Πτωτικές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες πλοίων ξηρού φορτίου στην Άπω Ανατολή την εβδομάδα 19-23 Νοεμβρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οριακή άνοδο παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε κυρίως προς το τέλος της, ωστόσο οι ναύλοι παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας το κλίμα της αγοράς ήταν σχετικά θετικό κυρίως λόγω της οριακής βελτίωσης που παρουσίασαν τα FFAs. Παρόλα αυτά, τα κέρδη δεν διατηρήθηκαν καθώς στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου στα $6.20 ανά τόνο, επίπεδα χαμηλότερα από εκείνα της προηγούμενης Παρασκευής ενώ κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρά την αύξηση των απαιτήσεων παρουσίασαν περαιτέρω πτώση με αναφορά σε δυο ναυλώσεις σε ημερομηνίες στα τέλη Νοεμβρίου στα $6.05 και $6.00 ανά τόνο αντίστοιχα αν και αργότερα αναφέρθηκε άλλη με ημερομηνίες στις αρχές Δεκεμβρίου στα $6.15 ανά τόνο.
Επίσης, παρατηρήθηκε επιβράδυνση στον αριθμό των φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία, με το διαθέσιμο τονάζ όμως να έχει αρχίσει να στενεύει. Στον Ατλαντικό τώρα, το κλίμα αρχικά ήταν αρνητικό με περιορισμένο τον όγκο των διαπραγματεύσεων και με λίγες σχετικές αναφορές σε ναυλώσεις από την Βραζιλία ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα στον βόρειο Ατλαντικό παρέμεινε αυξημένη. Παρόλα αυτά, μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν οριακά πάνω από τα επίπεδα των $15.00 ανά τόνο.
Ενδεικτικά αναφέρθηκαν δυο ναυλώσεις με ημερομηνίες στο πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου στα $15.00 και $15.05 ανά τόνο αντίστοιχα ενώ παράλληλα, το κλίμα ενισχύθηκε θετικά και από την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 180,000 dwt παραδοτέο στον Γιβραλτάρ σε κυκλικό ταξίδι Ατλαντικού στα $13Κ ημερησίως. Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή 23/11/18 έκλεισε ανοδικά στις 1358 μονάδες με κέρδη συνολικής τάξεως των 301 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα $ 10,853 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 2,049.
PANAMAXES/KAMSARMAXES
Η ναυλαγορά των Panamaxes/kamsarmaxes στον Βόρειο Ατλαντικό στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρουσίασε θετική εικόνα με τις προοπτικές γενικά να δείχνουν ότι θα ενισχυθεί λόγω της στενότητας σε διαθέσιμη χωρητικότητα. Παρόλα αυτά, το κλίμα γρήγορα άλλαξε αφού τα φορτία σε υπερατλαντικά ταξίδια γενικά περιορίστηκαν ενώ παράλληλα οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι.
Επίσης, πτώση παρουσίασαν και σε ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή λόγω του μειωμένου αριθμού φορτίων ειδικά για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Δεκεμβρίου και παρά τον σταθερό αριθμό πλοίων με έρμα προς την περιοχή από την Άπω Ανατολή, στα kamsarmaxes σε fronthaul ταξίδια κινήθηκαν κάτω από τα $15Κ+$500Κ (ballast bonus) και σε υπερατλαντικά προς την Ευρώπη περίπου στα μεσαία των $16Κ ημερησίως.
Παράλληλα, η αγορά του Kόλπου της Αμερικής σε υπερατλαντικά ταξίδια παρέμεινε δραστήρια, όμως λόγω της έλλειψης fronthaul φορτίων, απορροφήθηκαν γρήγορα από πλοία που ταξίδεψαν με έρμα από την Άπω Ανατολή μέσω του Παναμά στα υψηλά επίπεδα των $12Κ+υψηλά των $200Κ (ballast bonus).
Τέλος, υπό πίεση βρέθηκαν και οι ναύλοι της Μεσογείου σε φορτία με ημερομηνίες τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου και κυμάνθηκαν σε fronthaul ταξίδια από το Τσανακαλέ στα χαμηλά με μεσαία των $20Κ ημερησίως ενώ προς την Ευρώπη κοντά στα $11,500 ημερησίως.
Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού το κλίμα παρέμεινε αρνητικό καθώς η έλλειψη φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα διατήρησε τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα παρόλο που στα μέσα της εβδομάδας η κινητικότητα αυξήθηκε με τις ναυλώσεις όμως να έχουν ολοκληρωθεί σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.
Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση σε κινέζικης κατασκευής kamsarmax διαθέσιμο στην Νότιο Κίνα για κυκλικό ταξίδι Ινδονησίας στα $8Κ ημερησίως. Παράλληλα, βόρεια, το κλίμα ήταν αρχικά ενθαρρυντικό λόγω των νέων απαιτήσεων σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών όπως επίσης και από την περιοχή του CIS όμως οι ναύλοι παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.
Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε ιαπωνικής κατασκευής kamsarmax διαθέσιμο στην Κορέα για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού στα $9,750 ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 23/11/2018 έκλεισε πτωτικά στις 1,376 μονάδες.
SUPRAMAXES/ULTRAMAXES
Ενεργή ήταν η αγορά του Κόλπου της Αμερικής την εβδομάδα που πέρασε με τις ναυλώσεις παρά την έλλειψη σε φορτία σιτηρών να έχουν ολοκληρωθεί κυρίως σε φορτία petcoke σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν στενότερη. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε ultramax για ταξίδι προς την Ινδία στα $29,500 ημερησίως.
Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών κινήθηκε σε δυο ταχύτητες, η μια σε ημερομηνίες Νοεμβρίου όπου οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια στα supramaxes κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $14Κ+$400(ballast bonus) και η άλλη σε ημερομηνίες Δεκεμβρίου όπου και παρουσίασαν περαιτέρω πτώση ενώ παράλληλα, πτώση παρουσίασαν και στην αγορά της Ευρώπης όπου σε φορτία scrap προς την ανατολική Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως.
Τέλος, στην Μαύρη Θάλασσα η ζήτηση φαίνεται να περιορίστηκε λίγο με τους ναύλους σε ταξίδια προς την ‘Απω Ανατολή σε supramaxes διαθέσιμα στο Τσανακαλέ, να ναυλώνονται περίπου στα $26Κ ημερησίως, ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε ultramax διαθέσιμο στο Τσανακαλέ για ταξίδι προς την Ισπανία στα $15.750 ημερησίως.
Στο μεταξύ, στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού τα φορτία ήταν περιορισμένα με τις προσφορές των ναυλωτών στα ultramaxes σε βάσει aps να υποχωρούν στα επίπεδα των $9Κ+$200Κ (ballast bonus). Από την άλλη, δραστηριότητα παρατηρήθηκε στα backhaul ταξίδια με φορτία χάλυβα όμως οι ναύλοι δεν βελτιώθηκαν και παρέμειναν σε βάσει aps από την περιοχή της Βόρειας Κίνας-Κορέας σε ταξίδια προς την Ευρώπη στα επίπεδα των $3-3.5Κ ημερησίως και με επαναπαράδοση στον κόλπο της Αμερικής περίπου στα $3Κ ημερησίως.
Επίσης, τα φορτία ινδονησιακού άνθρακα σε ταξίδια προς την Κίνα ήταν περιορισμένα με ενδεικτική αναφορά ναύλωσης σε supramax πλοίο τύπου Dolphin 57 διαθέσιμο στην Surabaya για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Ταϋλάνδη στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ σε πλοία διαθέσιμα στην νότιο Κίνα οι ναύλοι σε βάσει dop κινήθηκαν περίπου στα $5Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 23/11/2018 έκλεισε με οριακή πτώση στις 952 μονάδες .
HANDYSIZE
Περιορισμένη ήταν γενικά η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού με λίγα νέα φορτία. Συγκεκριμένα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα παρέμεινε αμετάβλητη ενώ από την άλλη, στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας οι ναύλοι λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ και των χαμηλών επιπέδων δραστηριότητας παρουσίασαν μικρή πτώση.
Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 38,000 dwt διαθέσιμο στο Τσανακαλέ για ταξίδι προς την Ευρώπη μεταξύ $13.5-14Κ ημερησίως ενώ άλλη σε fronthaul ταξίδι περίπου στα $18Κ ημερησίως.
Παράλληλα, στον Ειρηνικό οι τάσεις της αγοράς παρέμειναν πτωτικές καθώς οι εξελίξεις σχετικά με τους νέους κανονισμούς της Κίνας στις εισαγωγές φορτίων άνθρακα οδήγησαν σε αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας.
Έτσι, ενδεικτικά σε ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς την Νοτιοανατολική Ασία, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι υποχώρησαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως ενώ στα μεγαλύτερης κοντά στα $8Κ ημερησίως. Αντίθετα, στον Ινδικό Ωκεανό η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα με όλα σχεδόν τα διαθέσιμα φορτία να έχουν απορροφηθεί από operators και με τους ναύλους σε παράκτια ταξίδια με φορτία χάλυβα σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 28-34,000 dwt να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $7Κ ημερησίως.
Επίσης, πέρα από τα φορτία χάλυβα, υπήρξαν και φορτία αλατιού από την Δυτική Ινδία προς την Κίνα με τις προσφορές των ναυλωτών σε πλοία χωρητικότητας 36,000 dwt να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 23/11/2018 έκλεισε με οριακές απώλειες στις 635 μονάδες.