Από αρχές του έτους αναμένεται να «βγει» το νέο wallet, που θα απλοποιεί ακόμα περισσότερο τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Το νέο wallet πέρα από την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, θα περιλαμβάνει δεδομένα για το εισόδημα του πολίτη, για επαγγελματικές άδειες (π.χ. μηχανικών, δικηγόρων κ.λπ.), για την άδεια κυκλοφορίας, την ασφάλιση και το ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου, όπως και για την ομάδα αίματος.

1

Χάρη στη νέα αυτή πλατφόρμα, ο κάθε πολίτης, μόνο με μια απλή έγκρισή του, θα έχει τη δυνατότητα να κάνει όλες τις δουλειές του με το Δημόσιο, χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσει κανένα έγγραφο.

Η διακίνηση στοιχείων δεν θα γίνεται μέσω αρχείων, αλλά μέσω δεδομένων, με μια απλή εφαρμογή. Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο, θα μπορούμε να το κάνουμε δίνοντας έγκριση μέσω της εφαρμογής για να λάβει η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων τα δεδομένα που χρειάζεται.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, χαρακτήρισε το wallet «επανάσταση», ενώ ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε πρόσφατο συνέδριο είπε ότι θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί το δημόσιο, καθώς σηματοδοτεί την «ψηφιοποίηση νούμερο 2» στο ελληνικό Δημόσιο

Η μετάβαση του δημόσιου τομέα στη νέα εποχή

Ο κ. Κυρανάκης είπε ότι μέσω του νέου wallet, οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να στείλουν έγγραφα στις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά θα εξουσιοδοτούν τις κρατικές αρχές ώστε να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που χρειάζονται για τη συναλλαγή τους. «Δηλαδή με το νέο wallet ο πολίτης θα μπορεί να αδειοδοτεί και να εξουσιοδοτεί οποιονδήποτε ζητά να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα αντί να στείλει ένα έγγραφο» επεσήμανε.

Ο υφυπουργός είπε ότι αυτό αναμένεται να βοηθήσει εξαιρετικά όχι μόνο τους πολίτες αλλά και μεγάλους κλάδους όπως είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες όπως οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, οι οποίοι έχουν συνεχή και αυξανόμενη σχέση με τους πελάτες.

«Ουσιαστικά μέσω του wallet θα μπορεί η τράπεζα ή η ασφαλιστική εταιρεία να εξουσιοδοτήσει έναν τρίτο, μια επιχείρηση ή μια δημόσια αρχή για το ποια δεδομένα θα χρησιμοποιήσει εκ μέρους του πελάτη. Άρα το περιεχόμενο ενός πιστοποιητικού, το περιεχόμενο ενός χαρτιού, ή ενός PDF θα φύγει από τη μορφή που ξέρουμε σήμερα. Θα ψηφιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο προκειμένου μια ασφαλιστική εταιρία ή μια τράπεζα να μπορεί να εξυπηρετήσει γρηγορότερα και καλύτερα τον πελάτη και να ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται».

«Το νέο gov.gr και το νέο wallet θα αλλάξει το δημόσιο και θα προάγει τη γρήγορη και ασφαλή διακίνηση δεδομένων, προκειμένου να σταματήσει η γραφειοκρατία. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε τομείς όπως είναι η υγεία, διότι γνωρίζει το κράτος τι δεδομένα έχει για τον κάθε πολίτη, ο πολίτης έχει τα δεδομένα τα οποία του ανήκουν και εξουσιοδοτεί τον φορέα να κάνει αυτό που χρειάζεται».

Επιπλέον ο κ. Κυρανάκης μίλησε και για το πολύ σημαντικό έργο της ψηφιοποίησης των υποθηκοφυλακείων, όπου και αναμένεται να ψηφιοποιηθούν περίπου 1 δισ. σελίδες, από 600 εκατ. που ήταν η αρχική πρόβλεψη.

Διαβάστε επίσης:

Παπαστεργίου: Δεν θα αυξηθούν τα τιμολόγια στις τηλεπικοινωνίες

Παπαστεργίου: Για πρώτη φορά η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει στο Δημόσιο

ΟΤΕ-Unisystems-Netcompany: Μπήκαν οι υπογραφές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΠΥΥ