ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είναι γνωστό, στο διαγωνισμό κατατέθηκαν δύο προσφορές, η μία εκ των οποίων (που αφορούσε το σύνολο των προς πώληση μονάδων) συνοδευόταν από όρους και κρίθηκε εκτός προδιαγραφών, ενώ η δεύτερη που αφορούσε μόνον τη μονάδα της Φλώρινας ήταν πολύ μακριά από την αποτίμηση της αξίας που είχε προηγηθεί.
Πηγές του υπουργείου Ενέργειας περιγράφουν τα επόμενα βήματα ως εξής:
– Δεν θα γίνει δεκτό – εφόσον φυσικά τεθεί – αίτημα για πώληση υδροηλεκτρικών.
– Κρίνεται ως πλέον πρόσφορη επιλογή, η επόμενη διαδικασία για την αποεπένδυση των μονάδων να μην διεξαχθεί από τη ΔΕΗ, αλλά από τρίτο φορέα που θα μπορούσε ενδεικτικά να είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
– Αναζητείται μία νομικά ασφαλής λύση (που δεν θα είναι δηλαδή ευάλωτη σε πιθανές προσφυγές και θα φέρει τη σφραγίδα της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν) ώστε η επόμενη διαδικασία να είναι σύντομη και να ολοκληρωθεί στο χρονικό ορίζοντα μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ο λόγος για την επιτάχυνση των διαδικασιών είναι να αποφευχθεί το ενδεχόμενο επαναφοράς του καταστροφικού, όπως χαρακτηρίζεται από το υπουργείο, σεναρίου της «μικρής ΔΕΗ» που προέβλεπε την πώληση αντιπροσωπευτικού «καλαθιού» μονάδων της ΔΕΗ (λιγνιτικά, υδροηλεκτρικά, φυσικό αέριο) μαζί με τη μεταφορά πελατολογίου.
– Το πιεστικό χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνεται στις αιτίες για τις οποίες δεν μπορεί να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την διεξαγωγή του διαγωνισμού (νόμος 4533/2018). Σε αυτό το πλαίσιο ωστόσο θα επιδιωχθούν αλλαγές στη συμφωνία μετόχων με στόχο η επόμενη διαδικασία να είναι επιτυχής. Οι αλλαγές αυτές θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αφορούν το πλήθος των εργαζομένων που θα παραμείνουν στις υπό πώληση μονάδες, ή ακόμη και τις προτάσεις των επενδυτών για εκατέρωθεν συμμετοχή στις ζημιές ή τα κέρδη των μονάδων. Επίσης, σε αυτό το χρονικό πλαίσιο μπορεί να έχουν ξεκαθαρίσει ζητήματα που τώρα είναι ανοιχτά και αφορούν για παράδειγμα την αποζημίωση των μονάδων μέσω του μηχανισμού των Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (εκκρεμεί η έγκριση του μηχανισμού από την Κομισιόν), το κόστος τροφοδοσίας της μονάδας Μελίτης από το ιδιωτικό λιγνιτωρυχείο της περιοχής, κ.ά.
Σε κάθε περίπτωση από το ΥΠΕΝ θεωρούν ότι ο διάλογος με τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ διεξάγεται σε θετικό κλίμα και με διάθεση κατανόησης που μπορεί να οδηγήσει σε λύση.
αντικείμενο του διαγωνισμού, δηλαδή να μην προστεθούν υδροηλεκτρικά στο πακέτο των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ που τίθενται προς πώληση, ξεκινούν αυτή την εβδομάδα οι διαβουλεύσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, μετά την κήρυξη ως άγονου του διαγωνισμού για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Φλώρινας.
Όπως είναι γνωστό, στο διαγωνισμό κατατέθηκαν δύο προσφορές, η μία εκ των οποίων (που αφορούσε το σύνολο των προς πώληση μονάδων) συνοδευόταν από όρους και κρίθηκε εκτός προδιαγραφών, ενώ η δεύτερη που αφορούσε μόνον τη μονάδα της Φλώρινας ήταν πολύ μακριά από την αποτίμηση της αξίας που είχε προηγηθεί.
Πηγές του υπουργείου Ενέργειας περιγράφουν τα επόμενα βήματα ως εξής:
– Δεν θα γίνει δεκτό – εφόσον φυσικά τεθεί – αίτημα για πώληση υδροηλεκτρικών.
– Κρίνεται ως πλέον πρόσφορη επιλογή, η επόμενη διαδικασία για την αποεπένδυση των μονάδων να μην διεξαχθεί από τη ΔΕΗ, αλλά από τρίτο φορέα που θα μπορούσε ενδεικτικά να είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
– Αναζητείται μία νομικά ασφαλής λύση (που δεν θα είναι δηλαδή ευάλωτη σε πιθανές προσφυγές και θα φέρει τη σφραγίδα της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν) ώστε η επόμενη διαδικασία να είναι σύντομη και να ολοκληρωθεί στο χρονικό ορίζοντα μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ο λόγος για την επιτάχυνση των διαδικασιών είναι να αποφευχθεί το ενδεχόμενο επαναφοράς του καταστροφικού, όπως χαρακτηρίζεται από το υπουργείο, σεναρίου της “μικρής ΔΕΗ” που προέβλεπε την πώληση αντιπροσωπευτικού «καλαθιού» μονάδων της ΔΕΗ (λιγνιτικά, υδροηλεκτρικά, φυσικό αέριο) μαζί με τη μεταφορά πελατολογίου.
– Το πιεστικό χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνεται στις αιτίες για τις οποίες δεν μπορεί να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την διεξαγωγή του διαγωνισμού (νόμος 4533/2018). Σε αυτό το πλαίσιο ωστόσο θα επιδιωχθούν αλλαγές στη συμφωνία μετόχων με στόχο η επόμενη διαδικασία να είναι επιτυχής. Οι αλλαγές αυτές θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αφορούν το πλήθος των εργαζομένων που θα παραμείνουν στις υπό πώληση μονάδες, ή ακόμη και τις προτάσεις των επενδυτών για εκατέρωθεν συμμετοχή στις ζημιές ή τα κέρδη των μονάδων. Επίσης, σε αυτό το χρονικό πλαίσιο μπορεί να έχουν ξεκαθαρίσει ζητήματα που τώρα είναι ανοιχτά και αφορούν για παράδειγμα την αποζημίωση των μονάδων μέσω του μηχανισμού των Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (εκκρεμεί η έγκριση του μηχανισμού από την Κομισιόν), το κόστος τροφοδοσίας της μονάδας Μελίτης από το ιδιωτικό λιγνιτωρυχείο της περιοχής, κ.ά.
Σε κάθε περίπτωση από το ΥΠΕΝ θεωρούν ότι ο διάλογος με τη γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ διεξάγεται σε θετικό κλίμα και με διάθεση κατανόησης που μπορεί να οδηγήσει σε λύση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΥΠΕΝ: Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο για την χωροταξία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τριάντα προτάσεις επενδύσεων για βιομηχανική και φαρμακευτική κάνναβη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- IRIS: Ερχονται πέντε μεγάλες αλλαγές – Στα 1.000 ευρώ το όριο συναλλαγών
- Να ξεκαθαρίσει τώρα ο κ. Μητσοτάκης ποιους θα φορολογήσει το 2025 – Αρθρο παρέμβαση
- Στην Κύπρο ο Μητσοτάκης για την τριμερή με την Κύπρο και την Ιορδανία – Μαζί και κλιμάκιο υπουργών
- Starbucks: Κέρδη αλλά απλήρωτα δάνεια και συσσωρευμένες ζημιές για την εταιρεία της οικογένειας Μαρινόπουλου