Ο CEO της Bayer Hellas, Joao Barroca
«Ο στόχος της συγχώνευσης έχει να κάνει με την πρόκληση της εποχής μας. Πώς θα καταφέρουμε να παράσχουμε κατάλληλη τροφή σε 3 δισ. ανθρώπους διατηρώντας τον απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον», ανέφερε ο CEO της Bayer Hellas, Joao Barroca, σε συνάντηση που είχε σήμερα με δημοσιογράφους για τη συμφωνία Bayer-Μonsanto. «Περιμένουμε πολλά από την εξαγορά», συμπλήρωσε.
Ο κ. Barroca, ο οποίος χαρακτήρισε την εξαγορά της Μonsanto «ιστορική», ανέφερε ότι οι ρυθμιστικές αρχές έχουν διασφαλίσει πως η εξαγορά δεν θα πλήξει τον ανταγωνισμό και αντ’ αυτού, θα δημιουργήσει το περιβάλλον για ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων που θα απαντήσουν στις μελλοντικές προκλήσεις της ανθρωπότητας.
Για να αποφευχθεί η διαστρέβλωση του ανταγωνισμού, οι ρυθμιστικές Αρχές έχουν απαιτήσει την πώληση στοιχείων ενεργητικού της Bayer αξίας περίπου 8 δισ. ευρώ στην BASF.
Η συμφωνία-μαμούθ, ύψους 63 δισ. δολ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει ποτέ γερμανική εταιρεία, προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις στην Ευρώπη, μετά τις ανησυχίες για δραματική συρρίκνωση του μεριδίου των ανταγωνιστών στην αγορά σπόρων και παρασιτοκτόνων. Η έγκριση από τις αρχές ανταγωνισμού των ΗΠΑ και της ΕΕ ανοίγει οριστικά το δρόμο ώστε η εξαγορά της αμερικανικής αγροχημικής και βιοτεχνολογικής εταιρείας Monsanto από τη γερμανική Bayer να αλλάξει οριστικά το χάρτη σε κρίσιμους τομείς των επιστημών ζωής.
Σε ερώτημα σχετικά με το πως θα διαμορφωθεί το νέο χαρτοφυλάκιο της Bayer μετά την εξαγορά της Monsanto, ο κ. Barroca υποστήριξε πως υπάρχει ισορροπία τόσο στο διαμοιρασμό των δραστηριοτήτων στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές – καθώς η Bayer είναι πιο ισχυρή στην Ευρώπη ενώ η Monsanto είναι πιο ισχυρή στις HΠA – όσο και αναφορικά με το portfolio προϊόντων και τη συμπληρωματικότητά τους.
Η Bayer στην Ελλάδα
Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της Bayer στην Ελλάδα, η εταιρεία κατάφερε παρά την κρίση να αυξήσει τις πωλήσεις της φτάνοντας πέρυσι τα 150 εκατ. ευρώ με την κερδοφορία να διαμορφώνεται στο 3 -5% των πωλήσεων περίπου στα 7 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Barraca σημείωσε ότι η Bayer έχει ισχυρή θέση στην Ελλάδα, τονίζοντας πως «είναι Νο1 παίκτης και χωρίς την Monsanto». Αναφερόμενος στην παρουσία της πολυεθνικής στη χώρα μας, ειδικά κατά την περίοδο της κρίσης, έδειξε κατανόηση, είπε ότι δεν έχει «plan B» και σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει καινοτόμα προϊόντα αλλά και τεχνογνωσία για την βελτιστοποίηση της αγροτικής παραγωγής.
Ακόμη ένα στοίχημα-στόχος της Bayer Hellas είναι η ανάπτυξη του digital farming στην Ελλάδα, κάτι που φαίνεται να έχει ολοένα και ανοδική πορεία.
Οι αγρότες στην Ελλάδα υιοθετούν πλέον καινοτόμες λύσεις για να γίνονται πιο παραγωγικοί και -κυρίως- πιο αποτελεσματικοί. Αποκτώντας πρόσβαση στη γνώση, οι μικροπαραγωγοί μπορούν να έχουν τεράστια πλεονεκτήματα. «Δεν χρειάζεται να καλλιεργεί κανείς μεγάλες εκτάσεις για να επωφελείται από την καινοτομία και τις ψηφιακές εφαρμογές. Μπορούν να εφαρμοσθούν και σε μικρών εκτάσεων καλλιέργειες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Barroca.