ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
VLCC
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC την πρώτη εβδομάδα του νέου έτους ήταν αρκετά αυξημένη. Παρόλα αυτά, η υπερπροσφορά των διαθέσιμων πλοίων συνέχισε να ασκεί πίεση στους πλοιοκτήτες και ειδικά σε εκείνους με πλοία χρονολογίας άνω των 15 ετών.
Επιπροσθέτως, υπό πίεση παρέμεινε από το ξεκίνημα του νέου έτους και η αγορά της Μέσης Ανατολής, με τις τιμές των ναύλων σε παρτίδες των 270.000 τόνων με προορισμό την Κίνα να «αιωρούνται» κοντά σε WS43, ενώ παράλληλα, σε ταξίδια από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα σε παρτίδες των 260.000 τόνων κυμάνθηκαν κοντά σε WS44.
Επίσης, συμφωνία ενδεικτική της αγοράς που αναφέρθηκε ήταν σε ταξίδι από τις ανατολικές ακτές του Μεξικού προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Νότιας Κορέας στα $3,4/4,4 εκατ. αντίστοιχα, ενώ άλλος ναυλωτής συμφώνησε στα $3 εκατ. για ταξίδι από την Καραϊβική προς τις δυτικές ακτές της Ινδίας.
SUEZMAXES
Στα πλοία τύπου Suezmax τώρα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, βραδυκίνητα κινήθηκε η ναυλαγορά στο ξεκίνημα του νέου έτους, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στη Δυτική Αφρική να έχει αυξηθεί, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν ύφεση. Έτσι, η τιμή προς την Ευρώπη σε παρτίδα των 130.000 τόνων κυμάνθηκε σε επίπεδα κοντά σε WS60/61, ενώ με προορισμό την Μεσόγειο σε WS62,5.
Στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μεγάλη, ενώ παράλληλα, αναφορά έγινε σε συμφωνία για ταξίδι φορτίου 140.000 τόνων από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Βόρεια Θάλασσα/Μεσόγειο σε WS70.
AFRAMAXES
Αναφορικά με τα πλοία τύπου Aframax, η νεά χρονιά στις αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας ξεκίνησε σε χαμηλούς τόνους, αν και οι τιμές των ναύλων βελτίωθηκαν ύστερα από μερικές δραστήριες μέρες και με την τιμή σε εντός Μεσογείου διαδρομές να διαμορφώνεται σε WS92,5.
Παράλληλα, οι τιμές σε παρτίδες των 100.000 τόνων από τη Βαλτική προς τη Βόρεια Θάλασσα σταθεροποιήθηκαν σε WS67,5 και σε διαδρομές εντός Βόρεια Θάλασσας σε WS100 – σε παρτίδες των 80.000 τόνων.
LR/MR
Σχετικά με τα πλοία τύπου LR/MR, υποτονικά κινήθηκε η αγορά στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων ανατολικά του Σουέζ να υποχωρήσουν και τους πλοιοκτήτες να μην καταφέρνουν να τις οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα. Έτσι, η κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή από την Κορέα προς την Σιγκαπούρη διαμορφώθηκε στα $30 εκατ. ενώ παράλληλα, σε παρτίδα των 75.000 τόνων από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία κυμάνθηκε κοντά σε WS82,5.
Δυτικά, η αγορά των LRs παρουσίασε διακυμάνσεις, με ενισχυμένη την κινητικότητα και περιορισμένη την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων στην κατηγορία των LR1s, αναγκάζοντας έτσι τους ναυλωτές να ψάξουν για διαθέσιμα πλοία από τα ανατολικά για καλύψουν τις απαιτήσεις τους. Επιπροσθέτως, στην κατηγορία των LR2s, οι απαιτήσεις κινήθηκαν σε υψηλά επίπεδα με την κατ’ αποκοπή τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία να διαμορφώνεται στα $2,25 εκατ.
Παράλληλα, η κινητικότητα της αγοράς των MRs ήταν σχετικά ενισχυμένη, με την τιμή στη διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς τη Βόρεια Θάλασσα να παρουσιάζει στο κλείσιμο της εβδομάδας άνοδο σε WS127,5.
Dirty products
Τέλος, στα dirty products, σημαντική υποχώρηση παρουσίασε η αγορά της Καραϊβικής οδηγώντας περισσότερους πλοιοκτήτες να εξετάσουν την εναλλακτική να στείλουν τα πλοία τους στην Ευρώπη υπό έρμα για αναζήτηση φορτίων, καθώς η σταθερή ροή φορτίων από την περιοχή φαίνεται να συνέχισε να απορροφά τα διαθέσιμα πλοία.
Πάντως, οι αναλυτές εκφράζουν την άποψη ότι το προσεχές διάστημα η αγορά μπορεί να παρουσίασει περαιτέρω πτώση, σε περίπτωση που περισσότερα πλοία αποφασίσουν να ταξιδέψουν ύπο έρμα από την Αμερική.