ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Κέρδισε, σύμφωνα με πληροφορίες, την πρώτη μάχη στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) η ιταλική κατασκευαστική εταιρεία GD Infrastrutture, συνεργάτης της Μηχανικής, αναφορικά με το Άκτιο – Αμβρακία, έργο προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ματαιωθεί, έπειτα από απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Ειδικότερα το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής του υπουργού Υποδομών και της κοινοπραξίας των Άκτωρ – Τέρνα που ζητούσαν την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης της ΑΕΠΠ (Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών) η οποία δεν έκανε δεκτή την απόφαση του υπουργού για τη ματαίωση του διαγωνισμού για το Άκτιο – Αμβρακία.
Το πλήρες σκεπτικό του ΣτΕ θα γίνει γνωστό όταν καθαρογραφεί η απόφασή του, ενώ τα πιθανά σενάρια για το πολύπαθο έργο είναι: Το υπουργείο Υποδομών να καταθέσει στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης της απόφασης της ΑΕΠΠ η οποία έρχεται σε αντίθεση με αυτό που αποφάσισε, δηλαδή την ματαίωση του διαγωνισμού για τον αυτοκινητόδρομο. Σημειώνεται ότι ο υπουργός έχει δηλώσει ότι θα προχωρήσει στην έναρξη των διαδικασιών για την επαναπροκήρυξη του έργου εντός του Μαΐου. Το προαναφερόμενο σενάριο είναι και το πιθανότερο. Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι το Υποδομών να συμμορφωθεί με την απόφαση της ΑΕΠΠ και να συνεχιστεί ο διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία με την ανακήρυξη ως προσωρινού αναδόχου της GD Infrastrutture.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καραμανλής στην απόφασή του με την οποία ματαίωσε τον διαγωνισμό για την ολοκλήρωση του οδικού έργου της Αμβρακίας Οδού επικαλέστηκε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για νέο τεχνικό αντικείμενο, καθώς έπειτα από την δημοπράτηση του έργου έχουν παρουσιαστεί σύμφωνα με την από 21-03-2019 έκθεση αυτοψιών του Τεχνικού Συμβούλου Υποστήριξης της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, γεωτεχνικές αστοχίες σε ημιτελή ορύγματα το κόστος ανάταξης των οποίων δεν έχει συμπεριληφθεί στον εν λόγω διαγωνισμό.
Γι΄ αυτό και, όπως αναφέρει η απόφαση του υπουργού, «επιβάλλεται να επαναπροσδιοριστεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου με περιορισμό του χρόνου υλοποίησής του, να συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό το νέο τεχνικό αντικείμενο το οποίο είναι απόλυτα αναγκαίο για την άρτια, ασφαλή και λειτουργική ολοκλήρωση του έργου και να τροποποιηθούν οι όροι υλοποίησης του έργου καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης, με γνώμονα την κατά το δυνατόν μεταφορά του κατασκευαστικού κινδύνου καθώς και του κινδύνου μεταβολής των ποσοτήτων των εργασιών από το Δημόσιο προς τον ανάδοχο του έργου.»
Η ΑΕΠΠ ωστόσο έκρινε ότι η ματαίωση του διαγωνισμού είναι παράνομη, πρώτον, διότι δεν ελήφθη προηγουμένως η απαιτούμενη κατά νόμο γνώμη της Επιτροπής του Διαγωνισμού και, δεύτερον, διότι δεν συντρέχει καμία από τις προϋποθέσεις που περιοριστικά ορίζει ο νόμος προκειμένου να ματαιωθεί ένας διαγωνισμός δημοσίων έργων.
Ο διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία προκηρύχθηκε στις 4.5.2018 και οι προσφορές κατατέθηκαν στις 26.6.2018. Την πλέον συμφέρουσα προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία των Άκτωρ – Τέρνα. Δεν κηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος γιατί προσέφυγε η GD Infrastrutture (η οποία είχε καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά) με αιτιολογία την υπόθεση του καρτέλ στις κατασκευές και κέρδισε αναστολή της διαδικασίας του διαγωνισμού από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).