Η περιορισμένη κινητικότητα και η αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας αποτέλεσαν τα κύρια χαρακτηριστικά της ναυλαγοράς των containerships την εβδομάδα 7-11 Ιανουαρίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, επιβράδυνση συνέχισε να παρουσιάζει και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων/Πρωτοχρονιάς η ναυλαγορά των containerships καθώς η δραστηριότητα σε όλες τις περιοχές της υδρογείου παρέμεινε μειωμένη ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να αυξάνεται.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η κινητικότητα της αγοράς διαμρφώθηκε σε χαμηλά επίπεδα και παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ περιορισμένη. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 6000 TEU στην περιοχή της Άπω Ανατολής-Αυστραλίας για περίοδο 1-6 μηνών στα $8,750 ημερησίως και άλλο τύπου Hanjin 5300 για ευέλικτη περίοδο στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως, τα οποία και σχολιάστηκαν από τους αναλυτές ως απογοητευτικά κυρίως λόγω της στενής διαθέσιμης χωρητικότητας που παρατηρήθηκε στην περιοχή.

Επίσης αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των panamaxes στην Ασία καθώς και εκεί η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με αρκετά πλοία να δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλη απασχόληση και με τους ναύλους να κινούνται περίπου μεταξύ $8-9Κ ημερησίως.

Από την άλλη, στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς ήταν διαφορετική καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν αρκετά μικρότερος σε σχέση με εκείνον της Ασίας, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι φαίνεται να παρέμειναν ακόμη στα επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Στο μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις. Παρόλα αυτά από ότι φαίνεται η prompt διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να αυξάνεται δημιουργώντας νευρικότητα σε σχέση με την πορεία της αγοράς.

Παράλληλα, υποτονικές τάσεις παρουσίασε και η αγορά στην κατηγορία των 2800 TEU καθώς κινήθηκε σε αργούς ρυθμούς και με τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν τουλάχιστον σε αλλαγή του σκηνικού όσο πλησιάζει η περίοδος της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Πάντως, τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου Mipo 2800 παρέμειναν περίπου στα μεσαία με υψηλά των $8Κ και στα τύπου Aker-Thyssen κοντά στα $9Κ με χαμηλά των $9Κ ημερησίως.

Από την άλλη, η αγορά στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU σταθεροποιήθηκε ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου τύπου Zhejiang 2000 για περίοδο 6-10 μήνες στα $7,350 ημερησίως ενώ στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 2500 TEU οι πλοιοκτήτες ζητούσαν υψηλότερους ναύλους λόγω της περιορισμένης διαθέσιμης χωρητικότητας.

Αντίθετα, στην περιοχή της Ασίας η προσφορά του διαθέσιμου spot τονάζ συνέχισε να αυξάνεται λόγω της έλλειψης απαιτήσεων στην αγορά κάτι που στο προσεχές διάστημα πιθανόν να οδηγήσει και τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Επίσης, επιβράδυνση συνέχισε να παρουσιάζει και η αγορά στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU αν και τις τελευταίες μέρες η κινητικότητα ήταν πιο ενισχυμένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα με αποτέλεσμα και μερικά πλοία να ναυλωθούν σε μικρές χρονικές περιόδους, ενώ οι ναύλοι σε πρότυπου τύπου πλοία κινήθηκαν κοντά στα $7Κ ημερησίως.

Τέλος, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU καθώς τα επίπεδα της κινητικότητας σε όλες τις περιοχές απασχόλησης δεν αυξήθηκαν αρκετά έτσι ώστε να απορροφηθεί η επιπλέον διαθέσιμη χωρητικότητα.

Eνδεικτικά, σε γενικές γραμμές τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου eco 1100 κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά των $7Κ ημερησίως και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU στα υψηλά των $4Κ ημερησίως.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Μιλένα και Αλέξανδρος Παππάς: Τα «χρυσά» παιδιά της ναυτιλίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Capital Ship Management Corp. παρέλαβε το M/T ‘Amphion’

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Πώς θα κινηθούν τα ναύλα στην αγορά LNG: Το πτωτικό ξεκίνημα και οι προσδοκίες για το σύνολο του 2019