ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πρώτη διάλυση πλοίου LNG για το 2019 κρύβει πίσω της μία ενδιαφέρουσα ιστορία, καθώς πρόκειται για ένα πλοίο-μαθουσάλα που κατασκευάστηκε το 1977, πέρασε από τα χέρια ελληνικής εταιρείας και τα τελευταία δέκα χρόνια παρέμενε παροπλισμένο στην Ινδονησία και βρισκόταν σε πολύ κακή κατάσταση.
Πρόκειται για το πλοίο Sunrise, χωρητικότητας 129.300 cbm, που πωλήθηκε προς διάλυση έναντι 26.634 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 10,2 εκατομμύρια δολάρια περίπου, ενώ θα πρέπει να ρυμουλκηθεί για να οδηγηθεί στα διαλυτήρια, λόγω της κακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται.
Η ιδιοκτήτρια του πλοίου, EDK, είχε δηλώσει στο TradeWinds πριν από δύο χρόνια ότι περίμενε το κατάλληλο project για να μετατρέψει το πλοίο ώστε να χρησιμοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης ή/και επαναεριοποίησης (FSRU). Μάλιστα, πληροφορίες ανέφεραν ότι υπήρξαν σχετικές συζητήσεις με μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία, οι οποίες όμως δεν ευοδώθηκαν.
Το γαλλικής κατασκευής πλοίο είχε παραγγελθεί για τη μεταφορά φορτίων από την Αλγερία στη Γαλλία, όμως τα πρώτα τέσσερα χρόνια της ζωής του παρέμενε δεμένο, καθώς περίμενε να ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής LNG της Sonatrach. Το 2008 αγοράστηκε από την ελληνική Dynagas (συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου) έναντι 29 εκατομμυρίων. Τότε είχε μετονομαστεί σε Transgas, προτού πουληθεί στην EDK έναντι άγνωστου αντιτίμου.
Σημειώνεται ότι τα προηγούμενα χρόνια μόνο δύο ή τρία ήταν τα πλοία LNG που οδηγούνταν στα διαλυτήρια κάθε χρόνο, με εξαίρεση το 2018, όπου πουλήθηκαν πέντε πλοία προς διάλυση.