Η Universal Music Group, η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία στον κόσμο, έχει αρχίσει να αποσύρει τη μουσική των καλλιτεχνών της από το TikTok, αφού απέτυχαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του πολυεθνικού δισκογραφικού κολοσσού και της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, όσο αφορά το ύψος της είσπραξης των πνευματικών δικαιωμάτων που ανήκουν στην εταιρία.

Τραγούδια δημοφιλών καλλιτέχνες όπως η Τέιλορ Σουίφτ, οι Coldplay και ο Drake φαίνεται ότι θα τεθούν σε σίγαση στο TikTok, αν δεν υπάρξει ανανέωση της συμφωνίας που έληξε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης.

1

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του TikTok, από τους οποίους ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο, θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές σε τραγούδια.

Ο “πόλεμος” των εταιρειών έχει ξεκινήσει, καθώς το TikTok ενισχύει περισσότερο τη δημιουργία μουσικής με τεχνητή νοημοσύνη.

Κυκλοφόρησε το TikTok Music πέρυσι σε επιλεγμένες χώρες ως αντίπαλο του Spotify και της Apple Music, ενώ χρησιμοποιεί πιλοτικά μια λειτουργία “AI Song” που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν τραγούδια χρησιμοποιώντας προτάσεις του.

Διελκυστίνδα για τις πληρωμές

Σημειώνεται ότι το TikTok έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο ισχυρές δυνάμεις στη μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Είναι μία από τις λίγες εταιρείες που έχει τη δυνατότητα να κάνει τα τραγούδια να γίνονται viral και οι δισκογραφικές βασίζονται στην εφαρμογή για να εντοπίζουν νέους καλλιτέχνες και να προωθούν τη δουλειά τους.

Επιπλέον, το TikTok έχει υποστηρίξει ότι βοηθά τους καλλιτέχνες να προσεγγίσουν ένα τεράστιο κοινό, ενώ χρησιμεύει ως όχημα ανακάλυψης των ταλέντων τους.

Ωστόσο, οι μουσικές εταιρείες παραπονούνται εδώ και καιρό ότι η πλατφόρμα δεν πληρώνει τους καλλιτέχνες δίκαια για τη δουλειά τους.

Ενώ η ByteDance πέτυχε πωλήσεις άνω των 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, τα έσοδα από το TikTok αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% του συνόλου της UMG, ανέφερε η εταιρεία.

Η εταιρεία πίσω από το TikTok, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν από αδειοδοτημένη μουσική έως σάουντρακ κλιπ σύντομης μορφής, θεωρεί τον εαυτό της  ένα ανεκτίμητο εργαλείο προώθησης που οδηγεί στην ανακάλυψη νέων καλλιτεχνών και στην αγορά μουσικής.

Σε αντίθεση με την Spotify Technology,  δεν επιτρέπει στους ακροατές να παίζουν ολόκληρα τραγούδια.

Οι δισκογραφικές έχουν έρθει σε σύγκρουση με σχεδόν κάθε μεγάλο διαδικτυακό διανομέα μουσικής τα τελευταία χρόνια, όμως σπάνια ζητούσαν να αφαιρεθεί η μουσική τους.

Οι δύο άλλες μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, η Warner Music Group και η Sony Music, έχουν συνάψει νέες συμφωνίες με την TikTok.

Η Warner Music Group μάλιστα απομάκρυνε τη μουσική της από το YouTube της Alphabet το 2008, για να καταλήξει σε συμφωνία εννέα μήνες αργότερα.

Η UMG, ωστόσο, έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί το μέγεθός της για να πιέσει για υπηρεσίες streaming, συμπεριλαμβανομένων των Deezer και Spotify, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αποζημιώνουν τους καλλιτέχνες.

Χαρακτηρίζει το TikTok μια πιο καθιερωμένη υπηρεσία, παρόμοια με το YouTube, η οποία λειτουργεί μια πολύτιμη επιχείρηση διαφημίσεων.

UMG: «Μπούλινγκ», TikTok: «Απληστία»

Η UMG, η οποία ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας μουσικής παραγωγής, κατηγόρησε το TikTok για «μπούλινγκ» επειδή θέλει να χρησιμοποιεί τη μουσική της δισκογραφικής πληρώνοντας μόνο ένα «κλάσμα» όσων δίνουν άλλες πλατφόρμες για τα δικαιώματα αναπαραγωγής.

Το TikTok πληρώνει τους κατόχους μουσικών δικαιωμάτων για τη δουλειά τους, αλλά δεν προσφέρει μερίδιο από τα έσοδά τους.

Η UMG δημοσιοποίησε τη διαφωνία της με το TikTok την Τρίτη, με μια ανοιχτή επιστολή.

Η εταιρεία εξήγησε ότι οι συνομιλίες μεταξύ των δύο σταμάτησαν για την αποζημίωση των καλλιτεχνών, την προστασία από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και την ασφάλεια στο διαδίκτυο για τους χρήστες του TikTok.

Απαντώντας δυναμικά το TikTok, κατηγόρησε την UMG ότι «έβαλε τη δική της απληστία πάνω από τα συμφέροντα των καλλιτεχνών και των τραγουδοποιών της».

https://twitter.com/fxoxocom/status/1752624312312348990?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1752624312312348990%7Ctwgr%5Ede1cf61974884bb346a16dac77f38585d358f7e0%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fgr.euronews.com%2Fculture%2F2024%2F01%2F31%2Fsygrousi-giganton-universal-music-enantion-tiktok-kai-sto-bathos-i-texniti-noimosini

«Παρά την ψευδή ρητορική της Universal, το γεγονός είναι ότι επέλεξαν να απομακρυνθούν από την ισχυρή υποστήριξη μιας πλατφόρμας με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες που χρησιμεύει ως δωρεάν μέσο προώθησης και ανακάλυψης για τα ταλέντα τους», σημείωσε χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Διαβάστε επίσης: 

LVMH: «Συμμαχία» με το TikTok για τον περιορισμό διακίνησης μαϊμού προϊόντων

Shell: Επαναγορές μετοχών 3,5 δισ. δολ. και κέρδη υψηλότερα των εκτιμήσεων στο δ’ τρίμηνο

Hapag-Lloyd: Τα έσοδα μειώθηκαν σε 19,4 δισ. δολάρια από 36,4 δισ. το 2022