ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Μαρτίου 2018 με εξαίρεση τα VLCC που παρουσίασαν σημαντική άνοδο.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η κινητικότητα της αγοράς του Περσικού κόλπου στα πλοία τύπου VLCC αυξήθηκε την εβδομάδα που πέρασε με τους ναύλους σε παρτίδες των 270,000 τόνων προς την Κίνα να ενισχύονται κατά περίπου επτά μονάδες σε WS 44.
Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της δυτικής Αφρικής με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να έχει περιοριστεί και την κινητικότητα να βρίσκεται σε υγιή επίπεδα με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε παρτίδες των 260,000 τόννων να ενισχυθούν σε WS 45.
Επιπροσθέτως, αύξηση στον αριθμό των απαιτήσεων παρατηρήθηκε και στην αγορά της Καραϊβικής με τις διαδρομές προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας να κυμανθούν μεταξύ $ 2.7/2.75 εκατ.
SUEZMAXES
Οι ναύλοι σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική παρουσίασαν ύφεση την εβδομάδα που πέρασε με αποτέλεσμα σε ταξίδια προς την Ευρώπη να διαμορφωθούν λίγο πιο κάτω από WS 55.
Επίσης, η αδυναμία της αγοράς είχε αντίκτυπο και στους ναύλους σε διαδρομές από την Μαύρη Θάλασσα καθώς παρατηρήθηκε αυξημένος αριθμό διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις prompt στην περιοχή με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν σε περίπου WS 70.
AFRAMAXES
Οι ναύλοι γενικά παρουσίασαν ύφεση και σε διαδρομές εντός Μεσογείου σε παρτίδες των 80,000 τόνων υποχώρησαν σε περίπου WS 85 ενώ παράλληλα σε ταξίδια από την Μαύρη θάλασσα κυμάνθηκαν μεταξύ WS 80/82.5.
Επίσης, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της βόρειας Θάλασσας με τις παρτίδες των 80,000 τόννων σε διαδρομές εντός της περιοχής να υποχωρούν κατά περίπου 2.5 μονάδες σε περίπου WS 92.5.
LR/MR
Στα LR1 τώρα, μετά τον αυξημένο αριθμό ναυλώσεων που παρατηρήθηκε από την Δυτική Αφρική το προηγούμενο διάστημα η αγορά ήταν αδρανής την εβδομάδα που πέρασε.
Αντίθετα, στον Περσικό Κόλπο η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να έχει περιοριστεί κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι από τον Περσικό κόλπο προς την βόρεια Θάλασσα να ενισχυθεί σε $ 1.5 εκατ. Παράλληλα η διαδρομή προς την Ιαπωνία σε παρτίδες των 55,000 τόννων παρέμεινε σχετικά σταθερή σε περίπου WS 115.
Στα LR2, η αγορά δυτικά ήταν πιο δραστήρια και καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν πιο περιορισμένη οι ναύλοι στην διαδρομή από την Μεσόγειο προς την Ιαπωνία ενισχύθηκαν ως και $ 1.65 εκατ.
Από την άλλη, ανατολικά, το κλίμα της αγοράς δεν ήταν και τόσο θετικό για τους πλοιοκτήτες με τους ναύλους σε παρτίδες των 75,000 τόνων από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να υποχωρούν κατά περίπου 15 μονάδες σε WS 95 παρόλο που η κινητικότητα αυξήθηκε λίγο λόγω της στενότητας στις αγορές των LR1 και MR.
Επίσης στα MR, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού παρέμεινε σε σταθερούς ρυθμούς καθώς παρατηρήθηκε υγιής αριθμός απαιτήσεων με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε παρτίδες των 37,000 τόνων από την Ευρώπη προς τις Αμερικανικές ακτές να ενισχυθεί οριακά σε WS 130 ενώ παράλληλα ναυτιλιακές πηγές σχολιάζουν ότι υπάρχει προοπτική για περαιτέρω βελτίωση.
Από την άλλη, στα backhaul ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα οι ναύλοι υποχώρησαν 7.5 μονάδες σε περίπου WS 77.5 όμως στην συνέχεια ανέκαμψαν και πάλι στα χαμηλά επίπεδα των WS 80.
Επίσης, ανατολικά η αγορά ήταν δραστήρια με τους ναύλους ακόμη και σε μικρότερες διαδρομές στον Περσικό Κόλπο να ενισχύονται.
Dirty products
Τέλος, στη συγκεκριμένη κατηγορία στην αγορά των Panamaxes οι ναύλοι σε διαδρομές από την Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής υποχώρησαν στα επίπεδα των WS 100 ενώ σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών φαίνεται να μην υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω πτώση οπότε αναμένουν στο προσεχές διάστημα να ανακάμψουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αδ. Λαιμός: Νέα συμφωνία για επέκταση του στόλου της Unisea Shipping
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike