• Business

    «Τιτανομαχία» Walmart και Amazon για τις online πωλήσεις– Τι δείχνει για το μέλλον του λιανεμπορίου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Amazon CEO, Jeff Bezos – Wallmart CEO, Doug McMillon


    Κλιμακώνεται η «κόντρα» ανάμεσα στην Amazon και την Walmart, με φόντο τη νέα έξαρση του κορονοϊού σε παγκόσμια κλίμακα. Τα «αντίπαλα στρατόπεδα» επιστρατεύουν διαρκώς νέα όπλα και υπηρεσίες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και να αποκτήσουν προβάδισμα στη μάχη του ανταγωνισμού. Η κοινότητα του λιανεμπορίου σε όλον τον κόσμο παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις κινήσεις των δυο «κολοσσών» του retail, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν το μέλλον του κλάδου.

    Η Walmart, η κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ στον κόσμο με περίπου 11.500 καταστήματα και πάνω από 2,2 εκατομμύρια υπαλλήλους αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στις online αγορές, -προνομιακό χώρο της Amazon-, οι οποίες αναπτύσσονται ραγδαία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19.

    Σύμφωνα με την έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Νέα Υόρκη, η Walmart εγκαινίασε μια νέα συνδρομητική υπηρεσία αγορών με τίτλο «Walmart+», με κόστος 98 δολ. ετησίως, ελπίζοντας ότι θα αποτελέσει μια αξιόπιστη εναλλακτική της αντίστοιχης υπηρεσίας «Amazon Prime».

    Η πλατφόρμα περιλαμβάνει δυνατότητες όπως αυθημερόν παράδοση προϊόντων, εκπτώσεις σε καύσιμα, ευνοϊκή πρόσβαση σε προσφορές κλπ. Τα μέλη μπορούν επίσης να κάνουν χρήση της υπηρεσίας «Scan & Go», που τους επιτρέπει να πληρώνουν στα καταστήματα χωρίς αναμονή στα ταμεία.

    Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζει την έκδοση πιστωτικής κάρτας με ευνοϊκούς όρους σε περίπτωση χρήσης της πλατφόρμας, αλλά και να προσθέσει στην πλατφόρμα κανάλι με βίντεο, ταινίες κα., μιμούμενη την «Amazon Prime» (Η συγκεκριμένη υπηρεσία πέραν της δυνατότητας προβολών στην ταινιοθήκη της, παρέχει δελεαστικά πακέτα συνδυαστικών αγορών και ελεύθερη πρόσβαση σε ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με περισσότερους από 1.000 τίτλους βιβλίων και περιοδικών).

    Συνεργασία με εταιρεία delivery

    Επιπρόσθετα, η Walmart προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία delivery Instacart ε στόχο την ημερήσια παράδοση προϊόντων στους πελάτες της. Επί του παρόντος, η συνεργασία των δυο πλευρών βρίσκεται σε πιλοτικό επίπεδο και αφορά επιμέρους αγορές σε Καλιφόρνια (Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Σαν Ντιέγκο) και Οκλαχόμα (Τάλσα).

    «Η συνεργασία μας παρέχει τη δυνατότητα άμεσης αποστολής εντός μίας ώρας χιλιάδων προϊόντων -από είδη παντοπωλείου, αλκοόλ και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, μέχρι είδη διακόσμησης, προσωπικής φροντίδας, ηλεκτρονικά κ.ά.- σε χαμηλές τιμές από τα καταστήματα της Walmart στην πόρτα των καταναλωτών», τονίζεται στην ανακοίνωση της Instacart.

    Να σημειωθεί πως το μερίδιο των διαδικτυακών πωλήσεων της Walmart, η οποία κατέγραψε πωλήσεις ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αντιστοιχεί μόνο στο 1/8 του αντίστοιχου της Amazon.

    Περισσότερα φυσικά καταστήματα

    Ιδιαίτερη κινητικότητα επιδεικνύει και η εταιρεία του διάσημου δισεκατομμυριούχου Τζεφ Μπέζος, η οποία «φιλοδοξεί να μπει στα χωράφια» της Walmart. Ειδικότερα, η κορυφαία πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου σύμφωνα την έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Νέα Υόρκη σχεδιάζει το άνοιγμα πρόσθετων καταστημάτων τροφίμων «Go Grocery» σε διάφορα μέρη των ΗΠΑ, όπως το Seattle, η California, το Chicago και η Washington, σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιο της στην αγορά τροφίμων και ποτών, κεφαλαιοποιώντας τη δύναμη του brand της και τον υψηλό βαθμό αξιοπιστίας που έχουν κατακτήσει οι υπηρεσίες της.

    Τα καταστήματα είναι εξοπλισμένα με κάμερες και αισθητήρες που επιτρέπουν την επί τόπου χρέωση των πελατών με το που παίρνουν ένα προϊόν από το ράφι, καθιστώντας περιττή κάθε διαδικασία πληρωμής σε ταμείο.

    Χιλιάδες προσλήψεις

    Επιπλέον, η Amazon ανακοίνωσε πριν από μερικά 24ώρα ότι δρομολογεί την πρόσληψη 3.500 υπαλλήλων σε έξι μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ (Ντάλας, Ντιτρόιτ, Ντένβερ, Νέα Υόρκη, Φοίνιξ και Σαν Ντιέγκο), προκειμένου να ενισχύσει τα τμήματα τεχνολογίας και τις εταιρικές της δραστηριότητες. Οι νέοι εργαζόμενοι θα απασχοληθούν σε τμήματα της Amazon όπως AWS (Amazon Web Services), Alexa, Amazon Advertising, Amazon Fashion και Amazon Fresh.

    Να σημειωθεί ότι στα τέλη Ιουλίου ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 1.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ιρλανδία αλλά και ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Δουβλίνο. Σήμερα, η Amazon απασχολεί παγκοσμίως περισσότερους από 876.000 υπαλλήλους, εκ των οποίων 600.000 εντάχθηκαν στο δυναμικό της από το 2010 και μετά. Μάλιστα, στη διάρκεια της πανδημίας προέβη σε προσλήψεις 175.000 ανθρώπων.

    Στα 7,2 δισ. οι online αγορές τον Ιούνιο

    Η «σπουδή» με την προσεγγίζουν οι μεγάλοι παίκτες την αγορά του online εξηγείται από την ραγδαία ανάπτυξη που καταγράφουν οι διαδικτυακές παραγγελίες στην εποχή του Covid-19 και κυρίως από την προοπτική που έχουν, αφού θεωρούνται από τους ειδικούς ως η επόμενη μέρα του retail.

    Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε το Progressive Grocer στις ΗΠΑ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μόνο τον Ιούνιο ανήλθαν σε 7,2 δισ. δολ., σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 9% σε σύγκριση με τον Μάιο,

    Επιπροσθέτως, η παράδοση κατ’ οίκον και η επί τόπου παραλαβή αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο σε σχέση με την αρχή της κρίσης, δεδομένου ότι τον Ιούνιο 45,6 εκατομμύρια νοικοκυριά έκαναν χρήση των σχετικών υπηρεσιών, με αποτέλεσμα η συχνότητα των παραγγελιών να αυξηθεί από 1,7 σε 1,9 παραγγελίες μηνιαίως.



    ΣΧΟΛΙΑ