Στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου «Flyover» στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόμενος από το υπουργικό επιτελείο των υποδομών, πραγματοποιώντας παράλληλα αυτοψία στο πεδίο του υπό κατασκευή έργου, το οποίο δια στόματος του πρωθυπουργού θα παραδοθεί σε κυκλοφορία στα μέσα του 2027, δίνοντας μια πολύ σημαντική κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της συμπρωτεύουσας καθώς θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα από 5.000 σήμερα.

Ειδικότερα, στην επίσκεψή του ο Πρωθυπουργός συνοδευόταν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, ο οποίος επέμεινε στα οφέλη του μεγάλου εγχειρήματος με δήλωσή του στο mononews.

1

Να θυμίσουμε αρχικά πως το έργο υλοποιεί το εργοληπτικό σχήμα  ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ -AVAX, ενώ ο προϋπολογισμός του έχει διαμορφωθεί στα 462,77 εκατ. ευρώ.

«Η κυβέρνηση συνεχίζει απερίσπαστη την υλοποίηση του κυβερνητικού της έργου και η σημαντική έμφαση την οποία δίνουμε στα έργα υποδομής αποτέλεσε μία από τις κεντρικές δεσμεύσεις τις οποίες δώσαμε στον ελληνικό λαό το 2023 όταν μας εμπιστεύτηκε και πάλι με την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας», δήλωσε ο Πρωθυπουργός στο πλαίσιο της επίσκεψης του.

Ενώ όπως δήλωσε στο mononews ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος μετά την επίσκεψη του στο σημείο «το Flyover είναι ένα έργο υποδομής που θα ανακουφίσει από τον κυκλοφοριακό φόρτο την Θεσσαλονίκη και μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για την συνολική αναβάθμιση της ζωής των Θεσσαλονικέων».

Συμπληρώνοντας, πως το ποσοστό υλοποίησης της κατασκευής του αγγίζει, πλέον, το 20% και οι εργασίες συνεχίζονται βάσει χρονοδιαγράμματος, για παράδοση του έργου, τον Μάιο του 2027, όπως έχουμε δεσμευτεί και όπως έχει δεσμευτεί και ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης που έχει αναλάβει την κατασκευή του.

Η επίσκεψη του πρωθυπουργού ήρθε να επιβεβαιώσει την πρόοδο ενός πολύ σημαντικού έργου υποδομής από τα ανοιχτά εργοτάξια του Flyover, ενός έργου που θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη της Θεσσαλονίκης.

Όπως επισήμανε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, πρόκειται για μία από τις πολύ σημαντικές παρεμβάσεις τις οποίες που δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη και που έχουν στόχο την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

«Συνεχίζουμε και αξιολογούμαστε για τη δουλειά μας καθημερινά από τους πολίτες και βέβαια συνολικά στο τέλος της τετραετίας, ένα τέλος τετραετίας, το οποίο θα συμπίπτει και με την παράδοση αυτού του πολύ σημαντικού έργου υποδομής», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Να θυμίσουμε πως το έργο που προχωρά με γοργούς ρυθμούς, αφορά την κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.

Το έργο έχει αναλάβει η κοινοπραξία AVAX– ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ για λογαριασμό της «Κεδρηνός Λόφος», Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης, με το κυριότερο αντικείμενο αυτού να είναι η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 7,6 χλμ.

Τμήμα αυτής είναι μία γέφυρα πλάτους 22 μέτρων και μήκους 4 χλμ., που θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα που θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα, με την ολοκλήρωσή του να μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο με σύγχρονα χαρακτηριστικά που στόχο έχει να αλλάξει το κυκλοφοριακό χάρτη της Θεσσαλονίκης αποφορτίζοντας την ουσιαστικά.

Ενδεικτικά, σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται χωματουργικές εργασίες, κατασκευάζονται μικρά και μεσαία τεχνικά καθώς και υδραυλικά έργα. Παράλληλα, έχουν εκκινήσει και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των μεγάλων τεχνικών, σκέπαστρα, όπως τα Cut and Cover [Τ8], [Τ15] και [Τ21] στην περιοχή Κωνσταντινουπολίτικα, καθώς και στην περιοχή πριν από τη γέφυρα της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου.

Για την κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, που είναι η γέφυρα (flyover) των τεσσάρων (4) περίπου χιλιομέτρων, εγκαθίσταται το κυλιόμενο μεταλλικό φορείο (καλούπι), που θα χρησιμοποιηθεί για τη σκυροδέτηση, το οποίο θα κινείται υδραυλικά κατά μήκος όλου του έργου, επάνω στα βάθρα που ήδη κατασκευάζονται.

Για τον λόγο αυτό, προηγείται η κατασκευή των φρεάτων θεμελίωσης και των βάθρων της γέφυρας (flyover), ενώ οι εργασίες σκυροδέτησης αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του Μαρτίου ενώ η ακριβής προς το παρόν ημερομηνία παράδοσης του έργου είναι η 16η Μαΐου 2027.

Διαβάστε επίσης:

Απόφαση – βόμβα: Η κυβέρνηση ακυρώνει τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου που είχε κερδίσει ο Ιβάν Σαββίδης

Μητσοτάκης: Στις αρχές του 2027 έτοιμο το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Κυριάκος Μητσοτάκης: Επισκέφθηκε το «Σπίτι του Παιδιού» στη Θεσσαλονίκη