• Business

    Τι σημαίνει για την BEAT η απόφαση της Αρχής Διαφάνειας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου

    Νίκος Λυσιγάκης, Public Affairs Manager της BEAT


    Αφορμή ώστε να ανοίξει η συζήτηση για τη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου σχετικά με τις ψηφιακές  πλατφόρμες όπως η ΒΕΑΤ, αποτελεί η απόφαση της Αρχής Διαφάνειας για τις περίπου 80 καταγγελίες που είχαν γίνει κατά της εταιρείας.

    «Υποδεικνύει την ανάγκη για ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τις ψηφιακές πλατφόρμες, το οποίο σήμερα στη χώρα μας δεν υπάρχει» σημειώνει στο mononews, o Νίκος Λυσιγάκης, Public Affairs Manager της BEAT.

    H απόφαση της Αρχής Διαφάνειας

    Όπως γνωστοποιήθηκε στην BEAT, η Αρχή Διαφάνειας δέχθηκε ότι οι ενέργειες της εταιρείας για δωρεάν μεταφορά πολιτών που πήγαν να εμβολιαστούν τον περασμένο Απρίλιο καθώς και εθελοντών αιμοδοσίας, έγιναν στο πλαίσιο δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Δέχθηκε παράλληλα το υπόμνημα της εταιρείας ότι οι οδηγοί πληρώνονταν κανονικά ολόκληρη την αξία της διαδρομής.

    Σημειώνεται πως η υπόθεση είχε οδηγήθηκε στην Αρχή Διαφάνειας έπειτα από καταγγελίες  με βάση τον νόμο 4530/2018 (γνωστό ως «νόμο Σπίρτζη») ο οποίος απαγορεύει τις προσφορές και εκπτώσεις σε εταιρείες «ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών με οχήματα δημόσιας χρήσης».

    «Η απόφαση της Αρχής Διαφάνειας είναι λογική εξέλιξη. Προσφέραμε επιστροφή του κόστους των διαδρομών σε όσους πήγαν να εμβολιαστούν ή να δώσουν αίμα, αποζημιώνοντας πλήρως τους οδηγούς για τη δουλειά τους» σημειώνει ο Νίκος Λυσιγάκης.

    «Η ΒΕΑΤ στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης υποστηρίζει εδώ και χρόνια όλες τις κοινωνικές ανάγκες -στο μέτρο των δυνατοτήτων της–  σεβόμενη παράλληλα και στηρίζοντας τους οδηγούς συνεργάτες της» προσθέτει.

    Εταιρεία τεχνολογίας και όχι μεταφορική η BEAT

    Το ακόμη πιο σημαντικό για την BEAT είναι πως η Αρχή αποδεκτό και το επιχείρημα της, πως αποτελεί εταιρεία τεχνολογίας (της Κοινωνίας της Πληροφορίας) και όχι μεταφορική εταιρεία, καθώς δεν της ανήκουν τα οχήματα απλώς κάνει τη διαμεσολάβηση για τις μεταφορές.  Ένα επιχείρημα που σύμφωνα με  τον νόμο Σπίρτζη δεν γινόταν αποδεκτό καθώς η BEAT αντιμετωπιζόταν ως μία μεταφορική εταιρεία.

    «Είναι αδιαμφισβήτητα μια θετική, πλην όμως αυτονόητη εξέλιξη, η οποία κινείται στην ίδια κατεύθυνση με όλες τις αρμόδιες αρχές των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» σχολιάζει ο κ. Λυσιγάκης.

    «Ανάγκη για σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τις ψηφιακές πλατφόρμες»

    Σύμφωνα με τον Public Affairs Manager της BEAT «υποδεικνύει την ανάγκη για ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τις ψηφιακές πλατφόρμες, το οποίο σήμερα στη χώρα μας δεν υπάρχει».

    «Η ΒΕΑΤ ως εταιρεία διαμεσολάβησης, με σχεδόν 300 εργαζόμενους στο Κέντρο της Αθήνας, καταβάλει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές στην Ελλάδα, βελτιώνοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες της εφαρμογής της. Θα είμαστε αρωγοί με την εμπειρία και τα δεδομένα μας σε οποιαδήποτε συζήτηση ξεκινήσει προκειμένου η ελληνική αγορά να ευθυγραμμιστεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα» καταλήγει ο κ. Λυσιγάκης.

    Σημειώνεται πως η BEAT έχει προσφύγει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Νόμου Σπίρτζη ενώ έχει κάνει και αίτημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να γνωμοδοτήσει σχετικά με την αγορά και τον συγκεκριμένο νόμο.

    Διαβάστε επίσης:

    Νίκη της Beat κατά του νόμου Σπίρτζη: Εταιρεία τεχνολογίας και όχι αστικής μεταφοράς, σύμφωνα με την Αρχή Διαφάνειας



    ΣΧΟΛΙΑ