• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006


    Αυξημένη παρέμεινε η κινητικότητα στην ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 11-15 Φεβρουαρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, την εβδομάδα που πέρασε λιγότερο από τις μισές ναυλώσεις αφορούσαν νέες συμφωνίες ενώ το 70% της κινητικότητας ήταν σε πλοία χωρητικότητας κάτω των 4000 TEU.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε επικεντρωμένη στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8000/8500 TEU και με τους ναύλους να κινούνται ακόμη μεταξύ των επίπεδων των $18/19Κ ημερησίως. Από την άλλη, η κινητικότητα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των post-panamaxes ήταν περιορισμένη, παρόλο που υπήρξαν διάφορες διαθέσιμες απαιτήσεις στην αγορά σε μεταγενέστερες ημερομηνίες ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι οι  προσφορές των ναυλωτών σε μερικά πλοία που βρίσκονται ήδη υπό διαπραγμάτευση για επέκταση παρόντων ναυλώσεων κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes η αγορά του Ατλαντικού παρέμεινε σχετικά ισορροπημένη ενώ ήδη μερικά διαθέσιμα πλοία ναυλώθηκαν.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε επέκταση παρούσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Hyundai 5000 στα υψηλά επίπεδα των $10Κ ημερησίως ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα $10Κ ημερησίως σε αντίθεση με την αγορά της Ασίας όπου παρόλο που γενικά η ζήτηση άρχισε σταδιακά να βελτιώνεται οι ναυλώσεις σε περιόδους μικρής διάρκειας κινήθηκαν κοντά στα $8Κ ημερησίως, σε διάρκειας 12μήνου στα μεσαία επίπεδα των $8Κ.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην Ασία οι ναύλοι στην κατηγορία των 3500 TEU, παρέμειναν στις περισσότερες περιπτώσεις σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα  των προηγούμενων ναυλώσεων δηλαδή στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Στον Ατλαντικό σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 3000-3800 TEU διαμορφώθηκαν μεταξύ υψηλών των $8Κ με μεσαία των $9Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU η διαθέσιμη χωρητικότητα ειδικά της Ασίας παρέμεινε υψηλή όμως σε σταθερά επίπεδα. Επιπροσθέτως, οι ναύλοι, ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου, κυμάνθηκαν μεταξύ $8-8500 ημερησίως και στον Ατλαντικό στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως, ενώ πρώτα στην προτεραιότητα των ναυλωτών παρέμειναν τα πλοία τύπου Aker και Thyssen.

    Στο μεταξύ, περιορισμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη της διαθέσιμης prompt χωρητικότητας ενώ αντίθετα στην Ασία λόγω των αργιών της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς δεν απορροφήθηκαν σχεδόν καθόλου πλοία και καθώς η προσφορά σε διαθέσιμο spot τονάζ παρέμεινε υψηλή ειδικά σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2000-2500 TEU συμπεριλαμβανομένου και των υψηλών προδιαγραφών, οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση. Σύμφωνα με πληροφορίες σε πλοία ειδικών προδιαγραφών όπως για παράδειγμα σε τύπου Sdari 2400  οι πρόσφατες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν στα $14Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, αύξηση της κινητικότητας σε ναυλώσεις/επεκτάσεις στην περιοχή της Μεσογείου/Ευρώπης παρατηρήθηκε στην κατηγορία των 1700 TEU, καθώς αναφέρθηκαν αρκετές συμφωνίες. Επίσης, σημάδια  κινητικότητας παρουσίασε και η αγορά της Ασίας όμως η διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα παρέμεινε υψηλή με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να μην καταφέρουν να βελτιωθούν.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία ήταν περιορισμένη και ενδεικτικά οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV1100 παρέμειναν στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως. Παράλληλα τα οικονομικής κατανάλωσης πλοία διαπραγματεύονταν κοντά στα $8Κ ημερησίως. Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU, η αγορά παρέμεινε υποτονική, με τους ναύλους να διατηρούνται αμετάβλητοι στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Σ. Παληός: Τα panamaxes φέρνουν έσοδα στην Diana Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Ν. Τσάκος: Super deal για τη ναυτιλιακή ΤΕΝ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Προκοπίου: Ρισκάρει στη Βενεζουέλα η Dynacom Tankers

     



    ΣΧΟΛΙΑ