ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Επτά χρόνια μετά την είσοδο του Γιάννη Χήτου στην Green Cola οι δύο εταιρείες προχωρούν σε μία νέα κοινή πορεία στις διεθνείς αγορές.
Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο η Green Beverages Group PLC, η νέα εταιρεία που δημιούργησαν από κοινού οι όμιλοι ΧΗΤΟΣ και Green Cola, στοχεύει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Στόχος η πρόσβαση σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια με τη διάθεση ενός μειοψηφικού πακέτου που θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερη διείσδυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου των δύο εταιρειών στις διεθνείς αγορές.
Η επιλογή ενός ξένου χρηματιστηρίου, που έχει διαφορετικά standards και προαπαιτούμενα και όχι του ελληνικού θα δώσει στο εγχείρημα άλλα χαρακτηριστικά. Το κύρος μιας εταιρείας που έχει περάσει από πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας πριν την εισαγωγή στη χρηματαγορά είναι διαφορετικό. Αποκτά πρόσβαση σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, δίνει με κάποιο τρόπο τα εχέγγυα στους επενδυτές ότι θα κάνουν μια πετυχημένη έξοδο χτίζοντας παράλληλα μια διεθνή στα πρότυπα των πολυεθνικών.
«Η διεθνοποίηση των brands Ζαγόρι και Green Cola είναι η προτεραιότητά μας. Αξιοποιώντας στο έπακρο τις συνέργειες και με τις κατάλληλες επενδύσεις θα ισχυροποιήσουμε τη θέση μας στις αγορές που ήδη είμαστε και θα επεκταθούμε σε νέες αγορές» επισημαίνει στο mononews.gr ο Γιάννης Χήτος μέτοχος και στις δύο εταιρείες.
Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας θα είναι το μίνιμουμ που απαιτείται για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος των κεφαλαίων που θα επιδιώξουν να αντλήσουν.
Στοχευμένη στρατηγική
Η επικέντρωση στις αγορές του εξωτερικού για τη Green Cola αποτελεί μια στρατηγική που υλοποιείται χρόνια. Εχει παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες είτε με απευθείας εξαγωγές είτε με τοπική παραγωγή. Βρίσκεται στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε Ευρώπη, Αμερική, Μέση Ανατολή ακόμη και στα πιο απαιτητικά, όπως της Whole Food Markets στις ΗΠΑ.
Το Ζαγόρι εξάγεται σε 25 χώρες σε Ευρώπη, Βαλκάνια, Ρωσία, Αφρική, ΗΠΑ, Παναμά, Καναδά, Κίνα και Αυστραλία. Σημαντικό επίτευγμα για εμφιαλωμένο νερό ωστόσο ο προσανατολισμός ήταν πάντα η εγχώρια αγορά όπου έχει καταφέρει να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του νερού την τελευταία εικοσαετία.
Μια ελληνική ιδέα, η Green Cola και ένα ελληνικό νερό το Ζαγόρι γίνονται διεθνή brands μέσα από μια διεθνή εταιρεία.
Όραμα της Green Beverages, αποτελεί η ανάδειξή της στην πλέον καινοτόμο επιχείρηση στον κόσμο στον τομέα των υγιεινών (better for you) μη αλκοολούχων ποτών, δημιουργώντας αξία για την κοινωνία και ακολουθώντας τη διεθνή τάση στροφής των καταναλωτών σε πιο υγιεινά πρότυπα διατροφής, για αναψυκτικά και ροφήματα με υπέροχη γεύση αλλά χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών, καθώς και την επέκτασή της σε άλλες καινοτόμες κατηγορίες εμφιαλωμένων νερών αναφέρει η ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιήθηκε το επόμενο βήμα των δύο συνοδοιπόρων.
Το χτίσιμο μιας πολυεθνικής
Γιώργος Βενιέρης και Γιάννης Χήτος με τους υπόλοιπους μετόχους των εταιρειών τους σχεδιάζουν από καιρό αυτό το άνοιγμα και την κοινή πορεία στις διεθνείς αγορές.
Μόλις επτά μήνες ήρθε η συμπόρευση μέσα από τη συμφωνία αποκλειστικής διανομής των προϊόντων της Green Cola από την ΧΗΤΟΣ ΑΕΒΕ.
Μια συμφωνία που άνοιξε το χαρτοφυλάκιο της Green Cola σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής στην ελληνική αγορά που έχει χτίσει το Ζαγόρι. Σε ένα δίκτυο που περιλαμβάνει από σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική έως το δίκτυο Horeca στο οποίο η Green Cola είχε μικρή διείσδυση. Από την άλλη πλευρά η ΧΗΤΟΣ εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιό της με ένα δυνατό χαρτί την κατηγορία Cola.
Η στρατηγική τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις διεθνείς αγορές βασίζεται στα βήματα που πάτησαν εταιρείες που στη συνέχεια αναγνωρίζουμε ως μεγάλες πολυεθνικές. Ο συνεχής εμπλουτισμός ενός προϊόντικού χαρτοφυλακίου με στόχευση τις τάσεις της αγοράς, εξωστρέφεια και όχι μόνο με εξαγωγές. Συμβόλαια με τοπικούς εμφιαλωτές που επεξεργάζονται τη βασική πρώτη ύλη από το εργοστάσιο της Green Cola στην Ορεστιάδα και οι οποίοι είτε μετέχουν σε μια κοινή εταιρεία συνήθως μετέχουν σε μια κοινή εταιρεία που έχει όλα τα δικαιώματα αποδίδοντας fees στην ελληνική εταιρεία είτε ως franchise που αγοράζουν την πρώτη ύλη και τώρα η δημιουργία της νέας εταιρείας δείχνει τη στόχευση.
Προπομπός για συγχώνευση
Το εγχείρημα της κοινής εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να αποτελέσει τον προπομπό για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών στην Ελλάδα. Σε πρώτη φάση, όπως ανακοινώθηκε, τόσο η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. και η GREEN COLA HELLAS Α.Ε. συνεχίζουν την δραστηριότητά τους ως αυτόνομες νομικές οντότητες. Η παραγωγή τους θα συνεχίσει να λαμβάνει χώρα εντός της Ελληνικής επικράτειας, αλλά και θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσω επενδυτικού προγράμματος που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Οι έδρες των δύο εταιρειών θα παραμείνουν και αυτές στην Ελλάδα.
Ωστόσο αν η Green Beverages πετύχει τους στόχους της οι δύο οικογενειακές επιχειρήσεις μπορεί να προχωρήσουν στη συγχώνευση δημιουργώντας μια εταιρεία που θα δώσει πνοή στο όραμα για το χτίσιμο ενός πολυεθνικού γίγαντα.
Διαβάστε επίσης
Κέρδη από ζημιές για τη Vivartia υπό τον Άλεξ Φωτακίδη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας