Divelec, να αναλάβει της θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου.
Ορισμένοι αναλυτές προειδοποίησαν ότι δεν αναμένουν γρήγορα συγχωνεύσεις και εξαγορές.
“Δεν θα δεχόμασταν ότι το γεγονός του θανάτου θα λειτουργήσει ως καταλύτης για οποιαδήποτε εταιρική δράση”, γράφει ο αναλυτής Fidentiis Alberto Checchinato.