ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τίτλοι τέλους γράφονται για την Tupperware Ελλάδας μετά από έξι δεκαετίες παρουσίας με τα εμβληματικά τάπερ.
Η εταιρεία θα δέχεται παραγγελίες έως τις 8 Ιανουαρίου όπως έκανε γνωστό με ανακοίνωσή της που γνωστοποίησε σε συνεργάτες και πελάτες. Μια εξέλιξη αναμενόμενη εν πολλοίς μετά τις περιπέτειες της μητρικής εταιρείας, Tupperware Brands Corporation, η οποία για αρκετά χρόνια έδινε μάχη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα φτάνοντας ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία και πρόσφατα κατέληξε σε συμφωνία με τους δανειστές της προχωρώντας σε ένα νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Η εταιρεία που μετονομάστηκε σε «The New Tupperware Company», θα επικεντρωθεί αρχικά σε βασικές αγορές όπως η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Κίνα, η Ινδία, η Μαλαισία, το Μεξικό, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες και θα ακολουθήσει επέκταση στην Ευρώπη και σε άλλες ασιατικές χώρες. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία είχε ανακοινώσει την κατάργηση κάποιων αγορών με βαριές υποχρεώσεις.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος, Laurie Ann Goldman σε δήλωσή της όταν στο τέλος Οκτωβρίου ανακοινώθηκε η συμφωνία για τη σύσταση νέας εταιρείας, «η εκκαθάριση τμημάτων της εταιρείας θα είναι μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση για την προστασία του μέλλοντος της μάρκας Tupperware. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους υπέροχους ανθρώπους που θα είναι πάντα μέρος της οικογένειας Tupperware. Η αλλαγή και η αναστάτωση αποτελούν πρόκληση, αλλά κατά καιρούς είναι απαραίτητες για να προχωρήσουμε μπροστά».
Κερδοφόρα η ελληνική θυγατρική
Ωστόσο, η Tupperware Ελλάδας αποτελεί μια από τις κερδοφόρες διαχρονικά θυγατρικές της αμερικανικής πολυεθνικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περσινή χρήση η εταιρεία παρά τη διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας με το κλείσιμο του εργοστασίου στη Θήβα μετά από 57 χρόνια λειτουργίας, διατηρεί την κερδοφορία της.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό της που αφορά στη χρήση του 2023 η Tupperware Hellas εμφανίζει κέρδη πρό τόκων και φόρων 461 χιλ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ το 2022 και κέρδη προ φόρων 445 χιλ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο μετά τον φόρο εισοδήματος η χρήση παρουσιάζει ζημία 25 χιλ. ευρώ κυρίως λόγω των σημαντικών φορολογικών αναμορφώσεων της χρήσεως. Επίσης κατά την 31 Δεκεμβρίου 2023 οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας είναι μηδενικές, τα ταμιακά διαθέσιμα ανέρχονται στο ποσό του 1,7 εκατ. ευρώ ενώ η εταιρεία είχε θετικό κεφάλαιο κίνησης 5,7 εκατ. ευρώ. Τέλος το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας κατά την 31 Δεκεμβρίου 2023 ανέρχονται στο ποσό των 8,7 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 18,4 εκατ. ευρώ από 38,8 εκατ. ευρώ το 2022. Στην περσινή χρήση το εργοστάσιο λειτούργησε μόλις για τρεις μήνες καθώς τον Μάρτιο έβαλε λουκέτο αιφνιδιαστικά έπειτα από απόφαση της μητρικής εταιρείας.
Το κλείσιμο του εργοστασίου και οι 135 εργαζόμενοι
Παράλληλα με τη διακοπή της δραστηριότητας στο εργοστάσιο της Θήβας προχώρησε και η ταυτόχρονη διακοπή των εργαζομένων που εργάζονταν σε συγκεκριμένα τμήματα του εργοστασίου. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα 134 εργαζόμενοι να αποχωρήσουν από την εταιρεία λαμβάνοντας τη σχετική αποζημίωση τους όπως πρόκυπτε από το σχετικό πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης και το οποίο σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις ανέρχεται στο ποσό των 5,8 εκατ. ευρώ. Στο τέλος της χρήσης ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων που απασχολούνταν στην εταιρεία ανέρχονταν στον αριθμό των 43 έναντι του αντίστοιχου το έτος 2022 σε 195.
Πάντως στις οικονομικές καταστάσεις η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Βλάσση Γκούμα, κάνει ρητή αναφορά στις εξελίξεις σε επίπεδο μητρικής και συσχετισμό με τη λειτουργία της ελληνικής εταιρείας.
Tα προϊόντα με το όνομα Tupperware έκαναν την εμφάνιση τους το 1946 στην μεταπολεμική περίοδο. Το πρώτο προϊόν που παρουσίασε ο Earl Tupper ήταν το Wonderlier Bowl το οποίο πωλείται ακόμη και σήμερα σε διάφορα χρώματα και μεγέθη.
Το Wonderlier Bowl πλεονεκτούσε όλων των άλλων δοχείων για φαγητό αφού ήταν ελαφρύτερο, δεν έσπαγε όπως τα γυάλινα ή τα κεραμικά και κυρίως γιατί συνοδευόταν από ένα υδατοστεγές και αεροστεγές κάλυμμα.
Το τάπερ με το θρυλικό αεροστεγές κάλυμμα
Το 1946 ο Earl Tupper παρουσιάζει το θρυλικό πλέον αεροστεγές κάλυμμα του. Το αεροστεγές κάλυμμα βοηθούσε το φαγητό να μην ξεραίνεται και να μην χάνει την γεύση και το άρωμα του μέσα στο ψυγείο. Παρά την επανάσταση που έφερνε, το νέο προϊόν δεν είχε ικανοποιητικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αφού οι καταναλωτές χρειάζονταν μία επίδειξη για να καταλάβουν τις χρήσεις και την λειτουργία του.
Σαν απάντηση στα παραπάνω η Tupperware παρουσιάζει το 1948 έναν εντελώς νέο τρόπο προσέγγισης του καταναλωτή με κατ΄οίκον επιδείξεις. Οι επιδείξεις βοήθησαν δραματικά την αύξηση των πωλήσεων αφού ήταν πλέον εύκολο για τον καταναλωτή να αντιληφθεί τα προτερήματα των Tupperware. Ήταν μάλιστα τόσο πετυχημένες που το 1951 αποσύρει τα προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ και συνεχίζει να τα πουλάει μόνο με κατ΄οίκον επιδείξεις. Τον ρόλο των συνεργατών που πραγματοποιούσαν τις κατ΄οίκον επιδείξεις ανέλαβαν κυρίως γυναίκες που ο ρόλος τους στην κοινωνία περιοριζόταν στα στενά πλαίσια της οικίας και της οικογένειας τους.
Το 1964 η Tupperware έρχεται και στην Ελλάδα και λίγο αργότερα ξεκινά η λειτουργία του εργοστασίου της Tupperware στη Θήβα ένα από τα τέσσερα εργοστάσια της μητρικής στην Ευρώπη.
Το πώς θα συνεχίσουν να πωλούνται τα προϊόντα της εταιρείας στην Ελλάδα και στις αγορές που αποσύρεται δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό. Όπως δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό τι θα γίνει με τους εργαζόμενους που απασχολούνται στην Tupperware Hellas καθώς και στους συνεργαζόμενους πωλητές.
Διαβάστε επίσης
Tupperware: Συμφωνία διάσωσης στο παρά πέντε για την ιστορική εταιρεία – Απέφυγε τον πλειστηριασμό
Λουκέτο στο εργοστάσιο της Tupperware στη Θήβα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Έσπασε το πενθήμερο ανοδικό σερί – Ήπιες απώλειες για WTI και Brent
- Σέλι Ημαθείας: Επιχείρηση για τον εντοπισμό χιονοδρόμου που αγνοείται
- Μελίνα Τραυλού: «Η ελληνική ναυτιλία, αντέχει και εξελίσσεται – Κρίσιμος ο ρόλος των νέων στη ναυτιλία»
- Φον ντερ Λάιεν: Αναρρώνει από την πνευμονία – Προς το παρόν δεν προβλέπεται η αντικατάστασή της