ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ύφεση συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 29 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μικτή εικόνα παρουσίασε στα δυο ημισφαίρια η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε. Συγκεκριμένα, τα επίπεδα των ναύλων της αγοράς του Ειρηνικού στην βασική διαδρομή C5 από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρουσίασαν πτώση με τις διαπραγματεύσεις αρχικά να κινούνται στα $8.85 ανά τόνο και στην συνέχεια προς το τέλος της εβδομάδας να υποχωρούν στα $8.50 ανά τόνο καθώς παρατηρήθηκε επιβράδυνση στην ροή των φορτίων άνθρακα από την ανατολική Αυστραλία.
Επιπροσθέτως, η διαθέσιμη χωρητικότητα παρέμεινε ισορροπημένη αν και ο τυφώνας που χτύπησε την Νότιο Κίνα το Σαββατοκύριακο μπορεί να επηρέασε το χρονοδιάγραμμα κάποιων πλοίων. Επίσης, καθώς η αγορά φαίνεται να έφτασε στα κατώτερα επίπεδα πιθανώς το προσεχές διάστημα να επανέλθει μεταξύ υψηλά των $8.00 με χαμηλά των $9.00 ανά τόνο.
Από την άλλη, η αγορά της Βραζιλίας παρέμεινε σχετικά σταθερή με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα που ταξιδεύει με έρμα προς την περιοχή παρέμεινε διευρυμένη ασκώντας πίεση στα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων που για ημερομηνίες Νοεμβρίου οι προσφορές των ναυλωτών κινήθηκαν κοντά στα $21.00 ανά τόνο.
Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε 2,502 μονάδες με απώλειες συνολικής τάξεως των 24 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να έχει διαμορφωθεί στα $ 18,412 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 666.
PANAMAXES/KAMSARMAXES
Ακολουθώντας τις τάσεις της προηγούμενης εβδομάδα οι ναύλοι στην αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασαν περαιτέρω ύφεση με περιορισμένη κινητικότητα ειδικά στα βόρεια ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να αυξάνεται.
Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε υποτονικά εν μέρει και λόγω της εκδήλωσης του Eisbeinessen στη Γερμανία και οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες. Παρόλα αυτά, ευχάριστη έκπληξη επιφύλαξε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής καθώς κατάφερε να ανακτήσει την δυναμική της και να σταθεροποιηθεί με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων στα kamsarmaxes να κινηθούν στα μεσαία των $16Κ+$600Κ(ballast bonus) ή με παράδοση στην Ινδία στα μεσαία των $14Κ ημερησίως.
Επίσης, βελτιωμένα επίπεδα παρατηρήθηκαν και στα υπερατλαντικά ταξίδια με τα kamsarmaxes να ναυλώνονται κοντά στα $20Κ ημερησίως με επαναπαράδοση στην περιοχή του Γιβραλτάρ-Skaw. Το προσεχές διάστημα προβλέπεται η αγορά να παρουσιάσει περαιτέρω βελτίωση καθώς η χωρητικότητα με έρμα έχει περιοριστεί αν και η ανησυχία για πιθανές μεταβολές στα επίπεδα της ζήτησης από την περιοχή παραμένει εμφανής.
Στο μεταξύ, στην αρχή της εβδομάδας η αγορά του Ειρηνικού συνέχισε να ακολουθεί τις ασταθείς τάσεις της προηγούμενης εβδομάδας με αποτέλεσμα να υπάρξει αβεβαιότητα σε σχέση με την κατεύθυνση της αγοράς. Ως εκ τούτου οι προσφορές των ναυλωτών κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνες προηγούμενων ναυλώσεων ενώ στην συνέχεια η κινητικότητα της αγοράς αυξήθηκε και οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν.
Επίσης, υπήρξε νέος αριθμός φορτίων κυρίως από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Ανατολική Αυστραλία, ενώ η μεγάλη διαθέσιμη χωρητικότητα που είχε αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα ειδικά στον Βόρειο Ειρηνικό περιορίστηκε.
Πάραυτα, προς το τέλος της εβδομάδας η κινητικότητα της αγοράς παρουσίασε και πάλι σημάδια επιβράδυνσης με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες αντίστοιχες όμως το γενικότερο κλίμα παρέμεινε θετικό.
Τέλος, στην Νοτιοανατολική Ασία η κινητικότητα των ναυλώσεων σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα επιβράδυνε και οι ναύλοι στα kamsarmaxes διαθέσιμα στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας/Νότιας Κίνας κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $12Κ ημερησίως ενώ σε φορτία Αυστραλίας σε πλοία διαθέσιμα στην περιοχή της βόρειας Κίνας/Ιαπωνίας περίπου στα μεσαία των $13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 2/11/2018 διαμορφώθηκε 1,530 μονάδες.
SUPRAMAXES/ULTRAMAXES
Η αγορά του Ατλαντικού γενικότερα παρουσίασε σημάδια ύφεσης ειδικά από τις περιοχές του κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής όπου το προηγούμενο διάστημα είχαν παραμείνει ενεργές. Ως εκ τούτου, τα επίπεδα των ναύλων σε υπερατλαντικά αλλά και fronthaul ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στο ξεκίνημα της εβδομάδας υποχώρησαν. Ωστόσο, στη συνέχεια φαίνεται να σταθεροποιήθηκαν και ενδεικτικά στα ultramaxes σε fronthaul ταξίδια κυμάνθηκαν περίπου στα $15Κ+$500Κ (ballast bonus) και με προορισμό την Ανατολική Μεσόγειο περίπου στα επίπεδα των $17/18Κ ημερησίως.
Καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Δυτική Αφρική αυξάνεται και η πλειονότητα αναμένεται να ταξιδέψει με έρμα προς την περιοχή θα χρειαστεί μεγαλύτερος αριθμός απαιτήσεων το προσεχές διάστημα προκειμένου οι ναύλοι να παραμείνουν σε υγιή επίπεδα. Επίσης, πτωτικά κινήθηκε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής λόγω της αυξημένης διαθεσιμότητας σε χωρητικότητα με τα ultramaxes να ναυλώνονται για την Ιαπωνία με φορτία σιτηρών κοντά στα $24Κ ημερησίως δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των supramaxes.
Από την άλλη, η αγορά της Δυτικής Μεσογείου ήταν πιο αισιόδοξη με αποτέλεσμα κάποια πλοία διαθέσιμα στην Βόρεια Ευρώπη να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή προκειμένου να βρουν κατάλληλη απασχόληση ειδικά σε ταξίδια προς την Δυτική Αφρική.
Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ανατολικής Μεσόγειου, καθώς οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους και ενδεικτικά στα ultramaxes σε fronthaul ταξίδια με φορτία χάλυβα προς την περιοχή της Σιγκαπούρης/Ιαπωνίας κινήθηκαν περίπου στα $24Κ ημερησίως. Παράλληλα στα backhaul ταξίδια πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου τύπου supramax προς τον Κόλπο της Αμερικής με φορτίο τσιμέντου στα χαμηλά των $11Κ ημερησίως.
Στον Ειρηνικό η αγορά ακολούθησε τις τάσεις της προηγούμενης εβδομάδας. Συγκεκριμένα, βόρεια της περιοχής, παρά την αύξηση των φορτίων ο αριθμός δεν ήταν επαρκής έτσι ως ώστε η μεγάλη διαθέσιμη χωρητικότητα να απορροφηθεί με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να επηρεαστούν οδηγώντας αρκετά πλοία με έρμα νοτιότερα.
Ως εκ τούτου, ύφεση παρουσίασαν και τα ταξίδια από την Ινδονησία με φορτία άνθρακα, καθώς τα συμφωνηθέντα επίπεδα κινήθηκαν πλέον βάσει aps και στα supramaxes σε κυκλικά ταξίδια προς την Κίνα κυμάνθηκαν κοντά στα $12Κ ημερησίως. Επίσης, η αγορά του Ινδικού Ωκεανού παρέμεινε σχετικά πιο ενεργή σε σχέση με εκείνη του Ειρηνικού με πληροφορίες σε ναύλωση πλοίου τύπου supramax για την Άπω Ανατολή στα $14Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 2/11/2018 διαμορφώθηκε στις 1,051 μονάδες.
HANDYSIZE
Στην αγορά της Ευρώπης οι ναύλοι παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας ενώ τα φορτία scrap ήταν ακόμη σε έλλειψη. Αντίθετα μεγαλύτερη κινητικότητα είχαν τα φορτία λιπασμάτων σε υπερατλαντικά ταξίδια προς τον Κόλπο της Αμερικής και τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής, όπου και κυμάνθηκαν ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου μεταξύ $9/10Κ ημερησίως.
Καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα στην περιοχή συνεχίζει να αυξάνεται η αγορά αναμένεται το προσεχές διάστημα να κινηθεί πτωτικά. Από την άλλη, στην αγορά της Μεσογείου οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους, όμως δυτικά η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να αυξάνεται οδηγώντας ορισμένους πλοιοκτήτες, προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους, σε συμφωνίες στα επίπεδα των ναυλωτών.
Την ίδια ώρα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής έδειξε σημάδια ύφεσης αν και το διαθέσιμο τονάζ παραμένει ακόμη περιορισμένο οπότε και αναμένεται το κλίμα να βελτιωθεί. Επίσης, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, με τον αριθμό των νέων απαιτήσεων να παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης και με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.
Παρόλα αυτά, ενδεικτικά, οι προσφορές των ναυλωτών σε υπερατλαντικά ταξίδια από την περιοχή στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν μεταξύ $15/16Κ ημερησίως με μικρή όμως ανταπόκριση από τους πλοιοκτήτες, ενώ πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt από την Recalada προς την Βαλτική στα επίπεδα των $18Κ ημερησίως.
Τέλος, η εικόνα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν σε γενικές γραμμές αρνητική αφού ακόμη και η αγορά του Βορείου Ειρηνικού παρουσίασε ύφεση με τα φορτία να έχουν λιγοστέψει και σε κυκλικά ταξίδια οι ναύλοι σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία διαπραγματεύονταν στα χαμηλά με υψηλά των $8Κ ημερησίως ενώ στα μεγαλύτερης περίπου $750-1,000 παραπάνω.
Επιπροσθέτως, τα επίπεδα των ναύλων σε ταξίδια backhaul παρέμειναν σχετικά σταθερά με ενδεικτική αναφορά σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίο που ναυλώθηκε για τον Κόλπο της Αμερικής κοντά στα $5Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο μεσαίας χωρητικότητας διαθέσιμο στην βόρεια Κίνα για ταξίδι προς τον Περσικό κόλπο στα χαμηλά των $8Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 2/11/2018 διαμορφώθηκε στις 666 μονάδες .
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πρώτοι με διαφορά οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά των μεταχειρισμένων: Οι τελευταίες κινήσεις
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: A. Φράγκου: Στην τελική ευθεία η συγχώνευση των Navios Acquisition και Navios Midstream
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελληνική ναυτιλιακή εισέρχεται στην αγορά tanker suezmax. Η συμφωνία με την Teekay
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H FED ισοπέδωσε τη Wall Street: Βουτιά 3% για τον Nasdaq, 1100 μονάδες πτώσης για τον Dow Jones
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ