ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στις τρεις πιο πλούσιες εταιρίες προώθησης μαχητικών αθλημάτων κατατάσσει το Forbes το UFC (εκτιμώμενη αξία 11,3 δισ. δολάρια), το WWE (6,8 δισ. δολάρια) και το AEW (2 δισ. δολάρια), έχοντας πλέον πάρει εδώ και χρόνια τα ηνία από τις διοργανώσεις πυγμαχίας.
Μάλιστα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, ακόμα και η επαγγελματική πάλη, που για χρόνια «χλευαζόταν» ως διασκέδαση παρά ως άθλημα λόγω του σεναριακού της προφίλ, έχει καταφέρει να αποκτήσει μια εντυπωσιακή οικονομική αξία την τελευταία δεκαετία. Η προσθήκη της AEW, μάλιστα, τον Ιανουάριο του 2019, κατάφερε να αυξήσει εντυπωσιακά τον ανταγωνισμό και να φέρει νέο αέρα στη συγκεκριμένη αγορά.
Έχει περάσει λιγότερο από ένας χρόνο όταν το UFC και το WWE , συγχωνεύτηκαν επίσημα σε μία εταιρεία, την TKO, ενώ ακολούθησε μια αρχικής δημόσιας προσφοράς για την εισαγωγή της στη Wall Street. Οι δύο εταιρείες είχαν έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα άνω των 800 εκατομμυρίων δολαρίων, τριπλά σε μέγεθος από οποιαδήποτε άλλη εταιρία προώθησης αθλητικών διοργανώσεων στη λίστα του Forbes.
Η TKO Group Holdings προβλέπεται να αυξήσει τα κέρδη και τα έσοδα κατά 44,1% και 17,3% ετησίως αντίστοιχα. Το EPS αναμένεται να αυξηθεί κατά 47,6% ετησίως. Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων προβλέπεται να είναι 15% σε 3 χρόνια.
Πού οφείλεται όμως η τωρινή επιτυχία και οι αισιόδοξες προβλέψεις ;
Η μετάβαση σε streaming site είναι μια έξυπνη κίνηση
Το πρόγραμμα WWE Raw είναι αρκετά δημοφιλές, προσελκύοντας 17,5 εκατομμύρια μοναδικούς θεατές ετησίως στο Δίκτυο USA που ανήκει στην NBCUniversal. Μπορεί να μοιάζει παράλογο για την TKO Group Holdings να διακόψει αυτή την φαινομενικά επιτυχημένη συμφωνία με ένα γνωστό δίκτυο καλωδιακής τηλεόρασης, ωστόσο, η αλλαγή μπορεί να κάνει καλό μερικές φορές και η αγορά φαίνεται να εγκρίνει μια σημαντική αλλαγή που ο Όμιλος TKO ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2024.
Εδώ είναι το ζουμί. Το WWE Raw εγκαταλείπει τη γραμμική τηλεόραση (δηλαδή, δικτυακή και καλωδιακή τηλεόραση) και έρχεται στον βασιλιά του streaming, το Netflix. Σύμφωνα με το επίσημο δελτίο Τύπου, από τον Ιανουάριο του 2025, το Netflix «θα είναι το αποκλειστικό νέο σπίτι του Raw στις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Λατινική Αμερική, μεταξύ άλλων περιοχών, με επιπλέον χώρες και περιοχές που θα προστεθούν με την πάροδο του χρόνου».
Δεν είναι, όμως, μόνο για το WWE Raw. Όλες οι εκπομπές και οι ειδικές εκπομπές του WWE εκτός των ΗΠΑ, όπως είναι διαθέσιμες, θα έρχονται στο Netflix. Αυτά περιλαμβάνουν όχι μόνο το Raw αλλά και τα SmackDown, NXT, WrestleMania, SummerSlam και Royal Rumble.
Ο Πρόεδρος και COO της TKO Group Holdings, Μαρκ Σαπίρο, χαρακτήρισε τη συμφωνία με το Netflix “μεταμορφωτική” και η αγορά φαίνεται να συμφωνεί. Στον απόηχο αυτής της ανακοίνωσης, η μετοχή της TKO κέρδισε 15,8% αυτό τον Ιανουάριο με συνεχή ανοδική πορεία.
Κόβοντας δεσμούς με το παρελθόν
Ο Vince McMahon, ο μακροχρόνιος πρόεδρος και πρώην διευθύνων σύμβουλος της World Wrestling Entertainment, παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της μητρικής εταιρείας του WWE τέλη Ιανουαρίου, μία ημέρα αφότου μια πρώην υπάλληλος τον κατηγόρησε για σεξουαλική επίθεση και σεξουαλική διακίνηση μηνύοντας τον.
Ο McMahon, 78 ετών, ήταν ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ομίλου TKO, της μητρικής εταιρείας του WWE, όπου δεν κατέχει πλέον επίσημη θέση. Ο πρώην ceo του WWE πρόκειται να τερματίσει την 50ετή σχέση του με τη μάρκα. Ο 78χρονος έθεσε προς πώληση τις υπόλοιπες μετοχές του στην TKO επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά την πρόθεσή του να αποχωρήσει εντελώς από την προώθηση της πάλης.
Ενισχύοντας την παράδοση και κοιτώντας το μέλλον
Μετά την απομάκρυνση του Vince McMahon από το WWE ανέλαβε ο Triple H(Paul Levesque), ως τωρινός cco και επικεφαλής του creative του WWE, με πρόεδρο του WWE τον Nick Khan,πρώην πράκτορα ταλέντων και τον Lee Fitting ως παραγωγό.
O Triple H παρέχει την εμπειρία του παλαιστή που έχει μακροχρόνια σύνδεση με το προιόν, ο Khan γνωρίζει άριστα το κομμάτι της διασημότητας και του business ενώ ο Fitting φέρνει μια πιο αθλητική ματιά στην σκηνοθεσία του προιόντος ως βετεράνος παραγωγός αθλητικών σοου στο παρελθόν.
Αυτός ο συνδιασμός γνώσης του αντικειμένου μαζί με επιχειρηματική γνώση και μια φρέσκια ματιά στο προιόν έχει αποδόσει τα μέγιστα ανεβάζοντας τόσο την τηλεθέαση όσο και το ζωντανό κοινό στο WWE με την Wrestlemania 40, ένα μεγάλο event για την εταιρία, να σπάει ρεκόρ ακροαματικότητας και κοινού μαζεύοντας 145298 κοινό και πάνω από 660εκ. προβολές.
Όφελος από τις αστοχίες του ανταγωνισμού
Κύριος λόγος της επιτυχίας της Wrestlemania 40 ήταν ο παλαιστής δεύτερης γενιάς Cody Rhodes ο οποίος πρωταγωνίστησε στο κύριο match της δεύτερης βραδιάς του σοου. Μέχρι τον φεβρουάριο του 2022 όμως ήταν στην δεύτερη μεγαλυτερη εταιρεία πάλης και κύριο αντίπαλο του WWE, AEW. Το ίδιο με πιο κραυγαλέο τρόπο συνέβη και με τον παλαιστή cm punk ο οποίος γύρισε πρόσφατα στο WWE, έπειτα από έναν δημόσιο καυγά στο AEW. Η ανικανότητα του προέδρου του AEW Tony Khan να κρατήσει και να αναδείξει αυτούς τους παλαιστές καθώς και η αποφασιστικότητα του WWE στο να τους δεσμεύσει με συμβόλαιο και να τους αναδείξει αφότου έφυγαν από το AEW έφερε απτά οφέλη στην εταιρία.
Η επιτυχία του UFC
Το δεύτερο σκέλος και η πρώτη πιο επικερδής εταιρία μαχητικών αθλημάτων στην κατάταξη του Forbes το UFC βλέπει εξίσου μεγάλη άνοδο επεκτεινόμενο σε διεθνείς αγορές. Η ανάπτυξή τους σε αγορές όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Νότια Αμερική, η Ασία και η Ευρώπη ήταν απίστευτη. Εν μέρει λόγω της ταχύτητας με την οποία οι πρωταθλητές από άλλες χώρες μπορούν να γίνουν αστέρες, πράγμα που σημαίνει ότι δημιουργούν άμεσα θαυμαστές σε αυτές τις αγορές. Ο πολλαπλασιασμός του περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το αστέρι των μαχητών ως το κύριο γεγονός του μάρκετινγκ επιταχύνει την ανάπτυξή τους σε νέες αγορές.
Σε αυτούς τους λόγους οφείλεται η μεγάλη αύξηση των κερδών και η σταθερή ανοδική πορεία της μετοχής που φαίνεται να μην υποχωρεί σύντομα.
Διαβάστε επίσης:
Σιδηρόκαστρο: 14χρονη κατήγγειλε τον πατριό της για βιασμό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα