ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
VLCC
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, θετική ήταν η εικόνα της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC προς το κλείσιμο της εβδομάδας που πέρασε με αυξημένη κινητικότητα, καθώς η ενισχυμένη ζήτηση στον Ατλαντικό, σε συνδυασμό με την ανάγκη να καλυφθούν τα φορτία Δεκεμβρίου, έδωσαν στους πλοιοκτήτες την ευκαιρία να στρέψουν τις τιμές των ναύλων ανοδικά.
Έτσι, για παράδειγμα, οι τιμές σε διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο προς την Ασία διαμορφώθηκαν στα μεσαία επίπεδα των WS50 και από τη Δυτική Αφρική προς την Ασία στα υψηλά επίπεδα των WS50. Επίσης, καθώς παρατηρήθηκαν ήδη νέα φορτία στην αγορά με ημερομηνίες Ιανουαρίου, οι αναλυτές θεωρούν ότι η αισιοδοξία των πλοιοκτητών θα αναπτερωθεί.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 33% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $11.055 ημερησίως.
SUEZMAXES
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αντίθετη εικόνα παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε, καθώς κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ και οι τιμές των ναύλων να υποχωρήσουν.
Έτσι, για παράδειγμα η τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς τη Βόρεια Θάλασσα παρουσίασε πτώση από WS90 σε WS87,5 καθώς ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων μεγάλωνε, οι πλοιοκτήτες αδυνατούσαν πλέον να διατηρήσουν τις τιμές των ναύλων πάνω από τα επίπεδα των WS90.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $17.000 ημερησίως.
AFRAMAXES
Από την άλλη, στα πλοία τύπου Aframax η αγορά της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας ήταν δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στη διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο να ενισχύεται σε WS120. Παράλληλα, διαφορετική εικόνα παρουσίασε η αγορά της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής κυρίως λόγω της περιορισμένης κινητικότητας.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 16% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $12.914 ημερησίως.
LR/MR
Σχετικά σταθερές παρέμειναν οι τιμές των ναύλων, δυτικά του Σουέζ, στα πλοία τύπου LR1 την εβδομάδα που πέρασε, ενώ παράλληλα η αγορά στα πλοία τύπου LR2 παρέμεινε ενεργή με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ για τον Δεκέμβριο στις περιοχές της Μεσογείου και της Βόρειας Θάλασσας να δείχνει περιορισμένη.
Εν τω μεταξύ, αυξημένη γενικά ήταν η κινητικότητα της αγοράς των πλοίων τύπου MR, με τις τιμές των ναύλων στη Βόρεια Θάλασσα εν μέρει λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου τονάζ να έχουν ενισχυθεί. Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων, ανατολικά του Σουέζ, στα LRs παρουσίασαν οριακή πτώση, ενώ αντίστοιχη εικόνα γενικά παρουσίασε και η αγορά των MRs με την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στην διαδρομή από την Κορέα προς τη Σιγκαπούρη να υποχωρεί σε 0.39εκατ.
- O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε άνοδο 3% και διαμορφώθηκε στα $12.311 ημερησίως, ενώ στα Handy ενισχύθηκε κατά 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.716 ημερησίως.
Dirty products
Στα Dirty products, ύφεση παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στην Καραϊβική στο ξεκίνημα της εβδομάδα που πέρασε. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια ενισχύθηκαν και πάλι με την τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να διαμορφώνεται σε WS197,5.
Επιπροσθέτως, σημαντική πτώση παρουσίασε η αγορά στην Ευρώπη, με τις τιμές στις διαδρομές από τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρούν σε WS120, ενώ παράλληλα, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι με την ενεργή αγορά της Καραϊβικής, είναι σχεδόν απίθανο οι τιμές στην Ευρώπη να παραμείνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή έχει αρχίσει να περιορίζεται.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 11% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $13.151 ημερησίως.