ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Αναλυτικότερα, χθες ο Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος του Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) αναφέρει σε απόφαση στη Διαύγεια πως τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους καλούνται να υποβάλουν τους σχετικούς φακέλους.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν στο mononews πως ξεκινά πλέον και επίσημα η διαπραγμάτευση της Περιφέρειας με τα ενδιαφερόμενα σχήματα με στόχο να οριστούν τα ζητήματα του διαγωνισμού για να εκπονηθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης. Πρόκειται για το στάδιο Β1 των ΣΔΙΤ.
Η Περιφέρεια θα συνομιλήσει με κάθε σχήμα ξεχωριστά και οι διαπραγματεύσεις θα διαρκέσουν τουλάχιστον έως τα τέλη του Ιουλίου. Από εκεί και έπειτα θα ξεκινήσει η τελική φάση του διαγωνισμού (Στάδιο Β2), η οποία θα ολοκληρωθεί πλην απροόπτου στα τέλη του 2022, όταν και θα υποβληθούν οι τελικές προσφορές.
Αυτό σημαίνει πως είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο του έργου εντός του Β’ Τριμήνου του 2023. Ωστόσο, για να καταλήξουμε στην τελική υπογραφή των συμβάσεων θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2024.
Αυτό συμβαίνει, καθώς ο προσωρινός μειοδότης θα πρέπει να ανακυρηχθεί ως ανάδοχος. Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία να περάσει από τη Βουλή για πάρει το τελικό ΟΚ. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ένα έτος.
Τα έργα και οι μνηστήρες
Οι δύο υπό δημοπράτηση μονάδες έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των εξής πέντε σχημάτων:
- ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ
- Motor Oil-ΑΒΑΞ-Thalis
- Mytilineos-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.
- ΗΛΕΚΤΩΡ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
- Intrakat – Watt – Geocycle Hellas
Η μεγαλύτερη μονάδα είναι αυτή που θα κατασκευαστεί στη Φυλή. Η αξία της εκτιμάται στα 461 εκατ. ευρώ και το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή μονάδας στη Φυλή που θα επεξεργάζεται 450.000 τόνους υπολειμματικών σύμμεικτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων σε ετήσια βάση.
Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Από αυτά εκτιμάται πως θα χρειαστούν τρία έτη για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία της μονάδας.
Η δεύτερη μονάδα θα κατασκευαστεί στο Σχιστό και η αξία της εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ. Μέσω αυτής θα πραγματοποιείται η επεξεργασία 250.000 τόνων στερεών απορριμμάτων και βιοαποβλήτων σε ετήσια βάση. Η συνολική διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 29 έτη. Όπως και στη μονάδα απορριμμάτων στη Φυλή, έτσι και εδώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει εντός των πρώτων δύο ετών να προχωρήσει με τις μελέτες, τις άδειες, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία της Μονάδας Απορριμμάτων.
Επομένως, εάν δεν υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις όπως αναμένεται να γίνει με τη μονάδα στο Γραμματικό, τότε είναι πολύ πιθανό και τα δύο έργα να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2027.
Διαβάστε επίσης
“Γκάζι” στις δημοπρατήσεις για τα ΣΔΙΤ απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Γραμματικό: Μοναδικός διεκδικητής η Ελλάκτωρ- «Κόπηκαν» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Intrakat