ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα της ναυλαγοράς των containerships την εβδομάδα 4-8 Φεβρουαρίου 2019.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αυξημένη κινητικότητα ειδικά στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία, συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των Containerships ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό ενισχύθηκε η ζήτηση στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία με τις ναυλώσεις όμως στις περισσότερες περιπτώσεις, να παραμένουν σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνες των προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η ζήτηση σε πλοία χωρητικότητας 8000-8500 TEU συνέχισε να αυξάνεται ενθαρρύνοντας έτσι και τους πλοιοκτήτες να ενισχύουν περαιτέρω τα επίπεδα των προσφορών τους, με μερικά πλοία να βρίσκονται ήδη υπό διαπραγμάτευση ή να έχουν ναυλωθεί σε επίπεδα άνω των $18Κ ημερησίως.
Αντίθετα, στην κατηγορία των Panamax οι τάσεις δεν ήταν ίδιες, καθώς η ζήτηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 5000-6000 TEU η αγορά της Ασίας συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται στα επίπεδα των $9Κ ημερησίως σε αντίθεση με εκείνη του Ατλαντικού όπου η ζήτηση ήταν πιο ενισχυμένη με αποτέλεσμα μερικές συμφωνίες επέκτασης να ολοκληρωθούν σε επίπεδα κοντά στα $13Κ ημερησίως.
Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes στην περιοχή του Ατλαντικού παρατηρήθηκε μικρή αύξηση της ζήτησης που όμως δεν βοήθησε τα spot διαθέσιμα πλοία της Ασίας αφού η αγορά στην περιοχή λόγω των αργιών παρέμεινε υποτονική. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας κατάφεραν να διατηρηθούν στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως παρά την χαμηλή ζήτηση των τελευταίων μηνών.
Από την άλλη, αύξηση της κινητικότητας παρατηρήθηκε στην κατηγορία των 3500 TEU, όμως μόνο στην περιοχή του Ατλαντικού κάτι που δεν ήταν έκπληξη δεδομένων των αργιών της Πρωτοχρονιάς στην Ασία, ενώ παράλληλα τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν στις περισσότερες περιπτώσεις σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα των προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.
Την ίδια ώρα, ενισχυμένη κινητικότητα στην αγορά της Ευρώπης παρατηρήθηκε στην κατηγορία των 2800 TEU με αποτέλεσμα να περιοριστεί και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων.
Παρόλα αυτά, τα επίπεδα των ναύλων δεν επηρεάστηκαν ακόμη κάτι που σύντομα προβλέπεται να συμβεί. Από την άλλη, η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας σε σχέση με εκείνη του Ατλαντικού ήταν υψηλότερη με αποτέλεσμα συγκριτικά και οι ναύλοι στην πλειονότητα των τύπων να παραμείνουν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Aυξημένη ζήτηση παρατηρήθηκε και στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, καθώς πληροφορίες ανέφεραν ότι στην περιοχή του Ατλαντικού οι Maersk και Hapag Lloyd απορρόφησαν μερικά διαθέσιμα πλοία όπως επίσης και ολοκλήρωσαν επεκτάσεις από παρούσες συμφωνίες, ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ευρώπης περιορίστηκε. Αντίθετα, στην Ασία όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, λόγω των αργιών της κινέζικης Πρωτοχρονιάς η κινητικότητα ήταν μειωμένη.
Παράλληλα, αύξηση της κινητικότητας παρατηρήθηκε και στην κατηγορία των 1700 TEU όμως οι συμφωνίες ήταν κυρίως μικρής χρονικής διάρκειας ενώ λόγω της υψηλής διαθέσιμης χωρητικότητας οι ναύλοι στις περισσότερες περιπτώσεις παρέμειναν σε περίπου παρόμοια επίπεδα με εκείνα των προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών.
Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU η διαθέσιμη χωρητικότητα στις περιοχές της Ευρώπης και της Μεσόγειου σταδιακά άρχισε να μειώνεται όμως τα επίπεδα των ναύλων φαίνεται να μην έχουν ακόμη επηρεαστεί αν και οι πλοιοκτήτες παρέμειναν αισιόδοξοι ότι το επόμενο διάστημα θα ενισχυθούν.
Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε πλοία τύπου CV 1100 κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $6Κ ημερησίως, ενώ στην Ασία παρέμειναν κοντά στα $6Κ ημερησίως αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα στην περιοχή όπως και στις άλλες κατηγορίες δεν μειώθηκε. Ειδικά σε πλοία χωρητικότητας των περίπου 1000 TEU υπήρξαν ακόμη αρκετά διαθέσιμα πλοία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Χρ. Οικονόμου: Οι επόμενες κινήσεις της TMS Cardiff Gas στην αγορά LNG
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ελληνική ναυτιλιακή που φλερτάρει με τρία νεότευκτα VLECs
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χαμόγελα στην αγορά του LNG. Γιατί οι τιμές θα είναι ψηλά για τα επόμενα δύο χρόνια