Με την προσοχή στραμμένη στα κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού και με ικανοποιητική ροή φορτίων έκλεισε η προηγούμενη εβδομάδα (24-28 Οκτωβρίου 2016) για πλοία χύδην φορτίων χωρητικότητας τύπου panamax. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σημαντικός αριθμός πλοίων απορροφήθηκε από τη ζήτηση για μεταφορά φορτίων από την Βαλτική και τα ανατολικά παράλια της Αμερικής, συντηρώντας έτσι την θετική εικόνα στις τιμές, ενώ στον αντίποδα η αγορά στην περιοχή του Ειρηνικού κινήθηκε σταθεροποιητικά.
Πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για φορτία Νοεμβρίου δείχνει να παραμένει ακόμη αγεφύρωτο παρά τις προσδοκίες που υπάρχουν για νέα φορτία στην αγορά το προσεχές μέλλον.
Παρά ταύτα, η ολική μέση τιμή στα κέρδη της spot αγοράς παρουσίασε αύξηση 6% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 8,546 ημερησίως, ενώ ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) κινήθηκε την Παρασκευή πτωτικά στις 913 μονάδες σε σχέση με το άνοιγμα της Δευτέρας που είχε διαμορφωθεί στις 923 μονάδες.
Σε αντίστοιχο κλίμα κινήθηκε και η αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Supramax.
Η σταθερή ροή σιτηρών φορτίων από τον κόλπο του Μεξικού (Αμερικής) σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό πλοίων στην περιοχή, βοήθησαν σημαντικά τις τιμές ενώ αντίθετα στον Ειρηνικό η αγορά κινήθηκε υπό πίεση, κυρίως για απλά ταξίδια από Ινδονησία, παρά τις “ενέσεις” φρέσκων φορτίων κάρβουνου στις αρχές της περασμένης εβδομάδας.
Η ολική μέση τιμή στα κέρδη για την spot αγορά παρουσίασε αύξηση 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $ 7,001 ημερησίως, ενώ ο δείκτης BSI (Baltic Supramax Index) διαμορφώθηκε ανοδικά την Παρασκευή στις 722 μονάδες από τις 705 που ήταν την Δευτέρα.
Όσο αναφορά την αγορά για πλοία χωρητικότητας τύπου Capesize, ο περιορισμένος αριθμός φορτίων από τη Βραζιλία και η αυξανόμενη προσφορά πλοίων στο Βόρειο Ατλαντικό συνέχισαν να κρατούν τις τιμές υπό πίεση για ημερομηνίες Νοεμβρίου. Σε ότι αφορά τις κύριες αγορές δραστηριοποίησης τους, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πλοίο χωρητικότητας 180,000 dwt που θα είναι διαθέσιμο στην Μεσόγειο, πλειοδοτήθηκε από ναυλωτές στα $ 13,000 ημερησίως όμως οι πλοιοκτήτες δεν έδειξαν ενδιαφέρον σε αυτά τα επίπεδα.
Πάντως η ολική μέση τιμή στα κέρδη για την spot αγορά αυξήθηκε οριακά κατά 1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10,074 ημερησίως, ενώ ο δείκτης BCI (Baltic Cape Index) την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 1417 μονάδες.
Στο μεταξύ, τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου, στο ξεκίνημα της εβδομάδας ο γενικός δείκτης BDI ( Baltic Dry Index) έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 857 (+23) μονάδες, ο BCI (Baltic Cape Index) στις 1534 (+117), ο BPI (Baltic Panamax Index) στις 905(-8), ο BSI (Baltic Supramax Index) στις 722(0) και ο BHSI (Baltic handy Index) στις 435(+2).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Πολέμης: Έδωσε 35 εκατ. δολ. για την αγορά δύο πλοίων
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτή είναι η νέα κοινοπραξία-μαμούθ στο χώρο της ναυτιλίας με στόλο 256 containerships
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ