ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρ’ ότι βρίσκονται ακόμη πολύ χαμηλά, εντούτοις η δυναμική που αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια γεννά αισιοδοξία ότι μπορεί να διευρύνουν σημαντικά το αποτύπωμά τους στην κατηγορία. Και αυτό παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό από εταιρείες κολοσσούς στον χώρο των τροφίμων αλλά και τοπικές βιομηχανίες, οι οποίες «μπαίνουν στο παιχνίδι», διεκδικώντας μερίδιο από την τεράστια πίτα που διαρκώς μεγαλώνει (κάποιοι υπολογίζουν πως μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 10 δις. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια).
Η προσπάθεια που επιχειρείται από τις ελληνικές εταιρείες αποτυπώθηκε και στα συνολικά νούμερα των ελληνικών εξαγωγών. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η συνολική αξία του γιαουρτιού (συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού γιαουρτιού) που εξήχθη από την χώρα μας την περασμένη χρονιά με κατεύθυνση τις διεθνείς αγορές ανήλθε σε 204,2 εκατ. ευρώ έναντι 172,9 εκατ. ευρώ, με την αύξηση να διαμορφώνεται στο 31,4% (!). Πρόκειται, όπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς για μια πολύ ενθαρρυντική εξέλιξη που δείχνει τις προοπτικές που υπάρχουν αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλουν οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες να μεγαλώσουν τη θέση τους στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ του εξωτερικού.
Από τις εταιρείες που ξεχώρισαν την περασμένη χρονιά ήταν η ΜΕΒΓΑΛ της οικογένειας Χατζάκου. Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αύξησε κατά περίπου 7,5% τον όγκο των εξαγωγών γιαουρτιού, με τις μεγαλύτερες ποσότητες να κατευθύνονται στις αγορές της Ιταλίας, της Αυστρίας, της Νορβηγίας και της Γερμανίας. Συνολικά, σε απόλυτο νούμερο οι εξαγωγές γιαουρτιού της εταιρείας διαμορφώθηκαν πέρυσι σε περίπου 28 εκατ. ευρώ. Όπως δήλωσε πρόσφατα στο mononews.gr η επικεφαλής της ΜΕΒΓΑΛ, Μαίρη Χατζάκου, η επέκταση στο εξωτερικό αποτελεί προτεραιότητα, τονίζοντας πως το ελληνικό γιαούρτι θα βρεθεί και πάλι στην αιχμή.
Ισχυρή ανάπτυξη πέτυχε και η Κρι Κρι της οικογένειας Τσινάβου. Με βασικό μοχλό τις αγορές της Αγγλίας και της Ιταλίας, όπου έχει ηγετική παρουσία στην κατηγορία μέσα από ισχυρές συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες εμφάνισε άνοδο πάνω από 20% στις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού.
Ο επικεφαλής και βασικός μέτοχος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος δηλώνει πεπεισμένος για τη συνέχιση της ανοδικής πορείας, λέγοντας πως η εταιρεία του είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός για την ελληνική αγορά γιαουρτιού και πως διαθέτει «μια υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα και πολύ μεγάλη πλέον τεχνογνωσία».
Δυναμική πορεία στις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού διαγράφει και η Δωδώνη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία που ανήκει στους Ρώσους της Strategic Initiatives Food εδώ και περίπου 8 χρόνια κατάφερε πέρυσι να αυξήσει κατά 80% τις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού σε σχέση με το 2019, με τις ευρωπαϊκές αγορές αλλά και τη περιοχή της Μέσης Ανατολής να απορροφούν τη «μερίδα του λέοντος».
Ανοδικά εκτιμάται πως κινήθηκαν και άλλες μεγάλες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, όπως πχ. η ΦΑΓΕ, η Vivartia, η Όλυμπος, η Φάρμα Κουκάκη, εκμεταλλευόμενες το μομέντουμ του «ελληνικού γιαουρτιού» που κάποιοι αποκαλούν και «λευκό χρυσό»… Από την άλλη πλευρά, βέβαια υπάρχουν φωνές που θεωρούν πως η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού θα έπρεπε να αποτελεί προνομιακό πεδίο για τους Έλληνες παραγωγούς, με δεδομένη την ποιοτική ανωτερότητα των προϊόντων τους και τονίζουν πως έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν έως ότου κατακτήσουν τη θέση που τους αξίζει.
Διαβάστε επίσης
Το «θαύμα» του ελληνικού γιαουρτιού στην Ιταλία – Αυξημένη ζήτηση ως και 50% εν μέσω πανδημίας
ΜΕΒΓΑΛ: «Έκλεισε» την πληγή της Bartons – Νέα αρχή στην Αγγλία με αιχμή το αυθεντικό «Greek yogurt»
ΚΡΙ-ΚΡΙ: Έκδοση ομολογιακού δανείου 5 εκατ. από την Τράπεζα Πειραιώς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα