ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Μένω Ελλάδα και συνεχίζω να επενδύω στη χώρα» είπε, μεταξύ άλλων, ο Ιβάν Σαββίδης στη χθεσινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση μεταξύ των δύο ανδρών, ήταν μια συνάντηση γνωριμίας με στόχο να συζητήσουν την επενδυτική δραστηριότητα και τα σχέδια του Ιβάν Σαββίδη στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σε πολύ καλό κλίμα και έθεσε τις βάσεις για τη διευκόλυνση και ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας του ομίλου, με δεδομένο ότι η σημερινή κυβέρνηση κάνει πράξη τις πολιτικές προσέλκυσης επενδύσεων και απλοποίησης διαδικασιών.
Ο όμιλος Σαββίδη έχει ξεκινήσει τις επενδύσεις του στη χώρα εν μέσω κρίσης και συνεχίζει και σήμερα, να στηρίζει την οικονομία και τη χώρα, να επενδύει και να σχεδιάζει και νέες δραστηριότητες.
Στη συνάντηση των δύο ανδρών, ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πορεία των επενδύσεων στον ΟΛΘ, την πορεία της επένδυσης στο Παλιούρι Χαλκιδικής και τεχνικά θέματα σε σχέση με την επένδυση στο γήπεδο της Νέας Τούμπας με στόχο να ξεπεραστούν άμεσα τα γραφειοκρατικά ζητήματα προκειμένου να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.
Ο κ. Σαββίδης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για την πορεία υλοποίησης του επενδυτικού έργου και του δήλωσε την διάθεσή του να στηρίξει με κάθε τρόπο τη σημερινή προσπάθεια της χώρας με νέες επενδύσεις.
Ωστόσο, τα νέα επενδυτικά σχέδια του ομίλου δεν συζητήθηκαν σε αυτή τη φάση, ενώ δόθηκε έμφαση στο να προχωρήσουν οι επενδύσεις που έπρεπε να έχουν ξεκινήσει, αλλά έχουν μπλοκάρει.
Χαρακτηριστική περίπτωση μπλοκαρισμένης επένδυσης από τις κυβερνητικές επιλογές (του 2017) του παρελθόντος, είναι η επένδυση στο Παλιούρι, που μένει κολλημένη μετά την απόφαση του Δασαρχείου Κασσάνδρας να χαρακτηριστούν 125 στρέμματα από τα 300 στρέμματα της συνολικής παραχώρησης δασικά, όπως προέκυψε με δασικούς χάρτες του 2017.
Σημειώνεται ότι το 2014 όταν η έκταση παραχωρήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στον όμιλο Σαββίδη, όχι μόνο δεν ήταν δασική, αλλά είχε εκδοθεί και Προεδρικό Διάταγμα για το ΕΣΧΑΔΑ του έργου. Το ΤΑΙΠΕΔ άσκησε αντιρρήσεις, στην Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων που συζητήθηκαν το Σεπτέμβριο του 2018 όμως απόφαση δεν εκδόθηκε και παραπέμφθηκε η υπόθεση στο Τεχνικό Συμβούλιο Δασών του ΥΠΕΝ.
Στο ΥΠΕΝ για περιβαλλοντικούς λόγους κάθε είδους, βρίσκονται μπλοκαρισμένες δεκάδες υποθέσεις. Στο πλαίσιο της πολιτικής της κυβέρνησης για να προχωρήσουν τα επενδυτικά έργα, συγκροτήθηκε χθες το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, το οποίο σήμερα συνεδριάζει για πρώτη φορά, με σκοπό να διεκπεραιωθούν άμεσα όλες οι εκκρεμότητες.
Επένδυση 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ
Στον ΟΛΘ, ο όμιλος Σαββίδης υλοποιεί μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 180 εκατ. αφορούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις). Οι επιπλέον επενδύσεις στοχεύουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αναβαθμιστεί λειτουργικά και να καταστεί κόμβος εμπορευμάτων στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Πλακιωτάκης, είχε δηλώσει πρόσφατα: «Θα απλουστεύσουμε και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες που απαιτούνται. Η Θεσσαλονίκη για χρόνια έχει στερηθεί μεγάλα έργα υποδομής, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω για ένα πράγμα: ότι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν θα περιμένει για πολύ. Το υπουργείο θα σταθεί αρωγός στην προσπάθειά σας και θέλουμε να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς τις επενδύσεις. Καλούμε τους επενδυτές να έρθουν να επενδύσουν στην πατρίδα μας και βεβαίως ως Πολιτεία δημιουργούμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις».
Ο όμιλος Σαββίδη, ως μέλος της Κοινοπραξίας, βάζει 60 εκατομμύρια ευρώ, διατηρώντας το 20% του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Οι επενδύσεις των 300 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ αναλύονται ως εξής: τα 180 εκατ. αφορούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να γίνουν εντός επταετίας και τις οποίες η εταιρεία φιλοδοξεί να ολοκληρώσει σε τρία-τριάμισι χρόνια (130 εκατ. για έργα πολιτικού μηχανικού, 30 εκατ. για προμήθεια εξοπλισμού και 20 εκατ. για διάφορα έργα, μεταξύ των οποίων η στατική αναβάθμιση του κτηρίου του παλιού τελωνείου, ύψους επένδυσης 10 εκατ. ευρώ).
Τα υπόλοιπα 120 εκατ., που περιλαμβάνονται στο σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, έχουν να κάνουν με άλλα δύο μεγάλα έργα, συν τον απαιτούμενο εξοπλισμό: την επέκταση και εκβάθυνση του κρηπιδώματος 24, του bulk terminal της ανατολικής πλευράς της 6ης προβλήτας (ύψος επένδυσης περίπου 80 εκατ. ευρώ) και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, έργο που μαζί με τον εξοπλισμό προϋπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ.
Επένδυση ύψους 80 εκατ. ευρώ στο Παλιούρι
Στόχος του ομίλου είναι η δημιουργία «Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος», στην περιοχή που λειτουργούσε προηγουμένως το ξενοδοχείο «Ξενία».
Tο σχέδιο περιλαμβάνει την κατασκευή κατοικιών και την αποκατάσταση του ξενοδοχείου «Ξενία», project όμως το οποίο όμως «κόλλησε» και ο ομογενής επιχειρηματίας προσπαθεί αυτή την εποχή να ξεμπλοκάρει σε όλα τα επίπεδα και να υλοποιήσει μια επένδυση, που το συνολικό της ύψος θα ανέλθει σε 80 εκατ. ευρώ. Tο υπουργείο Πολιτισμού άναψε το «πράσινο φως» για το έργο από τον Aπρίλη του 2018.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike