ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας
Οι φιλοδοξίες του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα να διπλασιάσει τον στόλο των πλοίων του κατηγορίας feeder containerships φαίνεται πως βρίσκονται σε καλό δρόμο, καθώς η εταιρεία συμφερόντων του Contships Management φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις ή και να έχει συμφωνήσει για την απόκτηση επτά τέτοιων πλοίων σε δύο ξεχωριστά deals.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το πρώτο deal είναι με τη γερμανική Hartmann και αφορά σε πέντε πλοία: πρόκειται για τα αδελφά πλοία χωρητικότητας 1.114 teu Frisia Aller, Frisia Iller, Frisia Alster (όλα κατασκευής 2007), Frisia Inn και Frisia Lahn (κατασκευής 2008). Οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως αν η συμφωνία οριστικοποιηθεί, θα είναι ύψους 28,5 εκατ. δολαρίων και για τα πέντε πλοία, μία τιμή που θεωρείται αρκετά ικανοποιητική, καθώς η αξία των πλοίων, σύμφωνα με το VesselsValue, αγγίζει τα 34 εκατομμύρια δολάρια.
Το δεύτερο deal αφορά σε δύο πλοία της επίσης γερμανικής ICL Holding, τα χωρητικότητας 1.432 teu Independent Accord και Independent Concept (αμφότερα κατασκευής 2007), με την τιμή τους να υπολογίζεται στα 6 εκατ. δολάρια έκαστο.
Εφόσον επιβεβαιωθούν και οι δύο συμφωνίες, ο στόλος των feeder containerships της Contships θα επεκταθεί στα 38 πλοία, μόλις τέσσερα χρόνια μετά την είσοδο της εταιρείας στον κλάδο. Ο Νικόλας Πατέρας εκτιμάται ότι έχει επενδύσει περί τα 250 εκατομμύρια δολάρια στη συγκεκριμένη αγορά, επιλέγοντας συνήθως ευκαιρίες στη γερμανική αγορά μεταχειρισμένων πλοίων – είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία του δεν έχει ποτέ δαπανήσει πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια για ένα μόνο πλοίο, σύμφωνα με το TradeWinds.
Και παρά το γεγονός ότι οι τιμές ναύλωσης των containerships έχουν υποχωρήσει από το περασμένο καλοκαίρι, κυρίως λόγω της προστατευτικής εμπορικής πολιτικής του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, η όρεξη του Έλληνα εφοπλιστή για αγορές τέτοιων πλοίων δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο, προφανώς επειδή παράλληλα με τις τιμές ναύλωσης πέφτουν και οι αξίες των πλοίων, και άρα οι εξαγορές πλοίων είναι πιο ελκυστικές για τους παίκτες της αγοράς που συνεχίζουν να πιστεύουν σε αυτήν.