Μεγαλύτερο επιχειρηματικό αποτύπωμα αποκτά η Ιντρακάτ, καθώς η επικείμενη εξαγορά της Άκτωρ έρχεται να ισχυροποιήσει τη θέση της στον πολλά υποσχόμενο τομέα των κατασκευών.

Κινούμενη με εξαιρετικά έντονους ρυθμούς η τριπλέτα των βασικών μετόχων, απαρτιζόμενη από τους Αλέξανδρο Εξάρχου, Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη, καθιστά την Ιντρακάτ τον δεύτερο σπουδαιότερο «παίκτη» στην αγορά.

Κι όλα αυτά μέσα σε χρονικό διάστημα περίπου 11 μηνών, από τότε που ανέλαβαν τα μετοχικά και διοικητικά ηνία της, έχοντας τοποθετήσει κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ εν συνόλω, για το 34,78% που τώρα ελέγχουν.

 Τα στοιχεία του 9μηνου της περσινής χρονιάς δείχνουν ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των κατασκευαστικών έργων της Ιντρακάτ, είχε διαμορφωθεί στα 1,2 δις ευρώ. Αν σε αυτά προστεθούν και τα 2,7 δισ. της Άκτωρ, τότε το συνολικό ανεκτέλεστο ανεβαίνει στα 3,9 δισ. Και όπως όλα δείχνουν, με την ολοκλήρωση της περσινής χρήσης αναμένεται να είναι πάνω από τα 4 δισ..

Δίνοντας έτσι στον νέο Όμιλο της Ιντρακάτ, από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η εξαγορά της Άκτωρ, τη δεύτερη θέση στον αναδιατασσόμενο «χάρτη» των κατασκευών. Με τη ΓΕΚ Τέρνα να έχει 4,8 δισ. ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων και την Άβαξ να είναι στα 2,2 δισ. ευρώ.

Η γραπτή προσφορά της Ιντρακάτ αφορά την εξαγορά ολόκληρης της Άκτωρ κατασκευαστικής, το 81,11% της οποίας είναι στο χαρτοφυλάκιο της μητρικής του Ομίλου Ελλάκτωρ και το 18,89% στην επίσης θυγατρική του Άκτωρ Παραχωρήσεις. Σε ότι αφορά την αποτιμησιακή αξία του deal , αυτή οριοθετείται στην περιοχή των 210-220 εκατ. ευρώ.

Σήμερα αναμένεται να συνεδριάσουν τα διοικητικά συμβούλια των Ελλάκτωρ και Άκτωρ Παραχωρήσεις προκειμένου να εξετάσουν την προσφορά για εξαγορά του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου και εν συνεχεία να δώσουν το «πράσινο φώς» για την ενεργοποίηση της θεωρούμενης από την αγορά ώς «κλειδωμένης» συμφωνίας. Πιστεύεται ότι η επισημοποίηση του επιχειρηματικού «γάμου» είναι καθαρά ζήτημα ημερών και μόνον. Ενώ από τη στιγμή που θα υπογραφεί το deal θα χρειαστούν κι άλλοι τρείς μήνες περίπου, μέχρι να διατυπωθεί το «έχειν καλώς» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Επενδυτικό κρεσέντο 250 εκατ. ευρώ

Το σχήμα των Εξάρχου, Μπάκου, Καϋμενάκη, επανέρχεται ως δυναμικός διεκδικητής του «ασημικού» των κατασκευών της Ελλάκτωρ. Από την οποία αποχώρησε μετοχικά στις 6 Μαΐου του 2022, παραχωρώντας στη Μότορ Όιλ του ομίλου Βαρδινογιάννη το περίπου 30% της συμμετοχής, με σημαντικές υπεραξίες της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε η επιχειρηματική τριάδα έχει κάνει σημαντικές, αλυσιδωτές κινήσεις, μπαίνοντας αρχικά στην Ιντρακάτ, ενώ στη συνέχεια απέκτησε το 32,38% στην Παγκρήτια τράπεζα και μόλις προ ημερών «κλείδωσε» τη συμμετοχή στην κεφαλαιακή αύξηση της Attica Bank, στοχεύοντας στη δημιουργία του πέμπτου πυλώνα στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα. Για το επενδυτικό αυτό κρεσέντο η κεφαλαιακή συνδρομή ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ. Χωρίς να συνυπολογίζεται και το άνοιγμα στα media, που έχει γίνει με την αγορά του καναλιού Action 24  και την απόκτηση ελέγχου στο Attica tv.

Η ΑΜΚ και οι υπεραξίες του 34,19% για την Ιντρακάτ

Ειδικά σε ότι αφορά το success story της Ιντρακάτ, κομβικό σημείο ήταν η πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των επενδυτών στα σχέδια του Αλέξανδρου Εξάρχου, για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και κορυφαίου Ομίλου στους τομείς δραστηριότητάς του. Με τον Αντιπρόεδρο και CEO να τονίζει ότι «στόχος μας είναι να επανατοποθετήσουμε την Ιντρακάτ, τόσο στην εγχώρια, όσο και στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δημιουργώντας έναν δυνατό περιφερειακό παίκτη με ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα».

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι νέες μετοχές από την ΑΜΚ διατέθηκαν στην τιμή των 1,17 ευρώ η μία, που τώρα είναι στα 1,57 ευρώ. Καταγράφοντας υπεραξίες 34,19%.

Η Ιντρακάτ, η οποία έχει τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία 252 εκατ. ευρώ, είχε εξ αρχής ενδιαφερθεί για την Άκτωρ, αλλά επανήλθε δριμύτερη μετά από το ναυάγιο όπου οδηγήθηκε η προσπάθεια εξαγοράς από τους Κύπρο Τσέντα και Δημήτρη Κούτρα.

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου έχοντας χρηματίσει στο παρελθόν επί μία τριετία CEO στην Άκτωρ, γνωρίζει την κατασκευαστική και είναι σε θέση να διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ένταξή της στον διευρυμένο Όμιλο της Ιντρακάτ. Επιταχύνοντας έτσι την αναπτυξιακή στρατηγική που βασίζεται σε πέντε πυλώνες: Δηλαδή νέα και εκτελούμενα κατασκευαστικά έργα υποδομών, έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, έργα Διαχείρισης Απορριμμάτων καθώς και επενδύσεις σε Real Estate στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τα σχέδια και οι στόχοι του Αλέξανδρου Εξάρχου

Για την Ιντρακάτ, που θα έχει σημαίνουσα θέση στην αγορά, οι αναπτυξιακές προοπτικές αναβαθμίζονται. Καθώς το οικονομικό περιβάλλον των 72 δισ. ευρώ που διαμορφώνεται από το Ταμείο Ανάκαμψης (RRF) και το νέο ΕΣΠΑ, σηματοδοτεί  μια πρωτοφανή ώθηση στα έργα υποδομής, περιβάλλοντος και  πράσινης ενέργειας από ΑΠΕ, τομείς στους οποίους η εταιρεία είναι ήδη δυναμικά τοποθετημένη.

 Όπως έχει επισημανθεί από τον ίδιο τον Αλέξανδρο Εξάρχου,  ο χώρος των υποδομών είναι γεμάτος υποσχέσεις. Οι διαγωνισμοί για μεγάλα έργα είναι πολλοί και φιλόδοξοι, τα ανεκτέλεστα συνολικά στον κλάδο αυξάνονται, ενώ και το μέλλον προδιαγράφεται ελπιδοφόρο. Παράλληλα όμως με τα κρατικά έργα, έχει αφυπνιστεί και ο άλλος μεγάλος γίγαντας της κατασκευής που είναι τα ιδιωτικά έργα. Αυτό φαίνεται από την πληθώρα νέων κτιρίων για ξενοδοχεία, γραφεία, βιομηχανικά κτίρια και βέβαια από τη ναυαρχίδα όλων αυτών, που είναι η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό.

«Σε αυτή τη συγκυρία – έχει τονίσει ο Αλέξανδρος Εξάρχου-είμαστε παρόντες με δύναμη αλλά και σοφία, με φιλόδοξα σχέδια να ανεβάσουμε την Ιντρακάτ στη θέση που της αξίζει. Συμμετέχουμε σχεδόν στο σύνολο των μεγάλων έργων που έχουν δημοπρατηθεί τα τελευταία τρία χρόνια, είτε αυτά είναι δημόσια, είτε ΣΔΙΤ ή Παραχωρήσεις. Η συμμετοχή μας σε κάθε ένα από αυτά τα έργα έχει πάντα ως βασικό της γνώρισμα την απόδοση επιχειρηματικής υπεραξίας, λελογισμένου κέρδους και υγιούς ανταγωνισμού».

Διαβάστε επίσης

Ελλάκτωρ – Intrakat: Όλο το παρασκήνιο για την πώληση της ΑΚΤΩΡ-Στα 200 εκατ. ευρώ το τίμημα

Intrakat: Επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ – Υπέβαλε έγγραφη πρόταση

Intrakat: Προχωρούν οι εργασίες στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στο πλαίσιο σύμβασης ύψους 22 εκατ. ευρώ