ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Nίκος Τσάκος: Συνεχίζει την ανανέωση του στόλου της ΤΕΝ – Πούλησε το 10ο πλοίο από τις αρχές του 2023
Συγκεκριμένα, ανοδικά, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική να ενισχύονται σημαντικά, ενώ το θετικό κλίμα λόγω του πρόσφατου μεγάλου αριθμού φορτίων είναι πιθανόν, το προσεχές διάστημα, να ωθήσει ανοδικά και τους ναύλους του Περσικού Κόλπου.
Αντίθετα στα SUEZMAXES οι ναύλοι σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική παρουσίασαν πτώση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κυρίως λόγω της αυξημένης κινητικότητας της αγοράς των VLCC που απορρόφησε μεγάλο αριθμό απαιτήσεων από την περιοχή.
Επιπροσθέτως, οι ήπιοι τόνοι της αγοράς στην Άπω Ανατολή δεν βοήθησε το κλίμα, καθώς αρκετά πλοία ταξίδεψαν με έρμα προς την Δυτική Αφρική διευρύνοντας έτσι και την διαθεσιμότητα του τονάζ στην περιοχή.
Από την άλλη όμως η αγορά της Μεσογείου παρέμεινε δραστήρια, με τους ναύλους να διατηρούνται στα μεσαία επίπεδα των WS80.
Στα AFRAMAXES, οι ναύλοι από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα διατηρήθηκαν αμετάβλητοι σε WS70 ενώ παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και τα εντός Βόρεια Θάλασσας ταξίδια σε WS92.5.
Στην Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα, παρά τις καθυστερήσεις στην Τεργέστη, η αγορά λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ βρέθηκε υπό πίεση υποχωρώντας κατά περίπου πέντε μονάδες σε WS85.
Τέλος, οι ναύλοι από την Καραϊβική προς τον Κόλπο της Αμερικής σε παρτίδες των 70,000 τόννων παρουσίασαν οριακή πτώση σε περίπου WS98.5.
Στα LR1, η αγορά ανατολικά του Σουέζ παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και με τους ναύλους σε ταξίδια από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να διατηρούνται στα επίπεδα των WS 110.
Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά των LR2 με τους ναύλους στην ίδια διαδρομή να παραμένουν σταθεροί σε WS 87.5 αν και υπήρξαν ενδείξεις ότι το προσεχές μέλλον μπορεί και να ενισχυθούν.
Από την άλλη, στον Ατλαντικό στην αγορά των LR2 οι ναύλοι παρουσίασαν μικρή ύφεση καθώς τα φορτία ήταν περιορισμένα ενώ στην διαδρομή από την Μεσόγειο προς την Ιαπωνία υποχώρησαν κατά $25Κ σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε $ 1.575 εκατ.
Επίσης, στα LR1 ο περιορισμένος αριθμός απαιτήσεων οδήγησε τους ναύλους στην διαδρομή από την Bόρεια Θάλασσα προς την Dυτική Αφρική σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα.
Παράλληλα η αγορά των MR στον Ατλαντικό κινήθηκε υποτονικά καθώς παρατηρήθηκε ανεπάρκεια νέων φορτίων με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε διαδρομές από την Ευρώπη προς τις αμερικανικές ακτές να υποχωρήσουν σε περίπου WS140.
Αντίθετα στα backhaul ταξίδια ενισχύθηκαν κατά περίπου 10 μονάδες κοντά σε WS 105/106 με δυνατότητα για περαιτέρω άνοδο.
Επίσης, η αγορά της Άπω Ανατολής κινήθηκε σε αρκετά ήπιους τόνους, με τους ναύλους σε γενικές γραμμές να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Η αγορά των Dirty Panamaxes στην Ευρώπη κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, όμως καθώς το εναπομείναν διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή από την αρχή της εβδομάδας είχε ναυλωθεί, οι ναύλοι σε διαδρομές προς τον κόλπο της Αμερικής βελτιώθηκαν κατά περίπου 2.5 μονάδες σε WS 105.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φ. Εμπειρίκος: Business με ελληνική ναυτιλιακή για την Aeolos και αγορά τάνκερ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Νέες κυρώσεις του Λονδίνου κατά του Ιράν για τη στήριξή του στη Ρωσία
- MSC Cruises: Πρεμιέρα για την πρώτη χειμερινή της σεζόν στην Ελλάδα
- Attica Group: Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ για την απόσχιση του κλάδου θαλάσσιας μεταφοράς
- ΣτΕ: Απορρίφθηκαν οι προσφυγές των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης κατά της διάκρισής τους σε επίπεδα