Ασφαλείς θεωρούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις που συνεργάζονταν με τον γερμανικό κολοσσό, FTI, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου Τουρισμού, τα πακέτα διακοπών των επισκεπτών από τη Γερμανία στη χώρα μας έχουν ήδη εξοφληθεί, είτε προπληρωθεί.

Η είδηση της πτώχευσης του τρίτου σε μέγεθος μεγαλύτερου ταξιδιωτικού ομίλου παγκοσμίως, βέβαια, ξύπνησε μνήμες του 2019, όταν το κανόνι της Thomas Cook τάραξε τα νερά του ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, φέρεται να έχει αποφευχθεί ο κίνδυνος μη πληρωμής της πλειονότητας των ξενοδοχείων και άλλων εμπλεκόμενων επιχειρήσεων, γεγονός που καθιστά τα δύο γεγονότα μη συγκρίσιμα, σύμφωνα με πηγές.

Με βάση εκτιμήσεις, οι επισκέπτες που έφτασαν πέρσι στην Κρήτη μέσω της FTI άγγιξαν τους 150.000, ενώ φέτος αναμενονταν 80.000, ενώ υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών που βρίσκονται στη χώρα μας ανέρχεται στις 7.500 και φιλοξενούνται σε περίπου 250 μονάδες ανά την Ελλάδα. Οι ταξιδιώτες αυτοί θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις διακοπές τους και να επιστρέψουν στη Γερμανία κανονικά, χωρίς να επηρεαστούν από την πτώχευση της FTI, με τον ΕΟΤ και τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου να συλλέγουν στοιχεία για να προβούν σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Αυτό που μένει να φανεί αν η Meeting Point Hellas, θυγατρική της FTI στην Ελλάδα, θα κηρύξει επίσης πτώχευση.
Πάντως, μέχρι ώρας έχουν γίνει σχετικές επαφές από το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας, ενώ στελέχη του ΕΟΤ είναι σε επικοινωνία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και τον αντιπρόσωπο της FTI στην Ελλάδα.

Ο κύριος  όγκος των πελατών του ομίλου κατευθυνόταν στο 70% σε Κρήτη και Ρόδο, 20% σε Κέρκυρα και Κω και το υπόλοιπο 10% περίπου κάλυπτε την υπόλοιπη χώρα.

Να σημειωθεί εδώ ότι η FTI είναι ασφαλισμένη κατά της αφερεγγυότητας μέσω του Γερμανικού Ταμείου Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRFS), κάτι που συνεπάγεται ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν – ολόκληρη η τιμή του ταξιδιού εάν έχει ήδη πληρωθεί, καθώς και οι προκαταβολές – προστατεύονται σε περίπτωση   αφερεγγυότητας. Αυτό ισχύει για πελάτες που έχουν κάνει κράτηση πακέτου διακοπών.

Το DRSF είναι πλέον υπεύθυνο για την επεξεργασία σε περίπτωση αφερεγγυότητας, σε στενή συνεργασία με τον επηρεαζόμενο διοργανωτή. Αυτό σημαίνει ότι το DRSF είναι υπεύθυνο, αφενός, για την επιστροφή της τιμής ταξιδιού που καταβλήθηκε στους επηρεαζόμενους πελάτες και, αφετέρου, για κάθε απαραίτητο επαναπατρισμό των επισκεπτών.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Τουρισμού: Σε πλήρη εγρήγορση για την πτώχευση του FTI-7500 οι ξένοι επισκέπτες

Πού άνοιξαν νέα καταστήματα οι λιανέμποροι το α’ τρίμηνο

Premia Properties: Σήμερα μετακομίζει η ΑΑΔΕ στο πρώην Athens Heart