ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην αναθέτουσα αρχή ο διαγωνισμός για το έργο αξίας 138 εκατ. ευρώ βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης των δικαιολογητικών και των τεχνικών προσφορών των σχημάτων που διεκδικούν το έργο με την ανάδειξη του αναδόχου και την υπογραφή της σύμβασης να τοποθετείται στα τέλη του Αυγούστου ή τις αρχές του Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Όλα αυτά φυσικά πλην απροόπτου, το οποίο είναι οι προσφυγές των ενδιαφερομένων σχημάτων μεταξύ τους και κυρίως κατά των όρων της διακήρυξης.
Το μόνο σίγουρο είναι πως πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει «υποφέρει» από τις συνεχείς παρατάσεις, ενώ και η αγορά είναι δύσπιστη προς την ολοκλήρωσή της δημοπράτησης του.
Ο στόχος πάντως που είχε τεθεί για την ανάδειξη του αναδόχου περί τα τέλη του περασμένου έτους έχει χαθεί και φαίνεται πως η Περιφέρεια Αττικής επαναπροσδιορίζει το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Γιατί καθυστερεί τόσο πολύ η ανάδειξη του αναδόχου
Η καθυστέρηση της ανάδειξης έστω του προσωρινού μειοδότη, οφείλεται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στον όγκο των εγγράφων που έχουν υποβάλει και τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα στον ΕΔΣΝΑ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η αξιολόγηση των δικαιολογητικών και των τεχνικών προσφορών αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου, αλλά εμφανίστηκαν αρκετά ζητήματα όσον αφορά τα υποβληθέντα δικαιολογητικά.
Πλέον στόχος του ΕΔΣΝΑ, του οποίου πρόεδρος είναι ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος Βασίλειος Κόκκαλης, είναι η αξιολόγηση να έχει ολοκληρωθεί τις αρχές Απριλίου και έπειτα θα ακολουθήσει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Οι μνηστήρες του έργου – Γιατί είναι δύσπιστη η αγορά
Το εν λόγω έργο έχει προσελκύσει τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους καθώς και μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.
Συγκεκριμένα, όπως είχε γράψει το mononews.gr οι συμμαχίες που είχαν δημιουργηθεί για το εν λόγω διαγωνισμό είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt, ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ και Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΗΛΕΚΤΩΡ)-Μεσόγειος Α.Ε.
Παρά τις όποιες εξελίξεις και λόγω της καθυστέρησης που έχει σημειωθεί από την ημερομηνία υποβολής των φακέλων, η αγορά δε φαίνεται το ίδιο αισιόδοξη με τον ΕΔΣΝΑ, ενώ και στο παρελθόν έχει εκφράσει τη δυσπιστία της για τη δημοπράτηση και των τριών μονάδων απορριμμάτων (Φυλή, Σχιστό και Γραμματικό) πριν από τη λήξη της θητείας του Γιώργου Πατούλη.
Το ιστορικό των παρατάσεων
Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που έχει βγει και έχει μείνει στον αέρα από τις αρχές του 2021. Αυτό συμβαίνει, καθώς έχουν ήδη δοθεί τέσσερεις παρατάσεις.
Τον ασκό του Αιόλου για τις προσφυγές άνοιξε η Ελλάκτωρ και η Archirodon, καθώς προσέφυγε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) κατά των όρων της διακήρυξης. Με αποτέλεσμα να οδηγηθεί ο διαγωνισμός στην πρώτη του παράταση για τις 28 Ιουλίου του 2021.
Με τη σειρά του ο ΕΔΣΝΑ προσέφυγε στο ΣτΕ με στόχο την ακύρωση της προσφυγής πετυχαίνοντας το ζητούμενο, δηλαδή να μην ανασταλεί ο διαγωνισμός. Ωστόσο, έπρεπε να γίνουν αλλαγές και δόθηκαν δύο ακόμα παρατάσεις στον διαγωνισμό για τις 20 Οκτωβρίου και 8 Νοεμβρίου του ίδιου έτους αντίστοιχα.
Η τέταρτη παράταση ήταν το αποτέλεσμα νέας προσφυγής στην ΑΕΠΠ, με αποτέλεσμα οι φάκελοι να υποβληθούν στα τέλη του 2021, χωρίς ωστόσο να έχουμε ακόμα την ανακοίνωση για τον προσωρινό μειοδότη.
Το έργο
Πρόκειται για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων αρχικής, η οποία θα κατασκευαστεί στο Γραμματικό και αποτελεί το τρίτο υπό δημοπράτηση έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική με τα άλλα δύο να είναι τα ΣΔΙΤ για το Σχιστό και τη Φυλή.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται αρχικά στους 96 μήνες. Εντός αυτού του διαστήματος υπολογίζεται πως η κατασκευή θα διαρκέσει 18 μήνες, η δοκιμαστική λειτουργία 6, ενώ η εμπορική λειτουργία της μονάδας θα ανέλθει στους 72.
Διαβάστε επίσης
Τρίτωσε το κακό με νέα παράταση για τη μονάδα απορριμμάτων στο Γραμματικό
Γιώργος Πατούλης: Πλήρης απραξία με τα απορρίμματα -Τι φοβάται και ποιους ευνοεί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Επενδύουν 580 εκατ. δολάρια στα λιμάνια
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό