Οι αναλυτές της Jefferies μετά από τη συζήτηση που είχαν με τον Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola Hellenic σε συνέδριο για τον κλάδο των αναψυκτικών και ποτών, επισημαίνουν ότι η επιχείρηση διατηρεί υψηλή δυναμική αυτή τη χρονική περίοδο, σε ένα περιβάλλον μετά την πανδημία που ανακάμπτει και με πρόσθετες ανοδικές τάσεις από τον τουρισμό και τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για τα προϊόντα της επιχείρησης.

“Αν αφαιρέσουμε τον παράγοντα Ρωσίας/Ουκρανίας και υποθέσουμε ότι η επιχείρηση μπορεί να αναπτύξει τους τομείς παραγωγής προμηθειών και διανομής, πιστεύουμε ότι οι μετοχές διαπραγματεύονται με δείκτη Ρ/Ε 15 φορές για το 2023 έναντι 19,3 φορών που είναι ο μέσος όρος της τελευταίας πενταετίας. Η σύσταση μας για τη μετοχή είναι αγορά» με τιμή στόχο τις 20 λίρες Αγγλίας (σ.σ. 23,43 ευρώ). Το consensus θα σταθεροποιηθεί, η εμπιστοσύνη των επενδυτών θα ενισχυθεί και οι μετοχές θα επαναξιολογηθούν, εκτιμά η Jefferies.

Στα νέα για την εταιρεία, ο Bogdanovic στο συνέδριο του κλάδου ανέφερε ότι ο γενικός τόνος για την ανάκαμψη είναι θετικός, με κάποιες ενδείξεις για τάσεις υψηλότερης κατανάλωσης Η εταιρεία δεν έχει δει ακόμη κάποιο αντίκτυπο στους όγκους από τις ενέργειες τιμολόγησης. Η άποψη της Jefferies είναι ότι «η αναβάθμιση αφορούσε εν μέρει την αποτίμηση, αλλά και το γεγονός ότι η CCH είναι μια ισχυρότερη επιχείρηση συγκριτικά με το παρελθόν». Η διαχείριση της αύξησης των εσόδων οδηγεί στην ύπαρξη υψηλών τιμών, η οποία θα συμβάλει στην άμβλυνση του πληθωριστικού περιβάλλοντος.

Τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου της εταιρείας στις 11 Αυγούστου θα αναφέρουν την ύπαρξη πληθωρισμού κόστους και εισροών. Η εταιρεία έχει αντισταθμίσει το κόστος της κατά 85%για το 2022, με την κάλυψη του 2023 να ξεπερνάει τα ιστορικά επίπεδα. Οι αναλυτές της Jefferies εκτιμούν ότι «ενώ το αλουμίνιο αρχίζει να χαλαρώνει, η εικόνα του κόστους για το 2023 δεν είναι ακόμη πλήρως ξεκάθαρη». Ωστόσο, βλέπουν μια μεγαλύτερη ανάπτυξη εσόδων σε σχέση με το ιστορικό της, η οποία παρέχει έναν ακόμη μοχλό για την άνοδο του δείκτη ετήσιας αύξησης της ανάπτυξης σε συνδυασμό με την κεντρική τιμολόγηση.

Επίσης, σημειώνεται ισχυρή ανάκαμψη στην κατανάλωση ‘έκτός σπιτιού’. Στο πρώτο τρίμηνο, οι όγκοι εκτός σπιτιού ήταν -8% και -6% κάτω από τα επίπεδα του 2019 στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές. Το momentum συνεχίζει να αναπτύσσεται εδώ και η δραστηριότητα παραγγελιών και κρατήσεων για το καλοκαίρι υποδεικνύει ένα ευνοϊκό πλαίσιο ζήτησης στον τομέα, με τα επίπεδα του 2019 να ξεπερνιούνται με τη θερινή περίοδο.

H Jefferies επίσης σημειώνει ότι αναφορικά με τον καιρό σημειώθηκαν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες το Μάιο στην Ευρώπη. Για τα αναψυκτικά στην ΕΕ, ο καιρός είναι κρίσιμος για το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτό παρέχει ένα ελκυστικό σκηνικό για τον όγκο, το δείκτη ετήσιας αύξησης της ανάπτυξης και τη δυναμική των κερδών.

Στο μέτωπο της Ρωσίας η επενδυτική τράπεζα σημειώνει ότι η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία εξάντλησης των αποθεμάτων, έχοντας σταματήσει να παραγγέλνει συμπύκνωμα από τις 8 Μαρτίου. Ορισμένα προϊόντα έχουν ήδη εξαντληθεί, ενώ τα υπόλοιπα θα τελειώσουν τους επόμενους μήνες. Μελλοντικά, ο τομέας των χυμών στη Ρωσία θα επικεντρωθεί σε τοπικές μάρκες. Οι αναλυτές της Jefferies δηλώνουν ότι περιμένουν από την εταιρεία να παρέχει μεγαλύτερη ενημέρωση για τη Ρωσία με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Αυτό θα καταστήσει τη μετοχή πιο επενδύσιμη και θα παράσχει στην αγορά μια σταθερή βάση για να εκτιμήσει καλύτερα την εσωτερική αξία της CCH στα τρέχοντα επίπεδα.

Το χαρτοφυλάκιο επωφελείται από την ισχυρότερη εκτέλεση. Η CCH σημείωσε καλές αυξήσεις μεριδίων το πρώτο τρίμηνο, κυρίως στον τομέα των ανθρακούχων. Σημαντική είναι επίσης και η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης. Η εκτίμηση των αναλυτών της Jefferies είναι ότι το χαρτοφυλάκιο βρίσκεται σε ισχυρότερη θέση σε σχέση με το παρελθόν, υποστηριζόμενο από ένα ευέλικτο λειτουργικό πλαίσιο και πιο εξελιγμένες ψηφιακές αναλύσεις ζήτησης. Ο συνδυασμός της αύξησης των μεριδίων με την αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης σε όλες τις βασικές αγορές παρέχει έναν ευνοϊκό άνεμο για την ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα.

Διαβάστε επίσης

Coca-Cola HBC: Οργανική ανάπτυξη 24,2% παρά τον πόλεμο